Hallo, Ik weet niet zo goed wat ik moet met de antwoorden van arts en fysiotherapeut dus daarom leg ik het ook graag eens hier neer. Ik hen nu denk ik al 6 a 7 weken hoge rugpijn links op 1 plek en alleen bij liggen op rug of linkerkant. Het brandt dan voornamelijk. Het zorgt voor slecht slapen wat zorgt voor minder werken door moeheid. Ik ben al 6 weken bij fysiotherapeut. Ze masseert alleen want oefeningen zijn niet van toepassing zegt ze. De huisarts wist ook niet zo goed wat anders te doen dan fysiotherapeut. Ze zeggen dat het komt door verkeerde houding tijdens pc werk misschien in combi met zwangerschap. Mijn vraag is nu; horen jullie dit vaker tijdens de zwangerschap? Je gaat namelijk bijna iets anders denken soms vooral als je gaat googlen en over tumoren etc leest. Ik ben benieuwd naar je ervaring met dit soort klachten. Ik ben 26 weken zwanger. Alvast bedankt Vr.gr.
Hoi Veldboeket, pijn hoog in je rug is inderdaad vaak een teken van een verkeerde houding. Hetzij met slapen of met werken of actieve bezigheden. Een fysio kan uitkomst bieden, maar veelal kunnen ze in de zwangerschap niet veel doen. Ik hoor tegenwoordig veel goede verhalen over dry needling. Niet alle fysiotherapeuten doen dit en volgens mij mag dit ook gewoon in de zwangerschap. De behandeling is niet heel fijn, maar het resultaat vaak wel. Je zou hier eens naar kunnen kijken. Of een keer naar een osteopaat. Die kan soms met kleine bewegingen/aanrakingen al één en ander rechtzetten/verhelpen. Zit niet standaard in je zorgpakket, maar dit kun je nakijken. Ik zou me niet direct zorgen maken om iets kwaadaardigs. Ik ben geen arts, dus ik ka het je niet zeker zeggen uiteraard, maar dan had de fysio of de HA dit al wel gemeld aan je denk ik. We horen vaak dat zwangeren pijntjes krijgen op plekken die voor hen ongewoon zijn. De houding van je lijf verandert tijdens de zwangerschap en dit kan door disbalans klachten geven. Sterkte. Groetjes Brigitte