menstruatie na bevalling

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Anne2607, 14 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne2607

Anne2607 Lid

15 apr 2008
    59
    0
    0
    Hallo,

Ik ben 8 weken geleden bevallen van onze dochter. Ik geef geen volledige borstvoeding, omdat dit door allerlei aanleg problemen niet wilde lukken. Onze dochter krijgt dus flesvoeding en een aantal maal per dag (2 a 3 keer)leg ik haar aan, zodat ze toch wat moedermelk binnen krijgt. Ik ben nu echter nog steeds niet ongesteld geworden. Komt dit doordat ik toch af en toe nog borstvoeding geef? En ben ik nu wel 'gewoon' vruchtbaar of heb ik geen eisprong?

groeten,
    Annemiek

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    hoi annemiek,

Het kan door de borstvoeding komen maar het kan ook puur zjin dat je lichaam nog niet toe is gekomen aan het maken van de cyclus. Dit kan absoluut geen kwaad. Geniet er nog maar lekker van ;)
    Je bent wel vruchtbaar! Dus let op, voordat je voor een verassing komt te staan

Imke

3. Anne2607

Anne2607 Lid

15 apr 2008
    59
    0
    0
    Hoi Imke,

Bedankt voor je antwoord. Misschien een domme vraag hoor, maar hoe kan het dan dat ik wel vruchtbaar ben? Heb ik dan dus wel een eisprong...?

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Anne,

je bent vruchtbaar omdat je voor je eerste ongesteldheid wel een eisprong krijgt. Je weet alleen nooit wanneer je eerste ongesteldheid komt al sje borstvoeding geeft. Dus ook niet wanneer je eerst eisprong is. Daarom kun je beter aavullende anticonceptie gebruiken. Na je eerste eisprong zal na ongeveer 2 weken je eerste menstruatie komen.

Mirjam

Deel Deze Pagina