bekkenklachten of ischias?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door lisa333, 16 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisa333

lisa333 Actief lid

11 jul 2011
    208
    0
    16
    hallo allemaal,

sinds 3 weken (ben nu 16 wkn zwanger van ons tweede kindje) heb ik een constante zeurende pijn in mijn rechterbil/ bovenbeen.

zitten en liggen gaat nog, maar vooral staan en bewegen doet enorme pijn. sinds 2 dagen voel ik het soms ook links.
    ik ben al bij een fysiotherapeut, ze weet het niet zo goed, overbelasting van de bilspieren of ischias (heb geen pijn in onderbeen of voet) of toch bekkenklachten.

ik heb geen rugpijn.

wat denken jullie, komt het jullie bekend voor? (is moeilijk ik weet het) en vooral als belangrijkste vraag, kan het nog overgaan?
    ik ben zo bang dat ik nog 24 weken met deze pijn moet rondlopen, dat ik er verdrietig van wordt.
    ik werk ook nog 3 dagen ( staand beroep ) en ik heb ook nog een peuter rondkruipen..

ik doe wel de oefeningen van de fysio, en ze masseert de bilspier.

graag jullie tips/reacties, bedankt alvast!

groetjes lisa

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik ken het wel. Ik heb er ook last van (alsof er een zenuw klem zit, het is een felle pijn), maar dan wel alleen als ik teveel heb gedaan en te lang heb gestaan of gelopen.

Opstaan is pijnlijk (soms moet ik me echt aan iets vasthouden), en als ik mijn been op een bepaalde manier neerzet, dan schiet het er ook in. maar na een aantal stappen gaat het meestal wel weer. Bij mij gaat het wat over als ik daarna goed rust hou. Ik merk wel dat hoe verder ik kom, de pijn wat sneller/eerder/langer aanhoudt.
    zo heb ik bv. vorig weekend de muren geschilderd van de babykamer en 's avonds kan ik dan echt gewoon niet op of om. Plus dat ik ook nog eens hielspoor heb, en dat maakt het er niet beter op.

Ik hou er rekening mee dat dit tot het einde gaat duren ... rust, rust en rust is denk ik het enige wat ik zou kunnen adviseren.

Deel Deze Pagina