ik heb ook eds/hms, had al last van bekkeninstabiliteit voordat ik ooit zwanger was. Is ook niet weg gegaan, en aangezien ik al bij een fysio liep vanwege de klachten ga ik daar gewoon mee door. Nu helaas ook nog een HG zwangerschap (extreem veel overgeven), waardoor ik het beste in een donkere kamer met geen prikkels moet liggen. Helpt me niet mee met de eds/hms, waarvoor ik juist lekker zou moeten bewegen. Merk dat al mijn spieren steeds losser worden en dat ik nog amper een fles drinken op kan pakken ondertussen. Traplopen is echt een ramp. En ik ben pas 12 weken
Dag Anemdo, Ik ook, eds type 3, zwanger en HG. Ben even ver als jij ongeveer. Krijg jij pijnstilling >
Ja hier ook..en idd begin weer last van m'n bekken te krijgen en rug...bij de eerste heb ik bijna heel de zwangerschap Caesar therapie gehad...nu weet ik er beter mee om te gaan..wat ik wel en niet kan...wanneer ik mijn rust moet nemen en doe ik vanaf het begin al meteen bekken oefeningen...er is bij mij 1 oefening doe echt goed helpt en die komt uit het boek van cecile rost...daardoor is het nog steeds dragelijk...
@yasmientje nee ik heb bijna geen pijnstillers. Meer als paracetamol wordt door mijn arts sterk afgeraden tijdens de zwangerschap. Zeker omdat ik wel veel neem tegen de misselijkheid. Ik moet het dus vooral hebben van oefeningen en goed blijven bewegen, wat door de hg nu onmogelijk wordt. En jij?
Wat vervelend van de HG en dan de hypermobiliteit en bekkeninstabiliteit erbij. Hopelijk wordt het snel wat beter. Ik heb sinds afgelopen week een bekkenband op advies van de fysio. Ik gebruik hem alleen tijdens mijn werk, maar merk duidelijk verschil. Minder pijn, ik kan meer.