Hallo allemaal! Ik heb gisterochtend een test gedaan en die was positief!! We zijn hartstikke blij! Ik ben gelijk even naar de dokter gegaan om het een en ander te vragen. De dokter heeft uitgerekend dat ik 23 september ben uitgerekend en volgens haar nu 5 weken zwanger ben. Mijn vraag is nu: Hoe heeft ze dat uitgerekend? Berekend ze dat vanaf de eerste dag van mijn laatste menstruatie? Want dan zou het namelijk 6 weken moeten zijn. Ik hoop dat iemand me wat duidelijkheid kan geven. Groetjes Lenneke
Allereerst gefeliciteerd! Normaal gesproken rekenen ze vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Als je echter een langere cyclus hebt (dus bijv 5 weken of zo, zoals ik dus) dan klopt die berekening niet. Ze maken rond de 10 a 12 weken ook een echo waarbij de termijn wordt bepaald aan de hand van de grootte van jullie babytje. Het is ook nooit zeker op welke dag je precies je eisprong hebt gehad en op welke dag er bevruchting heeft plaatsgevonden. Maar je hebt nu wel alvast een soort indicatie qua datum! Hopelijk heb ik 't zo een beetje duidelijk uitgelegd... Groetjes Masu
Oke dankje! Ik heb idd een cyclus van 5 weken ook ongeveer. Ik moet maar gewoon de eerste echo afwachten Groetjes Lenneke