zwanger en in bad gaan... Mag dat?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Angel Eyes, 5 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Hoi hoi,

ik heb me laten vertellen dat als je pril zwanger bent dat je dan niet in een heet bad mag. maar dat is juist zo lekker als je krampjes hebt.

wat weten jullie daarvan?

2. ElleE

ElleE Actief lid

4 jun 2006
    223
    0
    0
    Volgens mijn verloskundige mag je best een warm bad nemen, ik denk dat je het bad alleen niet te warm moet maken want dan stijgt je lichaamstemperatuur te veel!

3. sappie

sappie Fanatiek lid

Volgens mij mag je gewoon in bad hoor ! Ik heb dat ook gedaan, is lekker ontspannen. Indien je een bubbelbad hebt is het beter de bubbels en jetstreams niet te gebruiken.

Dus, badderse....

sappie

4. Angel Eyes

pff nou ik ga meteen vanaaf lekker in een niet al te heet badje.

ben toch blij dat het niet verboden is.

thnxs!

5. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ja joh lekker in bad gaan hoor! Ik zit zowat dagelijks in bad nu...heerlijk.
    Heel heet doe ik niet want daar word je een beetje flauw van.

6. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Ik ga ook regelmatig in bad. Heerlijk voor mijn rug. Ik zet hem ook niet te warm, want dan wordt ik ook licht in mijn hoofd.

7. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Sinds ik zwanger ben ben ik een echte badeend geworden! Lekker doen dus.

Pim

8. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Ja, je mag je hele zwangerschap in bad, behalve als je vliezen gebroken zijn, dan mag het niet meer.

Groetjes,
    Nikki F

9. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Mag je niet in een bubbelbad?
    Ik heb op vakantie heel wat uurtjes versleten erin.

10. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    De kans dat daar meer bacteriën inzitten omdat het water warmer is is groter. Daarom zeggen ze dat je daar wat voorzichtiger mee moet zijn. Of het echt slecht is, dat denk ik niet.

Groetjes,
    Nikki F

11. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    we hadden een week later een echo en alles zag er goed uit gelukkig ik begon me al zorgen te maken.

Maar dan zouden alle suptropische zwembaden en kikkerbadjes slecht zijn als je zwanger bent

12. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Ik ga bijna alleen nog maar in bad sinds ik zwanger ben, ik vind het heerlijk om te ontspannen.

Het kan echt geen kwaad dus ga maar lekker ontspannen in bad :)

13. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    Aangezien ik een miskraam heb gehad vorig jaar en mijn gynecoloog adviseerde om niet meer tot aan de 12 weken in een bad te gaan heb ik het niet gedaan. Ik heb deze zwangerschap namelijk met de 6 weken weer een bloeding gehad en dit was net toen ik uit bad kwam, de gynecoloog zei dat er een verband kon ontstaan dus geen seks ff en niet ine een warm bad. Ik heb namelijk een gevoelige baarmoederwand, heb met de 14 weken weer een bloeding gehad dit kwam waarschijnlijk door oefeningne, dus ik ben voortaan wel voorzichtig, maar geen een mens is het zelfde dus het kan voor jou wel fijn zijn en geen bloeding op leveren, was voor mij helaas niet zo. Nu ga ik 1 x in de twee weken uitgebreid in bad, mag ook weer van de gynecoloog.
    liefs fredje

en succes

14. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    IK heb wel gelezen dat je op moet passen met met badschuim enzo omdat dit niet hoed zou zijn voor je beeb (gefarmumeerde dan). Weet iemand dat?
    Wat gebruiken jullie trouwens voor in bad?

15. Angel Eyes

dat vroeg ik me dus ook al af. ik ben nu al twee keer in bad geweest en heb met de thermometer eerst gekeken of het niet te heet was :oops: 36,8 graden prima dus.

ik had de eerste keer niks in bad en daarna een soort zout. maar dat was omdat mijn vriend een badje had klaargemaakt.

ik doe er voortaan gewoon niks in.

16. Babe

Babe Actief lid

20 aug 2006
    191
    0
    0
    Nog eventjes over het bubbelbad. Het is naast de temperatuur voornamelijk de bacterieen die in de buizen van het systeem wonen die niet goed voor je zijn. Als je er 1 thuis hebt kan het niet zoveel kwaad want dan weet je dat hij goed schoongemaakt wordt. Ik openbare ruimtes zou ik het niet zo snel doen. En sop...tja...ik heb zoiets van de baarmoeder wordt echt goed afgesloten met een dikke prop. Het lijkt me stug dat er dan zeep bij de baby kan komen.

17. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Ik gebruik meestal dove voor in bad

Deel Deze Pagina