Zwanger en in de steek gelaten

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Catwoman0409, 6 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catwoman0409

    6 feb 2022
    45
    10
    8
    Vrouw
    Ik ben nu 10 weken zwanger en ik ben er erg blij mee. Het verdrietige is alleen dat mijn vriend en ik een time out hebben en ik niet weet of het nog goed komt tussen ons. We zijn nu 3 jaar samen. Hij is verslaafd aan blowen en heeft een flinke terugval. Het ging heel lang goed nadat hij naar een kliniek in Portugal is geweest. We wilden daarom ook graag samenwonen en voor een kindje gaan. Ik was eigenlijk al vrij snel zwanger. Nadat we daarachter kwamen kwam ik er ook achter dat hij weer blowde en hij wil er geen hulp voor zoeken. Ik heb gezegd dat ik dan geen toekomst zie en nu hebben we geen contact meer. Hij gaat alleen mee naar de echos. Ik voel me al weken boos en verdrietig. Dit had ik heel graag anders gewild. De zwangerschap zou iets moeten zijn om van te genieten samen en nu voel ik me erg alleen en mis ik hem. Maar ik wil ook het beste voor mezelf en mijn kindje en niet iemand in huis die elke dag op de bank ligt te blowen. Zijn er meer vrouwen hier die op dit moment zwanger zijn en problemen hebben met de vader?
     
  2. Zonnetje19

    Zonnetje19 VIP lid

    26 jan 2019
    10.611
    8.825
    113
    Vrouw
    Kon niet voorbij scrollen, hele lastige situatie en nee dat klinkt niet gezond:(
    Als hij niet geholpen wil worden ook, geef ik je gelijk.
    Wilde je sterkte wensen
     
  3. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.521
    1.676
    113
    Wat moedig van je dat je deze keuze hebt gemaakt, lijkt mij niet makkelijk maar zeker weten het beste voor jou en het kindje. Als hij weer hulp was gaan zoeken was het een ander verhaal, maar zolang hij dat niet wil of doet is dit het enige wat jij zelf kunt doen: voor jezelf en de toekomst van de baby kiezen. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar wil je wel heel veel sterkte toewensen
     
  4. Wishfull123

    Wishfull123 Fanatiek lid

    26 mei 2021
    4.346
    4.048
    113
    Vrouw
    Wat een moeilijke situatie.
    Ik vind het knap dat je deze keuze hebt gemaakt. Verslavingen zijn natuurlijk super lastig. Blowen lijkt voor veel mensen vrij onschuldig (want je wordt er niet agressief van is vaak een argument).
    Maar mijn ervaring met mensen die blowen is toch vaak dat ze minder bereiken, minder initiatief tonen enz. Daarnaast kost het een bak met geld en is het gewoon hartstikke ongezond. Ik kan mij voorstellen dat je je kindje niet op wilt voeden in de buurt van iemand die iedere avond op de bank zit te blowen.
    Eerder heeft hij hulp gezocht, wat was voor hem de reden dat toen wel te willen?
    Uit je verhaal lijk ik op te maken dat je er achter kwam, dus hij deed het stiekem?
    Als een baby nog geen goede stimulans is om het roer om te gooien, dan denk ik echt dat je de juiste beslissing maakt.
    Hoe moeilijk en rot ook:(
     
  5. Emotions

    Emotions Fanatiek lid

    5 jan 2019
    1.981
    2.237
    113
    Vrouw
    Geen ervaring, maar wat sterk dat je voor jezelf en je kind koos en niet bij iemand blijft die gewoontes heeft waar je niet achter staat. Je wil je kind niet laten opgroeien in een huis waar iemand blowt lijkt me. Veel succes! Het gemis doet pijn, maar met jouw instelling kom je er wel!
     
  6. Mommysince13

    Mommysince13 VIP lid

    7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Wat een lastige situatie zeg! Maar wat onwijs sterk dat je voor jezelf hebt gekozen in deze situatie

    Ik heb persoonlijk geen ervaring maar wel van heel dichtbij gezien, mijn zus heeft 2 kindjes met beiden een andere vader allebij niet gepland, de oudste is de vader na de eerste echo weg gegaan terwijl ze aan het werk was, hij zei niet zeker te weten of het kindje wel van hem was maar aan een DNA test na haar geboorte wilde hij niet meewerken. Sinds dien is hij dus ook niet in het leven van mijn nichtje. In 2017 is mijn andere nichtje geboren korte relatie en wederom niet gepland, deze vader had drugs en agressie problemen waardoor mijn zus hem de deur gewezen heeft, hij is wel bij alle echo's en de geboorte geweest maar toen mijn nichtje 3 maanden oud was kreeg hij een terugval en is er geen contact meer met hem te krijgen.
    Mijn zus is er beide keren onwijs sterk mee omgegaan hoe lastig het ook was om 2 kids te hebben en daar alleen voor te moeten staan, met hulp van de omgeving (voornamelijk onze ouders en mijn man en mij)
    Ik hoop dat je vriend alsnog hulp gaat zoeken en dat hij er sowieso voor jullie kindje gaat zijn! Maar het feit dat je deze stap al hebt gezet laat al zien dat je mocht het zover komen ook sterk genoeg bent om het alleen te doen. Heel veel sterkte met alles en probeer ondanks alles ook van je zwangerschap te genieten
     
  7. Catwoman0409

    6 feb 2022
    45
    10
    8
    Vrouw
    Dank je wel voor je reactie! Ik vind ook dat hij passief word van het blowen en hij neemt weinig verantwoordelijkheid. Hij heeft ook geldproblemen door zijn gebruik en wil daar ook niets aan doen. Hij heeft vorig jaar hulp gezocht omdat hij er vanaf wilde. Daarom snap ik nu ook niet waarom hij er nu niet vanaf wil. Ja hij had het een aantal keren gedaan en ik zag het aan zijn ogen en toen vroeg ik er naar en vertelde hij het. Hij heeft het dus niet zelf eerlijk verteld
     
  8. Catwoman0409

    6 feb 2022
    45
    10
    8
    Vrouw
    Dank je wel voor je reactie! Wat vervelend om te horen dat je zus het alleen heeft moeten doen. Maar zo te horen is het een sterke vrouw en heeft ze veel steun van jullie. Ik heb gelukkig ook veel familie en vrienden om me heen die me steunen en kunnen helpen met de baby. Ik hoop dat hij nog gaat inzien dat hij toch voor ons wil vechten. Maar anders blijf ik alleen. Ik wil het beste voor mezelf en de baby
     
    Mommysince13 vindt dit leuk.
  9. 19Summer87

    19Summer87 Actief lid

    12 apr 2021
    308
    192
    43
    Vrouw
    Hier ben ik het mee eens.
    Heb zelf een aantal jaar geleden iets soortgelijks meegemaakt, kwam ook pas achter heel veel dingen toen ik eenmaal zwanger was..terwijl we toch al een aantal jaar bij elkaar waren.
    Ik besloot te blijven voor de baby, maar ook omdat ik niet wist hoe ik het allemaal moest gaan doen.

    Uiteindelijk gebeurde het onvermijdelijke: het ging toch mis, vlak nadat de baby geboren was.
    De eerste jaren waren heel moeilijk, maar met hulp van mijn familie hebben we ons gered met z'n tweetjes.

    Dit is bijna 10 jaar geleden gebeurd, en ik heb nu gezien hoe anders het kan zijn..

    Veel sterkte voor jullie, ik hoop dat hij wel nog echt hulp wil en gaat zoeken.
     
    LisaLisaa vindt dit leuk.
  10. Catwoman0409

    6 feb 2022
    45
    10
    8
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie. Wat een moeilijke situatie heb je meegemaakt. Wel fijn om te horen dat het uiteindelijk allemaal goed is gekomen
     
  11. Catwoman0409

    6 feb 2022
    45
    10
    8
    Vrouw
    Gisteren had ik de 2de echo. Hij zou mee gaan maar had afgezegd omdat hij het niet ging redden met zijn werk. Hij vroeg of ik de volgende echo op een zo laat mogelijk tijdstip kon plannen zodat hij dan wel mee kon. Hij wenste me ook succes. Ik had hem daarna laten weten hoe de echo was gegaan en nieuwe datums doorgestuurd. Ook had ik gezegd dat we een beslissing moeten nemen over de nipttest. Ik heb geen enkele reactie gekregen terwijl hij het wel gelezen heeft. Ik voel me zo boos en verdrietig. Hoeveel moeite is het om even te laten weten dat je het fijn vind dat de echo goed is en dat je de datums in je agenda zet en iets zegt over de test. Het is ook zijn baby toch? Ik ga nu maar zelf de beslissing nemen over de test. Alleen ik vind dat hij daar ook aan mee moet betalen, daarom wilde ik dat ook overleggen. Nu lig ik er weer wakker van omdat ik me zit op te vreten
     
  12. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Kan je alleen heel veel sterkte wensen en vind het moedig van je dat je voor jezelf en de kleine kiest.

    Vriend van ons blowt ook en is om de haverklap zn baan kwijt, maar dat ligt dan aan t bedrijf en hij neemt zomaar ontslag zonder al een andere baan te hebben, zit dan weer een hele tijd thuis enzo. Het is een goeie jongen, zit een gouden hart in, maar een relatie kan je er niet mee opbouwen laat staan samen een kind.

    Allicht dat jouw vriend er anders in staat maar ik heb niet bepaald succesverhalen om me heen gezien van de blowers (en degene die een paar stappen zwaarder gingen en al of niet online gokken er ook nog eens bij namen, dan wel een gameverslaving).

    De mijne heeft een schermverslaving en suikerafhankelijk, vind dat al irritant genoeg. Technisch gezien ook schadelijk, maar wel van andere orde van grootte dan drugs natuurlijk.
     
    Trirani vindt dit leuk.
  13. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.114
    2.002
    113
    Ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap en wat een mega sterke stap heb je gezet!
    Heb je familie die je kan helpen hierin? ik denk dat een sociale kring hierin opbouwen belangrijk is want ik ben bang dat teleurstelling vaker gaat gebeuren :( verslaving doet zoveel met een mens. Ik wens je heel veel sterkte en liefde toe.
     
  14. Catwoman0409

    6 feb 2022
    45
    10
    8
    Vrouw
    Hij heeft ook een tijdje een gokprobleem erbij gehad en ook periodes dat hij speed gebruikte dus aan blowen heeft hij op een gegeven moment niet meer genoeg. De drempel verlaagt en dan neem je weer een stap extra. Daar ben ik wel weer bang voor dat dat gaat gebeuren en dat heb ik hem ook gezegd. Ik ben niet zozeer tegen af en toe blowen maar daar blijft het niet bij
     
  15. Catwoman0409

    6 feb 2022
    45
    10
    8
    Vrouw
    Dank je wel! Ja ik heb gelukkig veel familie en vrienden om me heen die me steunen. Ook mijn schoonfamilie staat achter mij en steunt mij hier in. Zij horen ook niets meer van mijn ex. Hij leeft weer helemaal in zijn eigen bubbel
     
  16. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.114
    2.002
    113
    Misschien kun je met hun een plan maken hierin wat je grenzen hierin zijn zodat het een veilige stabiele situatie blijft voor je. Juist omdat je ouders en schoonouders achter je staan is dat denk ik een heel fijn gevoel voor je zodat je niet elke keer zo heen en weer geslingerd word hierin. Mijn broertje is verslaafd (geweest), nu al tijd er vanaf maar ik ken het gedrag en het maakt je gelijk zo weer op je hoede. Zo naar.
     
  17. Catwoman0409

    6 feb 2022
    45
    10
    8
    Vrouw
    Wat voor plan bedoel je precies? En met wie?

    Wat vervelend om te horen dat je broertje verslaafd is geweest. Wel goed dat hij er nu vanaf is
     
  18. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.760
    6.568
    113
    Vrouw
    Ik wil hier toch ook even op reageren. Mijn situatie is niet helemaal hetzelfde, maar ik herken hier wel veel uit.
    Ben een paar jaar geleden zwanger geraakt van iemand waar ik geen relatie mee had, en die achteraf ook over heel veel dingen heeft gelogen. Hij deed eigenlijk precies hetzelfde als wat je hier beschrijft. Hij werd 'boos' als hij niet mee kon naar een echo, maar zodra ik hem dan liet weten hoe het gegaan was, of fotos stuurde dan gaf ie geen reactie.
    Dit is eigenlijk ook na de geboorte zo gebleven. Hij wilde deel.uitmaken van het leven van zijn zoon zei hij, maar puntje bij paaltje had ie gewoon geen interesse in hem en hoe het met hem ging.
    Maar wel boos op mij worden om welke reden dan ook.
    Het is zo moeilijk en vermoeiend. Ik denk dat je uiteindelijk moet proberen een houding aan te nemen waarbij jij de keuzes maakt en de regie in handen neemt. Als hij een rol wil spelen, prima, maar in de belangrijke beslissingen kun je dus niet op hem vertrouwen als ik dit goed lees.
    Misschien trek ik het nu te kort door de bocht door mijn eigen ervaringen.
    Het is moeilijk en pittig, een vangnet is van groot belang, maar je kunt dit. Ook zonder hem.
    Je hebt een dappere keuze gemaakt door niet iemand toe te laten bij jullie die niks toe te voegen heeft maar alleen maar afbreuk doet.
    Je mag me ook altijd een pb sturen als je daar behoefte aan zou hebben :)
     
    LizMe vindt dit leuk.
  19. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.114
    2.002
    113
    Eigenlijk precies van @Lill ook zegt :)! Een houding aannemen waarin jij je goed voelt en ik zou dit delen met je vangnet vandaar dat is wat ik bedoel met een plan. Dus met je ouders/schoonouders gaan zitten en bekijken wat jij hierin wil en wat voor jou belangrijk is om het vol te houden. Hij blijft natuurlijk de vader maar het trekken en afstoten gaat je zoveel energie kosten dat het fijn is om je grenzen te weten en dat anderen om je heen die ook weten en je kunnen helpen als het nodig is.
     
    Lill vindt dit leuk.
  20. Catwoman0409

    6 feb 2022
    45
    10
    8
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie! Wat een vervelende situatie moet dat voor je zijn geweest. Hoe gaat het nu tussen jullie?

    Ik heb volgens mij nergens neergezet dat hij boos is op mij. Hij was niet mee naar de echo en ik had hem gestuurd hoe het was gegaan en daar had hij niet op gereageerd. Daar was ik boos over.

    Hij heeft gisteren nog gereageerd op mijn berichtje
     

Deel Deze Pagina