Zwanger en in de steek gelaten

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Catwoman0409, 6 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.755
    6.565
    113
    Vrouw
    Ah, ik dacht te hebben gelezen dat hij boos was dat hij niet mee kon naar de echo. Dan heb ik dat verkeerd gelezen, sorry :)

    Contact met de vader van mn zoontje is er niet meer. Heb via via dingen gehoord. Maar hij laat niks meer weten.


    Wel fijn dat je ex alsnog gereageerd heeft.
     
  2. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.619
    11.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Jeetje wat een verhaal. En dan wil je samen voor een kindje gaan en laat hij je zo in de steek.

    Hier ook alleen met mijn zoon. Hij is inmiddels 7 en tijdens de coronacrisis is het aantal contactmomenten met zijn vader rap afgenomen. Die zegt aldoor, ik vind het te eng en ben bang besmet te raken.
    Toen hij een baby was kwam hij nog best regelmatig even op bezoek, maar goed een echt activeren rol heeft hij nooit gespeeld.

    Het enige dat hij nog doet is netje de alimentatie betalen. En soms extra dingen. Dat is eigenlijk ook het enige wat hij doet. Wel heel jammer voor mijn zoon dat hij zn vader zo weinig ziet, maar ben toch ook wel blij dat hij wel financieel flink bijdraagt aan de opvoeding.
    Ik had mijn zoon graag iemand gegund als vader die er wel emotioneel en fysiek zou zijn, maar ik merkte na een jaar of 6 knokken voor het contact dat ik een beetje uitgevochten was. Het is wat het is en verder weet ik het eigenlijk ook niet zo goed.

    Ik ben inmiddels alweer 4,5 jaar samen met mijn vriend. we wonen niet samen maar doen ook zo nu en dan wel eens wat samen met zoon. Hoe ouder hij wordt hoe makkelijker het allemaal gaat.
     
  3. Catwoman0409

    6 feb 2022
    45
    10
    8
    Vrouw
    De uitslag van de nipttest is gelukkig goed dus de baby mag blijven
    Ik heb voor vanavond afgesproken met de vader om erover te praten. Hij zei vorige week dat hij wel wil mee betalen maar nu geen geld heeft dus ik moet alles maar opschrijven wat ik uitgeef en dan krijg ik het over een tijdje van hem. Hier ga ik niet mee akkoord. Hij heeft wel geld om elke dag hasj te kopen
     
    lorreke vindt dit leuk.
  4. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.619
    11.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Gelukkig heb je straks wel recht op een aantal toeslagen zoals kindgebonden budget en dat is best een leuk bedrag per maand.
    Wat een flapdrol, wel een kind maken maar er geen verantwoordelijkheid voor willen dragen.
    Ik kan je aanraden om alles goed op papier te laten zetten, eventueel met een advocaat. Dan kan deze het hele verhaal laten bekrachtigen via de rechtbank.
    Wel zorgen dat je hem geen gezag geeft zo lang hij zn leven niet op orde heeft!
     
  5. Catwoman0409

    6 feb 2022
    45
    10
    8
    Vrouw
    Het gesprek is wel goed gegaan. Ik heb gezegd dat ik niet van plan ben alles te gaan betalen en voorschieten voor de baby omdat we er samen voor hebben gekozen. Hij zegt dat hij niet wil weglopen voor zijn verantwoordelijkheid. En dat hij me eind van de week geld gaat betalen voor de nipttest. Ben benieuwd of hij zich aan zijn woord houd. We hebben het gehad over de echos of hij mee gaat of niet. En hij wil nog steeds samenwonen zegt hij maar ik heb gezegd dat ik dat niet wil omdat hij blowt en er geen hulp voor wil zoeken. Dat had ik al eerder gezegd en daar blijf ik bij. Ik ga het nu loslaten en me lekker op mezelf en de baby focussen
     
    lorreke vindt dit leuk.
  6. Catwoman0409

    6 feb 2022
    45
    10
    8
    Vrouw
    Nee ik ga hem geen gezag geven. Ik heb het nu ook niet over erkennen gehad. Eerst maar eens kijken wat hij doet. Of hij zich aan afspraken kan houden enz
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  7. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.113
    2.002
    113
    Ontzettend sterk van je! hopelijk houdt hij zich er inderdaad aan en heel slim wat @Huismuisie zegt alles op papier zetten liefst met een advocaat.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  8. Catwoman0409

    6 feb 2022
    45
    10
    8
    Vrouw
    Ik heb nog geen geld ontvangen. Daar was ik al bang voor. Als ik het de komende dagen niet krijg dan ga ik hem ook niet op de hoogte houden van de ontwikkelingen wat betreft de baby. Ik ga hem verder ook niet meer appen hierover want dan komt hij vast weer met smoesjes en redenen waarom hij het nog niet heeft overgemaakt en die ken ik inmiddels al. Ik heb er vannacht ook weer wakker van gelegen. Het doet echt zoveel pijn dat hij me zo laat vallen en kiest voor de drugs
     
  9. Catwoman0409

    6 feb 2022
    45
    10
    8
    Vrouw
    Ja ik weet dat het sterk van me is maar zo voel ik me op dit moment totaal niet. Ik heb er veel verdriet van en wil zo graag dat het weer is zoals het was toen hij niet gebruikte. We hadden het fijn en goed samen. Ik begrijp het ook gewoon niet
     
  10. Wishfull123

    Wishfull123 Fanatiek lid

    26 mei 2021
    4.346
    4.048
    113
    Vrouw
    Een onbegrijpelijke keuze en voor jou ontzettend moeilijk om mee om te moeten gaan. Je voelt je niet sterk maar dat ben je wel. Dat blijkt uit al de keuzes die je maakt!
    Hele dikke knuffel voor jou!
     
    Catwoman0409 vindt dit leuk.
  11. Catwoman0409

    6 feb 2022
    45
    10
    8
    Vrouw
    Dank je wel! Dat kan ik wel gebruiken. Het valt me allemaal erg zwaar. Het voelt alsof ik niets voor hem beteken en hij niet van mij gehouden heeft
     
  12. nvbr

    nvbr Bekend lid

    4 feb 2014
    901
    578
    93
    Ik wil je veel sterkte wensen… je laatste zin in dit stukje raakt me. Onbegrijpelijk toch, hè.
    Je komt op mij ook sterk over en lijkt weloverwogen keuzes te maken in deze rotsituatie.
     
    Catwoman0409 vindt dit leuk.
  13. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.113
    2.002
    113
    Ik snap dat het zo voelt, nu is het met mijn broertje heel anders omdat het natuurlijk geen liefdesrelatie is en meer aan de hand dan alleen verslavingen maar een verslaving verscheurd zoveel. Ik geloof echt dat hij veel van je gehouden heeft en waarschijnlijk nog wel veel van je houdt maar een verslaving eet alles op.
    Het is ook zo'n visuele cirkel vaak: Gebruiken, schuldig voelen juist doordat je weet dat je mensen in de steek laat bijvoorbeeld en daardoor weer gebruiken.

    Ik wou dat ik je een dikke knuffel kon geven, heel veel sterkte!
     
    Catwoman0409 vindt dit leuk.
  14. Catwoman0409

    6 feb 2022
    45
    10
    8
    Vrouw
    Dank je wel
    Ja de verslaving maakt alles stuk. Ik probeer me nu ook voor te houden dat de verslaving hem nu weer in de greep heeft en hij niet zichzelf is. Vandaag had ik weer een echo. Alles was gelukkig goed, geen afwijkingen te zien. Hij heeft geen eens de moeite genomen om te vragen hoe het is gegaan terwijl hij wel wist dat het vandaag was. En ik heb ook geen geld ontvangen, erg verdrietig
     
  15. SKD

    SKD Actief lid

    19 sep 2021
    312
    135
    43
    Vrouw
    @Catwoman0409 ,
    Ik las jou berichten , wat vervelend dat je dit zo moet mee maken.
    Ik wens je echt heel veel sterkte.
    Hier in hetzelfde situatie, 2 kids van me man die helaas overleden is en momenteel 25 weken zwanger van een zoontje.
    Alleen van een andere vader, die ook blowt en verslaafd er aan is . Heb sinds november geen contact en deze zwangerschap was niet gepland maar de kleine is voor mij echt wel welkom, heb even moeten wennen maar nooit twijfel gehad om hem/haar te houden.

    Apart hoe die mensen denken die verslaafd zijn.
    Hun hebben het nooit gedaan Als het ook nog eens teveel problemen zorgde naar hem toe. daarnaast de verantwoordelijkheid is er gewoon niet.
    Hij was zacht van karakter maar kon goed liegen en onwaarheden bedenken eigenlijk te goed.
    Ik zit er zelf niet meer mee , voor dit kindje wel. Nu moeten me andere 2 kids ook hun vader missen maar daar kon niemand iets aan veranderen.
    Maar ik zou nooit meer een toekomst zien met de vader van waar ik momenteel zwanger van ben.
    Eigenlijk is hij de naam vader niet eens waard.
    Als je eens wilt praten , kun je me altijd een berichtje sturen.
    Heel veel sterkte en je kunt dit echt wel
     
  16. Catwoman0409

    6 feb 2022
    45
    10
    8
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie! Ik heb je een berichtje gestuurd. Fijn om even met iemand te praten die zich herkent in mijn situatie
     
  17. Ly1

    Ly1 Fanatiek lid

    1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Wat spijt me dit voor je. Mijn ex had ook een wietverslaving. Met hem had ik geen kindjes, ik had er al 2. maar het is een dagelijkse stuggle omdat verslaving een ziekte is, wisselende buien en niet weten wat je aan een partner hebt, is voor jezelf geen fijne thuisbasis. Hoe moeilijk het ook is, het is belangrijk dat je voor het welzijn van je kindje kiest maar ook voor jezelf. Ookal zal het wellicht een geweldige kerel zijn, dit is geen omgeving om een kindje in op te laten groeien.

    Dagelijks gebruik of behoefte aan verdoving is geen gezonde situatie voor jezelf, noch je kindje.

    Ik wens je veel wijsheid toe
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  18. Catwoman0409

    6 feb 2022
    45
    10
    8
    Vrouw
    Dank je wel! Ja vooral het niet weten wat je aan iemand hebt vond ik erg moeilijk om mee om te gaan. Dan hadden we iets afgesproken en na het blowen werden de plannen ineens weer anders. Hij zei altijd dat afspraken alleen richtlijnen zijn en veranderd kunnen worden.

    Het is zeker een leuke man daarom vind ik het zo zonde. Ik had het liever anders gezien. Ik hoop dat hij nog in ziet dat hij hulp nodig heeft en dit gaat zoeken
     
  19. Catwoman0409

    6 feb 2022
    45
    10
    8
    Vrouw
    Vandaag heb ik een pretecho gehad, dit had ik gekregen van mijn schoonzus. Ik weet nu ook het geslacht van de baby. Daar ben ik heel blij mee Ik zit nu een beetje in dubio of ik het mijn ex moet vertellen of niet. De afgelopen weken heb ik niets van heb gehoord
     
  20. Ly1

    Ly1 Fanatiek lid

    1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Inmiddels is het weekend geweest, heb je het inmiddels verteld of twijfel je nog?
     

Deel Deze Pagina