Zwanger en in de ziektewet

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door tamtam78, 26 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Hallo,

Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven.
    Sinds vorig jaar mei zit ik voor 100% of voor 50% in de ziektewet vanwege een pols ontsteking.
    Ik werkte tot 4 december nog, maar doordat mijn pols niet beter werd is mijn contract niet verlengt en zit ik nu thuis en loop ik onder toezicht bij het UWV.
    Ik ben in september geopereerd aan mijn pols, maar heb er nog steeds last van.
    Heb sinds eind december een pols spalk en die moet ik tot eind februari dragen(niet de hele dag, want dan wordt de pols weer stijf)
    De arts zei dat de ontsteking voor 100% weg was maar dat ik nog last heb van na weeen.
    Ik voel nog steeds geen verbetering heb elke dag last wel verschild het per dag.
    Heb vorige week een gesprek gehad bij het UWV en daar kwam min of meer uit dat ik pech heb gehad en dat er een kans in zit dat het blijvend is.
    Ze gaan daar nu kijken of ik passend werk kan doen.
    Ga nog wel terug naar het ziekenhuis, want wil toch zeker weten dat er niks meer aan te doen is.
    Ik kan niet te lang achter elkaar werken en tillen en dergelijke wil ook niet.
    Ik ben nu 18 weken zwanger en zit een beetje met de kinderopvang.
    Wil me daar in schrijven, maar weet niet hoe ik dit moet aanpakken, omdat ik geen werk heb.
    Ben al aan het rondkijken of ik ook toeslag krijg als ik in de ziektewet zit of in de WW.
    Eind mei ga ik met zwangerschapsverlof dus ik weet niet of ik voor die tijd al weer werk of passend werk heb en of ik daar naar het verlof kan blijven werken.
    Ik kan nog wel even wachten met de inschrijving bij het kinderdagverblijf, maar niet te lang.
    Stel ik zit in de WW na het verlof dan moet ik solliciteren, als ik mijn kind dan niet heb in geschreven bij de kinderopvang en ik krijg werk dan kan ik mijn kind nergens heen brengen.
    Er is ook niemand die kan oppassen dat is het probleem.
    Er komt zoveel bij kijken.
    Zijn er mensen die het hebben meegemaakt?

2. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    hey

als je uit belgie komt, dan is er goed nieuws ivm kinderopvang!
    vanaf 1 mei kan je dan opteren om je crech te betalen, rechtstreeks aan kind en gezin, die maakt dan een inkomenbalans op per jaar (sosm per half jaar of per maand) en met die basis beslissen zij hoeveel je moet betalen voor de opvang, als je inkomen dus lager is, zul je veel minder betalen dan je nu zou doen!

je kan dat laten bereken door eens te bellen naar kind en gezin

hoe het in nederland zit weet ik niet, sorry!

greetz

3. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    [er zal toch ook wel zo'n instantie bestaan waar je met zo'n vragen terecht kan? iets met sociale dienst ofzo... vraag es rond!

greetz[/quote]

Deel Deze Pagina