Misschien een stomme vraag,maar ik ben nu ongeveer 5.5 week zwanger en ik heb te horen gekregen dat het niet goed voor de kleine is,als ik me insmeer met zonnebrandcreme.Is dit zo?En kan het kwaad om (veel)in de zon te zitten?
insmeren is alleen maar goed en kan echt geen kwaad. ze adviseren zelfs om je gezicht goed in te smeren om een zwangerschapsmasker te voorkomen. in de zon zitten is nu nog niet zo erg voor de kleine als je maar zorgt dat je het niet te warm krijgt. rond een week of 16 kan de kleine last krijgen als er fel zon licht op de buik schijnt en je kunt hiervoor eventueel een handdoekje of lang shirtje over je buik heen doen.
Ow is dit zo,heb hier nog nooit van gehoord en heb vorige week lekker liggen zonnen in mijn bikini hoor....
ik heb het ff voor je opgezocht op internet. dit stond er: Zonnen met een dikke buik Zonnen mag als je zwanger bent. Maar zoals zoveel 'zwangerschapsregeltjes': met mate. De zon is goed voor de aanmaak van vitamine D. Vitamine D zorgt ervoor dat je kalk goed opneemt en dat zorgt weer voor stevige botten. Omdat jouw baby's ontwikkeling nu afhankelijk is van jou, is die zon dus ook indirect verantwoordelijk voor de stevige botten van je baby. De negatieve invloeden van het zonnen als je zwanger bent, hebben meer betrekking op jou dan op je baby. Je kunt bijvoorbeeld eerder pigmentvlekken of spataderen krijgen als je zwanger bent en veel in de zon ligt. Onderzoekers zijn het er nog niet helemaal over eens of de zon negatieve invloeden heeft op je ongeboren baby. Hier is nooit bewijs voor gevonden. Wel weten we dat baby's schrikken van te veel licht in de buik. Ze proberen uit het felle licht weg te kruipen en zoeken een wat donkerder hoek in de baarmoeder. Tip: Camoufleer je buik niet! Kies voor een positiebadpak of positiebikini waar jij je lekker in voelt. Met een mooie omslagdek maak je het af. Deze omslagdoek kun je ook op je buik leggen om je baby tegen het directe zonlicht te beschermen.
mercikes,ja nu ben ik helemaal gerustgesteld. Morgen terug wat zonnen,maar lang hou ik het toch niet vol.
Tja ik heb gisteren in de zon gezeten en vergeten mijn gezicht in te smeren..... Nu heb ik een wat donkerdere verkleuring boven mijn lip. Is dit het gevreesde zwangerschapsmasker? Vanaf nu zal ik mij in ieder geval braaf insmeren en proberen niet zolang/zo vaak in de zon te zitten.
ik denk niet dat dit het zwangerschapsmasker is, volgens mij kunje dit pas krijgen na de 16e week. jammer genoeg zijn er altijd wel uitzonderingen.
Ik heb al 8 jaar melasma(zwangerschapsmasker) en was toen echt nog niet zwanger je krijgt het ook van de pil. met de zwangerschap word het erger en het is bij mij nu ook al weer erger al een paar weken dus het kan wel eerder komen dan de 16 weken. Het beste is met een sunblock smeren in je gezicht. gr, saskia