20 weken zwanger en nog geen teken van leven ...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kelly1908, 18 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kelly1908

Kelly1908 Actief lid

15 aug 2010
    381
    0
    0
    Hallo dames,

Ik ben zwanger van mijn 3e dochter en morgen precies 20 weken zwanger. Alleen heb ik nog helemaal geen echt gevoel gehad. Baal er wel van omdat ik het prettig vind als ik het voel voor me eigen gemoedsrust en omdat ik overal lees dat er al dames zijn die met 12 of 14 weken al gevoel hebben bij hun zwangerschap van een 2e, 3e of 4e keer.

Bij mijn eerste dochter had ik volgens mij ook weinig gevoel, maar bij mijn tweede dochter leek mijn buik af en toe wel een horror film haha, ging alle kanten op en voelde het de hele dag door!

Me placenta schijnt nu aan de voorkant te liggen, waardoor je het minder snel voelt. Maar met 20 weken is het kindje toch al ruim 15 a 20 cm?

Zijn er hier meer dames die pas laat "leven" voelde? en zo ja hoeveelste zwangerschap was dat dan?

Thanks lady's!

Gr. Kel

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Dit is mijn 1ste zwangerschap en voelde pas met 23 weken de eerste zachte schopjes, heb zelf de placenta aan de zijkant liggen.

3. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik ben morgen 18 weken zwanger en ik voel ook nog niets..

4. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Oh onzeker gevoel he?

Hier ook de placenta aan de voorkant.. Voel de baby echt duidelijk nu.. Maar eerst ook niet. En als ik een dag iets minder voel , gaat hier ook een stress piek op.

Maar ik ken ook meiden die de hele zwangerschap niks tot nauwelijks iets gevoeld hebben omdat de placenta v voren ligt
    Dus dat je niks voelt, is niet raar

5. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Hier bij de eerste vanaf 12 weken al de baby gevoeld en nu bij de tweede ligt de placenta aan de voorkant net zoals bij jou en voel ik sinds vorige week af en toe heeeeel zachtjes wat. Ik vind het ook vervelend dus ik begrijp je gevoel maar volgens mijn vk is het niks om je zorgen om te maken, als je vanaf 28 weken maar elke dag het kindje goed en regelmatig voelt.

6. eefje1980

eefje1980 Actief lid

30 jan 2013
    127
    0
    16
    www.evelynspoppen.nl
    Hier ruim 20 weken en ook nog niets gevoeld. Elke avond probeer ik me te concentreren op mijn buik en soms denk ik iets te voelen, maar zoooo minimaal dat ik toch denk dat ik het me inbeeld. Mijn placenta ligt ook voor een ik heb flink overgewicht, dat schijnt ook te zorgen dat je het later gaat voelen. Mijn gynaecoloog had het over gemiddeld met 21 weken bij voorliggende placenta. Maar ik kan niet wachten, dat maakt het allemaal wat echter denk ik.

7. Kelly1908

Kelly1908 Actief lid

15 aug 2010
    381
    0
    0
    Bedankt dames!

Heel soms denk ik wel "hee ik voel iets volgens mij" maar kort daarna moet ik een scheet laten (hahahhaha sorry voor mijn taal) en dan denk ik oh ... het waren toch mijn darmen hihihi

8. Lana1986

Lana1986 Fanatiek lid

2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Maak je geen zorgen! Ik ben ruim 17 weken zwanger en voel ook nog niks. Bij de pretecho werd mij verteld dat mijn placenta aan de voorkant ligt en ik waarschijnlijk pas met 20/21 weken iets zou voelen. Wie weet voel je volgende week ineens iets of over twee weekjes. Is in ieder geval heel normaal met een placenta aan de voorkant. Voor je het weet ga je leven voelen :D. Hoop er ook elke dag op haha.

9. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn placenta ligt ook voor, pas met 30weken voelde ik regelmatig leven. Bij 22 a 23 af en toe

10. Maantje555

Maantje555 Niet meer actief

Hier ook pas sinds een week of 3/4 wat meer regelmatig beweging... Ook Placenta aan de voorkant.. Maak je niet druk, het komt vanzelf!

11. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Bij de eerste met 24 weken ong
    Bij de tweede met 14 weken
    Nu met 11 weken bevestigd tijdens een echo ;)...

Maar sinds twee weken bijna niks meer, mijn placenta ligt nu voor het eerst achter, alleen groeit mijn baarmoeder in rap tempo omhoog waardoor baby boy heel veel ruimte heeft om te zwemmen ;)... Ze hebben met de dopler ook echt een half uur nodig om het hartje te vinden, hij zwemt snel weg met de pretecho ook, houdt er helemaal niet van... Ze zette het hartjes meetding aan op de echo en weg was hij...

Kan bij jou ook de reden zijn hè je baarmoeder groeit meestal veel sneller naarmate je vaker zwanger bent geweest... Weet je waar je placenta ligt?

12. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Dit is mijn 2e zwangerschap en met 16 weken heb ik 1 keer iets gevoeld. Daarna weer een paar weken niks. Sinds anderhalve week voel ik nu elke dag duidelijk teken van leven. Nu ligt mijn placenta dit keer aan de achterkant, de vorige keer aan de voorkant. Toen voelde ik pas met 22 weken duidelijk teken van leven. Komt dus vast wel goed, maar snap je onzekerheid hoor!;)

Deel Deze Pagina