zwanger en inkomen

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by alaya, Jan 31, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. alaya

alaya Lid

Dec 10, 2014
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi ,
    Afgelopen week is mijn contract afgelopen en ik heb nu een ww uitkering gedurende 4 maanden en ik solliciteer hard voor een nieuwe baan maar je word nog net niet uitgelachen door werkgevers als je zegt ja ik wil graag voor u werken maar ik ben wel zwanger dus een baan vinden zal nog geen makkie worden maar over 4 maanden loopt mijn uitkering af hoe kom ik dan aan inkomen als ik nog geen baan heb gevonden is daar een speciale uitkering voor waar ik dan nog wel recht op heb want ik ben oas in september uitgerekend ik maak me hier best wel heel erg druk om

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste alaya,

Rot voor je dat je in zo’n moeilijke situatie zit.

Je wilt weten wat er gebeurt als je WW is afgelopen. Of er dan een uitkering is waar je recht op hebt.
    Het is mogelijk dat je, nadat de WW-uitkering is afgelopen, recht hebt op een bijstandsuitkering. Denk er hierbij wel aan dat er, als je een partner hebt, wordt gekeken naar jullie gezamenlijke vermogen.
    Kom je in aanmerking voor een bijstandsuitkering en heb je nog vragen? Neem dan contact op met de gemeente. Vanuit een bijstandsuitkering heb je geen recht op een zwangerschapsuitkering.

Actuele informatie over het aanvragen van een bijstandsuitkering vind je hier.

Yvonne
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Share This Page