Hallo allemaal de titel zal het wel een beetje verklappen maar ik maak me de hele tijd zorgen. Ik ben na 5 jaar eindelijk zwanger geworden en ik was eerst zwanger van een tweeling en toen had ik last van heel veel symptomen maar na eentje het niet gered heeft begonnen de symptomen ook allemaal af te nemen. vorige week had ik nog een echo en toen was alles goed; de groei, het hartje. maar nu voel ik ech helemaal niets meer van de hormonen/symptomen.. moet ik me zorgen maken? of hebben meerdere dit gehad dat opeens de symptomen er niet meer waren? komt misschien een beetje als gezeur over maar ben heel erg bang dat het 'weer' misgaat. veel liefs
Ik kan me je angst goed voorstellen. In het eerste trimester zijn je hormonen nog niet helemaal constant en kan het dus zijn dat je de ene dag meer symptomen hebt dan de andere. Maar als je je zorgen maakt, kan het nooit kwaad om even met je verloskundige te bellen. Die kunnen desnoods controleren als ze je niet gerust kan stellen. Heel veel succes
Symptomen komen en gaan, probeer je niet te druk te maken. Als je je zorgen blijft maken kun je altijd de gyn of vk bellen.
Idd de symptomen kunnen wisselen per dag. Als je je erge zorgen maakt zou ik even bellen. Ze kunnen je vast gerust stellen met een echo.
Ik heb zelf altijd minimale symptomen als ik zwanger ben. Wat pijnlijke borsten en soms een vleugje misselijkheid maar dat is bij mij ook allemaal afgenomen vanaf de 9 week. Soms nog een beetje pijnlijke boobs, maar zeker niet dagelijks en nu bij 12 weken nemen de toch al niet veel klachten verder af. Heb ook een beetje zitten googelen en het kan zijn dat je lichaam gewend is aan de zwangerschaps hormonen of je je hcg piek gehad hebt. Het wel of niet hebben van symptomen zegt niets over de verloop van de zwangerschap. Er zijn vrouwen met mega veel verschijnselen die een mk of ma krijgen en vrouwen met weinig tot geen symptomen die een gezonde zwangerschap hebben. Niet te veel zorgen maken hoor, je hebt al een mooie echo gehad
Versta je angst zeker en vast lastig hé die onzekere weken maar het komt zeker goed de symptomen komen en gaan inderdaad, zoals de andere mama's aan aangeven. maar het maakt je angst niet minder natuurlijk.. probeer je toch te ontspannen en te genieten, het zal allemaal vast heel goed gaan
Dank jullie wel allemaal voor jullie antwoorden.. het is gwoon een enorme angst heb al miskramen gehad en een bbz .. en dit keer zijn alle symptomen afgenomen als het een par daagjes zo doorgaat zal ik wel contact opnemen met het ziekenhuis
Herkenbaar je angst! Denk dat je alle recht hebt, gezien je voorgeschiedenis om contact met de vk op te nemen als je bang bent! En zoals iedereen zegt, en ik zelf heb ervaren in de eerste 3 maanden nu, symptomen komen en gaan. Geen dag zijn ze hetzelfde! Maar het kan je flink onzeker maken ja! Gewoon de vk bellen als je je rot voelt! Sterkte en zet 'em op!
Heel herkenbaar! Met 7 weken waren ineens alle symptomen weg.. nergens geen last meer van. Ik vreesde toen het ergste en ging er echt vanUit dat het niet goed zou zijn, en zag ook echt op tegen de echo met 11,5 week. Maar gelukkig was er een mooi spartelend kindje te zien, voor niks dus zorgen gemaakt! Makkelijk gezegd. Maar probeer er van te genieten meid!
Dank jullie wel voor jullie gerust stellende woorden vind ik heel erg fijn,.. ik heb toch maar even de vk gebeld vanmorgen en ik mag morgen langskomen dus ben erg benieuwd !!
Hoi Shereen! Hier hetzelfde! Ben 10 weken ver, maar sinds vorige week voel ik amper nog wat. De wekenlange misselijkheid is wég! Maak me dus ook zorgen!! Me gyn gebeld, maar die zegt dat enkel rood bloedverlies en krampjes een slecht teken zijn. Symptomen zeggen niets. Even opgezocht: het hcg hormoon bereikt een piekwaarde rond 9 - 10 weken om dan weer te dalen. Dit zou verklaren waarom bij vele meiden de kwaaltjes afnemen of zelfs verdwijnen. Hoop dat het goed zit bij jou morgen!
Hoi mies77 jaa vreselijk he die onzekerheid haha, ja ik heb dus elke dag veel last van steekjes en krampjes maar we zullen het morgen zien.. dan ben ik gewoon weer even met beide voetjes op de grond en dan zullen we zien of me zorgen gegrond zijn of niet