Ik ben nu 33 weken zwanger en een thuisblijfmoeder van een zoontje van 2 jaar. Erg vermoeiend allemaal, maar ik pak lekker het middagslaapje van mijn zoontje mee. Gisteren een hele fysieke drukke dag gehad en vandaag erg moe, misselijk en last van harde buiken en bekken. Hoe houden jullie werkende moeders het uit tot week 36/38? Ben ik nou een uitzondering! Ben ik een aansteller ofzo dat ik het toch waar zwaar begin te vinden?
Aansteller! Tsja, gewoon maar doen, denk ik. Ik heb tot 35 wkn nog gewerkt, 24 uur per week. Mijn dochter ging die drie dagen naar de opvang (kdv en oma) en dat gaat ze nu nog steeds. Dus ik heb 3 dagen voor mezelf, erg fijn hoor! Op de dagen dat we samen thuis zijn, doe ik ook het middagdutjes met haar mee, of in elk geval even liggen op de bank. En ik probeer af en toe wat hulp te vragen van mijn man, zus of moeder, voor huishoudelijke taken of oppas ofzo. Sterkte!!
ik werk 24 upw, en me zoontje word as maandag 2 jaar. Probeer tot 36 weken te werken, liever langer thuis als de kleine er is. Op t gemakje, en ja soms heb ik niet zo veel geduld als tie me uit probeer , maargoed.. smiddags slaapt tie al zeker 7 maanden niet meer. Maar dat geeft niet, pak me rust wel. Gewoon naar je lichaam luisteren. Ik heb ook nergens last van en dat scheelt ook een hoop denk ik. Laatst ook , was een vriendin van me schoonzus zwanger en klaag hier en klaag zo.. ze mocht dan ook eerder bevallen omdat ze weinig ruimte had in haar placenta. Oke. maar als je zo iemand hoor daar word je ook moe van, alsjblieft zeg! Ik ben bij me eerste en nu nog geen 1 dag in de ziekte wet geweest, andere zouden daar misbruik van maken. echt zo zielig. Maar goed , goe naar je lichaam luisteren en dan komt t echt wel goed!
Ik ben nog niet zo ver, maar heb een dochter van 3 die helaas 's middags niet meer slaapt. Ik werk daarnaast drie dagen op kantoor. Wel een vrij drukke baan, maar werken vind ik lichamelijk minder vermoeiend dan thuis zijn met dochter. Ik kan me dus goed voorstellen dat het zwaar voor je is.
Ik heb tot afgelopen vrijdag 50 % gewerkt (14 uur ) ik vond het ook best zwaar in combinatie met de kleine die hier al rond loopt! maar ik heb het overleefd Nu ben ik eigenlijk nog steeds volop bezig met mn hobby taarten maken (doe ik ook voor anderen soms ) en allerlei dingen maar ik neem tussendoor wel meer rust!
Tja, hoe doe je dat... Gewoon verstand op 0 haha. Ik heb een jonge dame van 2 hier rondrennen die 2,5 dag naar de gastouder gaat. Die dagen werk ik (eigen bedrijf) en op de dagen dat ze thuis is werk ik als ze slaapt. En dan nog 2 honden die 3x per dag weg willen. Soms wordt het me wel eens te veel met nu 32 weken zwanger. Maar ja alles gaat gewoon door. En doordat ik mijn eigen bedrijf. Heb is er ook niet echt zwangerschapsverlof in het vooruitzicht. Gelukkig is augustus een rustige maand. Ik bedenk altijd maar 'het kan altijd erger' haha
Hihi Ik kan er opzich ook wel makkelijker aan toegeven. Als ik moet , dan ga ik ook gewoon door. Maar thuis heb ik alle vrijheid, niemand die mij ziet. Dus is het makkelijker om even op de bank te liggen.
Ik heb t/m week 36 gewerkt en een zoontje van net 3 jaar rondlopen. Ik vond het best pittig, maar het was wel te doen. Ik denk dat het er ook aan ligt wat voor werk je doet. Ik doe kantoorwerk dus zittend beroep en niet stressvol. Fysiek had ik het op mijn werk makkelijk dan thuis met de kleine boef. Laatste 4 weken thuis dus begin verlof vond ik het zwaarste. Toen was ik natuurlijk altijd met de kleine en dat viel af en toe niet mee. Gelukkig ging hij weleens een dagje met oma mee zodat ik even kon rusten hij slaapt namelijk ook niet meer s middags. Succes met de laatste loodjes.
Mijn dochter was net 1 toen ik hoogzwanger was van mijn zoon en de dagen dat ik aan het werk was waren juist de rustdagen voor mij Even geen kind op mijn arm, fruithapje, luier verschonen, huilen, maar heerlijk rustig werken met een bakje koffie Ik heb tot de 36e week 4 dagen gewerkt (bij beide)
Het is op deze termijn gewoon vrij zwaar, werk of niet. Mijn werkdagen zat ik achter mijn pc met een kop thee, heerlijk, even niet achter mijn 18 maandertje aanrennen . Maar daar kreeg ik weer veel last van mijn buik en bekken omdat ik zoveel stil zat. Thuis heb ik smiddags rust omdat de kleine dan slaapt maar moet ik sochtends achter hem aanrennen en smiddags wil ik dan toch minstens een klusje doen. Ik geniet er nog maar even van want als nummer twee er dalijk is wordt ons hele ritme weer in de war geschopt.
Ik vind het ook best zwaar hoor. Ik werk de ene week 16 uur en de andere 24. Gemiddeld dus 20 uur per week. De helft van de maand dat ik werk gaat ze verdeeld naar de oma's en de andere helft is ze thuis met haar papa. Dit komt omdat mijn vriend in de binnenvaart werkt en dus de helft van de maand van huis is. Het is dus best zwaar nu als hij weg is en ik werk en we het hele eet, douche en slaapritueel nog voor de boeg hebben. Nog 3,5 weekjes werken en dan heb ik verlof gelukkig! Moet zeggen dat ik mijn baan voor geen goud zou willen missen want heb echt een leuke baan en opzich perfect te combineren met een gezin.
Verstand op nul en doorzetten, dat is hoe ik het heb gedaan en ik moet zeggen dat mijn werk soms relaxter en minder vermoeiend was dan thuis, met 2 kleine kids die rondlopen en er nog maar eentje slaapt. Met 34 weken ben ik met verlof gegaan (in nederland mag je niet langer dan 36 weken doorwerken trouwens) en sindsdien gaan de kids nog wel naar school/kdv en kan ik lekker rustig aan doen op die dagen.
Ben gestopt met werken !! Beste beslissing ooit. Zwanger en meer dan full time werken. Geen zin meer in dus afgelopen vrijdag lekker gestopt. Geen stress alleen rust!
Haha, een hele dag op kantoor vind ik veel minder zwaar dan de hele dag met mijn peutertje Af en toe heb ik echt het idee dat ik werk om weer even bij te komen Ik merk nu al dat het voor mijn mannetje eigenlijk helemaal niet leuk meer is, een hele dag alleen met mama. Hij verveelt zich echt, maar ik kan hem gewoon (qua energie) niet meer bijhouden. En ik ben bang dat dat de komende tijd alleen maar erger wordt. Als ik straks met verlof ben, gaat hij daarom ipv 3 lange dagen 4 korte dagen naar zijn gastouder. Dan kan hij zich daar tenminste lekker uitleven en spelen met leeftijdsgenootjes.
Moet zeggen dat ik een dag met een peuter en dreumes in huis vaak een stuk zwaarder en vermoeiender vind dan een dag werken. Heb altijd zoveel respect voor thuis blijf moeders, zeker in de zwangerschap, als ik straks met verlof ga heb ik gewoon 2 dagen dat de kindjes op de opvang zitten, dus totale rust (tot de derde er is)
idd op kantoor heb ik het een stuk rustiger. Ikw erk 18 uur. 1 hele dag en 2 halve, nadeel is alleen dat ik dan niet mijn slaapjes kan pakken. Mijn dochtertje van 22 mnd gaat dna naar een gastouder en vermaakt zich daar prima. Heb het zelf nu ook aardig pittig ivm lage bloeddruk waar ik snel duizelig en misselijk van wordt, dus weinig energie voor haar. Tot aan de bevalling gaat ze nog 2 halve dagen naar de gastouder, daarna heb ik een half jaar verlof. Gelukkig gaat ze dan per november naar de peuterspeelzaal, wat voor haar denk ik ook leuk zal zijn. Heb wel het gevoel nergens aan toe te komen en hoogstens de dagelijkse klusjes af te kunnen ronden. maar aan andere dingen kom ik gewoon niet toe. Vk adviseerde gister om haar af en toe een dagdeel bij een vriendinnetje onder te brengen, zodat ik meer rust heb. Heb daar aand e ene kant nog best moeite mee, net alsof ik niet voor mijn eigen kind kan zorgen nu ik zwanger ben.
nou ik vind het heerlijk met de kids thuis enmijn werk kan ik goed combineren werk 2 dagen op een kdv ook tot week 36 ik heb liever de tijd er na.met de kleine en mijn andere 2 kids dan kunnen ze goed wennen aan ons mannetje dat er dan is.ik vind mijn werk heerlijkj lekker altijd met de kinderen.zou het niet willen missen ik voel mij dan ook goed verder.dus gewoon door gaan
Heb tot week 34 40 uur per week gewerkt en ik was er heel erg klaar mee. Ben blij dat ik 6 weken te voren met verlof ben gegaan! Dus, nee, het is niet raar!