Hallo allemaal, Ik was gisteren op de verjaardag van mijn oma. Zoals altijd heeft ze blokjes kaas op tafel staan die ze in de supermarkt koopt. Nu pakte ik een stukje en die was zo lekker dat er gauw meer volgden. Heb er best veel op dus. Voordat ik weg ging vroeg ik aan haar wat voor kaas het was omdat deze anders smaakte dan normaal. Blijkt dat het jong belegen kaas van de markt is en nu ben ik er dus helemaal niet gerust op! Ik let namelijk echt wel goed op wat ik eet. Het liefst zou ik de kaasboer bellen die in Breda op de markt staat of het een rauwmelkse kaas was maar ik kan het nr. nergens vinden. Hoop dat jullie mijn ongerustheid een beetje weg kunnen nemen.
Boerenkaas is meestal rauwmelkse kaas, de gewone jong belegen kaas is meestal met gepasteuriseerde melk gemaakt. Maak je niet druk idd, is veel slechter voor je baby dan een blokje rauwmelkse kaas.
En dan ook nog...rauwmelkse harde kazen, daarin kan de bacterie zich niet zo makkelijk ontwikkelen. Dus ik zou me niet al te veel zorgen maken. Ik eet ook gewoon af en toe gruyère.