zwanger en karten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door anniek, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    heyhey....
    iemand enig idee of ik nu wel of niet mag karten?
    Ik denk zelf van wel.... waarom niet?
    Me moeder en me nichtje denken er anders over...
    heb al gegoogeld maar kan het niet zo goed vinden...
    iemand enig idee?

2. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Zover ik weet is he niet veilig omdat je flnke botsingen kan maken , hoewel je baby zit wel goed verpakt, k wilde toen bij de oudste ook karten en het mocht toen niet van het personeel.

3. sim

sim Niet meer actief

misschien dat die schokken van botsingen niet goed zijn tijdens het karten, maar ik heb ook gehoord en laatst nog gelezen dat een achtbaan enzo best mag,zolang je buik niet bekneld raakt door zo'n beugel. denk dat je gewoon moet doen wat je gevoel zegt...

4. sim

sim Niet meer actief

nee haha, sorry het zijn geen botsauto's, maar ik denk als ik er in ga rijden dat ik dan vaak tegen de vangrail zit, dus dan is het voor mij wel een botsauto[​IMG]

5. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    sorry voor alle typfouten kheb een nieuwe laptop en moet wennen aan de toetsen...

6. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik heb wel vaker gekart...
    maar ik ben toch aan het twijfelen...
    van 1 kant weet ik dat ik het kan, van de adere kant weet ik dat
    ik alles op alle zet! er zullen niet veel meiden mee doen,
    dus ik kart6 mooi met de jongens n ik lat me niet kennen!
    Ik wet dat er risico's aanzitten.
    vandaar dat ik het dus ook nietw eet, of ik het wel of niet zal doen!
    Ben dan nog net geen 12 weken zwanger...

Ik weet het niet.......

7. sim

sim Niet meer actief

maak je daar maar geen zorgen om hoor, er wordt zelfs door de vk gezegd dat dit geen kwaad kan. het kan soms wel vervelend aanvoelen als je baarmoeder wat hoger komt te liggen, er wordt ook gezegd op het forum dat het voor de baby aanvoelt als een stevige knuffel..
    de baarmoeder trekt ook samen als ze groter groeit dit gaat ook gepaard met samentrekken (vandaar het ongigevoel soms) laat je niet bang maken door dat soort verhalen ;) , als dat kwaad kon, werd je daar direct wel voor gewaarschuwd. (powerplate schijnt wel gevaarlijk te zijn al is dat niet heel bekend)

wat heb je besloten anniek? ga je racen?

8. karin29

karin29 Bekend lid

29 mei 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi Anniek,

Nou weet niet of het niet zou mogen maar ik zou het gewoon niet durven. Zou bang zijn dat ik ergens tegenaan bots en mijn buik stoot aan het stuur bijv. Ik zou het niet doen.
    Groetjes Karin

9. Niet meer actief

@Gulay....

Ja ik weet het ook niet meer hoor!
    Maakte me al helemaal gek!!!

Maar goed!!!

10. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    even terug naar het topic,,,,,
    ik denk dat ik deze keer karten echt moet overslaan en dat ik het komende jaar er niet aan zal!!!
    ik baal verschrikkelijk maar ik wil het beste voor me kindje!
    Heb net met de kartbaan gebeld en hun raade het ten zeerste af!

Tjonge wat baal ik... maar ik wil niet dat mijn kindje in mijn buik iets oevrkomt! grrrrrrr vind het helemaal niet leuk! maja....

11. Mootje1985

Mootje1985 Actief lid

24 mei 2006
    360
    0
    0
    Geen
    Nijverdal
    Ik zou het niet doen als ik jou was, je weet maar nooit wat er allemaal kan gebeuren!!

12. Tijgertje

Tijgertje Lid

9 mei 2006
    67
    0
    0
    Anniek, ik ben zelf ook helemaal gek op karten! Maar ik zou het zelf nu niet doen, meer uit voorzorg dan dat het echt niet mag.

maareh.. een ander vraagje; heb jij nu zin om te karten dan? Ik ben ongeveer net zo ver als jij, maar ik geef een paar keer per dag over, voel me vreselijk misselijk, moe en beroerd. Ik ben eerlijk gezegd als blij als ik even achter internet kan! Ik blijf maar afvallen.
    Voel me echt ellendig. Helaas..

Groetjes van Tijgertje

13. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik heb enige tijd geleden het een en ander uitgezocht met oog op achtbanen en zwangerschap. Ik heb toen een heel stuk van een gyn gelezen die daar geen problemen in voorspelde. Als er al een miskraam op zou treden in die periode lag het niet aan de achtbaan, maar zou er toch wel een miskraam plaats gevonden hebben, alsud de gyn. tot de 12de week ligt je baarmoeder nog goed weg geborgen en het ging ook voornamelijk om de beugels in je buik. de steunen die over je bovenlijf waren bijvoorbeeld geen probleem. Ik ben ook gek op karten, maar heb dat toch altijd minder wild gevonden dan een achtbaan, dus het lijkt me dat het gewoon moet kunnen.

Maar uiteindelijk zul je toch echt moeten doen waar jij je lekker bij voelt!

14. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hoi Anniek,

Ik vind dat je een goede beslissing hebt genomen. Ook al is het balen voor je dat je niet mee kan doen!

Ik zou het persoonlijk niet eens durven, ook al kan het misschien helemaal geen kwaad... je weet maar nooit ;)

Verder wens ik je een heerlijke zwangerschap toe!

Liefs
    Manuela

15. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    Ik vind persoonlijk dat je gewoon ueberhaupt je bed niet meer uit mag 9 maanden lang, véél te gevaarlijk! ;)

16. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik zou het ook niet meer doen (Karten dan he), ik ken meerdere mensen die er gekneusde ribben aan over hebben gehouden.
    Zolang je niet botst zal het echt geen kwaad kunnen maar ja... als je echt hard die vangrails (banden) in knalt. En je kindje is echt wel goed beschermd zitten, maar het zal maar net die ene keer misgaan. Nee, dan zou ik het idd ook overslaan. Volgend jaar dan maar revenge nemen!!!!

Groetjes Daphne

17. annika

annika Actief lid

9 feb 2006
    243
    0
    0
    Ik dacht me te kunnen herinneren dat het bij de kartbaan zelfs staat aangegeven => dat wanneer je zwanger bent je er niet in mag. Tenminste, waar ik ooit ben geweest was dat zo. Er stond zo'n bordje met een tekening en tekst erbij.

18. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

hmm ik heb ook gekart in mijn vakantie. ik heb rustig aangedaan, maar tog heb ik een paar flinke tikken gehad. ik voelde me tog heel naar toen ik klaar was met karten.

19. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

maar de Echo na mijn vakantie maakte alles goed..!

Deel Deze Pagina