Zwanger en katten

Discussion in 'Zwangerschap' started by victoria, Nov 17, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. victoria

victoria Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,131
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik heb drie katten en ik vraag me af hoe zij zullen gaan reageren als de baby er is. Eén van mijn katten is erg jaloers, wil altijd alle aandacht, dus maak mij daar wel een beetje zorgen over. Zijn er nog mensen die tips hebben om dit proces straks makkelijk te laten verlopen?

Groetjes Victoria

2. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    2,823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    hmmm ik heb maar een kat en ik merk nu wel dat hij steesd aanhankelijker word naar ons toe, en hij gaat op mijn buik slapen alsof zij het weet :( :oops:
    het maakt haar natuurlijk alleen maar nog schattiger, maar ik bennamelijk ook bang dat het na de bevalling ze alleen maar jaloers gaat worden..
    dus kan je niet helepen maar ik weet wat je bedoel... :( ;)

3. Dagdag

Dagdag Actief lid

May 30, 2006
    467
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    Hallo Victoria,

Wij hebben eigenlijk precies hetzelfde: drie katten, waarvan de oudste echt een jaloers figuur is. Ik heb een keer een stukje op televisie gezien hoe je daarmee om zou kunnen gaan. Volgens mij was het Martin Gaus die het adviseerde, maar dat maakt ook eigenlijk niet zoveel uit. Het beste zou zijn om nu al je katten op een vast tijdstip op de dag aandacht te geven. Ik zou het echt per kat doen en niet alle drie tegelijkertijd. Dus een tijdstip dat je altijd thuis bent, bijvoorbeeld 's avonds na het avondeten. Lekker even met je kat spelen, of helemaal vertroetelen en kammen. Dit ritueel moet je dan ook proberen voor te zetten als de kleine er is. Dan weet de kat dat hij ook wel z'n aandacht krijgt.

Je moet maar kijken wat je er mee doet, heel veel succes in ieder geval!

Liefs,

DAGDAG :)

4. tascha

tascha Fanatiek lid

Apr 8, 2006
    4,180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    ik heb ook 2 katten en 1 daarvan is echt mijn kat. zo'n grote stoere kater. maar sinds ik zwanger ben, moet hij eigenlijk niet meer zo veel van mij hebben en ik baal hier eigenlijk wel van. hij kon altijd zo lekker met mij kroelen en ik was ook de enige die met hem kon kroelen. nu trekt ie vee meer naar mijn man toe en ook naar andere mensen waar die eerst nik svan moest hebben. boehoe.
    wat doe ik hier aan?

gr tascha

5. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Nou plak m'n reactie hier ook maar ff, kan die andere straks dicht ;)

6. manon

manon Bekend lid

Dec 27, 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    Tja ik heb er 10 :) en het zijn allemaal mijn katten.
    Ze liggen nu s''avonds bijna allemaal om mijn heen.

Ik denk niet dat ze net als een hond als een indringer zien.
    Wel weet ik dat ze weten dat de baby van jou is, jou geur zit er straks aan.

Ik denk dat je maar af moet wachten hoe ze reageren.
    Toen mijn zoontje geboren was, was er niks aan de hand.

ja toen had ik er maar 4.

Liefs manon,.

7. mopsje

mopsje Actief lid

Nov 2, 2006
    272
    0
    0
    kat van mijn nicht was ook jaloers ze heeft hem express overal bij betrokken en toen bedje net stond hem laten snuffelen enzo en nu kijkt hij niet meer naar de baby om nu hij er is.

sucses meid liefs mopsje

8. manon

manon Bekend lid

Dec 27, 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    Caithlin eigen kindere zijn toch anders.
    Dat zie ik hier ook, als kindere van buiten naar binnen komen zijn ze weg.

Maar bij Damien blijven ze liggen ;)

9. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Oh das jammer :)

Nou ja.. we wachten het allemaal wel af!

10. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik ben ook benieuwd met onze katten :) Ik weet wel dat ik ze in het begin goed in de gaten zal houden en dat ze vooral níet bij de kleine in de box, bedje, kinderwagen en wipstoeltje gaan liggen! Ookal zal het waarschijnlijk niet slecht bedoeld zijn ;) Het lijkt mij niet zo'n goed idee..

11. Clau

Clau Actief lid

Oct 8, 2006
    313
    0
    0
    Twente
    Ook ik ben nieuwsgierig. Wij hebben er 3, maar het zijn geen echte knuffels. Tenminste, ze komen (nog) niet op schoot liggen.
    Het lijkt me trouwens wel echt een nachtmerrie als ons kindje straks allergisch blijkt ofzo, en we de katten weg moeten doen. Hebben jullie daar al over nagedacht? Mijn katten zijn mij heeeeeeel veel waard.

12. Robyn

Robyn Bekend lid

May 23, 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Ik heb zelf ook 3 katten. Ik merk dat de ene sinds een paar weken helemaal verliefd op mij is. Hij wil alleen nog maar bij mij op schoot liggen. Terwijl het nooit echt een schootkat was.
    Ik ben eigelijk niet echt bezorgd over hoe het gaat. Ik laat de kleine straks zoiezo niet alleen met welk huisdier dan ook.

13. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Ik heb ook 5 katten en toen ik net zwanger was kwam er 1tje altijd bij me liggen (achteraf gezien, heeft ie dus gewoon gevoeld dat ik toen al zwanger was)
    En nu ons meisje er is gaat het ook hartstikke goed. Ze doen niets naar haar, maar zoeken haar ook niet op. Behalve 1tje als ik de fles geef, dan komt hij er ook bij liggen (half op m'n schoot)
    Ik aai dan ook samen met Cyenna de kat en Cyenna vindt het prachtig en de kat vindt het ook lekker hihi. Zo wennen ze toch een beetje aan elkaar.

Als ze trouwens op de grond ligt op haar boxkleed, dan komen de katten wel ff allemaal snuffelen bij haar.

Ik was ook heel bang dat ze allergisch zou zijn (m'n man was dit ook vroeger), maar gelukkig is ze dat niet.

Ze springen trouwens ook niet in de box als ze erin ligt. (wel als ze er niet in ligt... Lekker zacht natuurlijk..)

Maar het gaat hier dus gelukkig supergoed.

14. Tissy

Tissy Actief lid

Jul 3, 2006
    104
    0
    0
    Ik heb 2 katten. Ze zijn allebei heel erg aanhankelijk. Vooral de ene (een zwarte) , die eist echt je aandacht op.

Toen ik thuiskwam met Lynn heeft de rooie kat even gesnuffeld en de rest van de week heeft hij zich in de kast verstopt. Heel af en toe kwam hij aan Lynn snuffelen, maar zodra ze bewoog vloog hij met een megadikke staart de kast weer in.

De zwarte vond het allemaal wel best, die was allang blij dat ik weer thuis was. Ze heeft een paar weken lang ontzettend de aandacht gevraagd, veel mauwen en voor de voeten lopen. Maar nooit als ik de kleine vasthad.

Nu mijn dochter 9 maanden is en overal achteraan kruipt, maakt de zwarte zich wel uit de voeten. De rode is nu nieuwsgierig en zoekt Lynn ook vaak op. Dan slaat hij met zijn pootjes (met ingetrokken nageltjes) tegen haar handjes.

Bij ons was het dus geen probleem. Tijdens de zwangerschap sliepen ze altijd in het ledikantje (wel afgedekt met een doek) maar zodra Lynn's geurtje eraan zat taalden ze er niet meer naar.

15. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik laat de katten van te voren echt niet slapen in het ledikantje voor de baby en in de box enzo...Het is hun plaats niet! Ze hebben genoeg andere plekken waar ze gewoon wel kunnen liggen dus nee, van mij mogen ze absoluut niet in het ledikantje en de box enzo liggen; die zijn niet voor hun

16. manon

manon Bekend lid

Dec 27, 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    Nee dat ga ik ook niet doen :(
    Ik hou heel veel van ze maar dat vind ik niet zo lekker.
    Ze mogen overal liggen maar niet in het bedje, box en kinderwagen.

Zal wel even moeilijk worden, maar voor de box heb ik al een oplossing.
    Die oplossing heb ik van iemand hier van het forum, een houte plaat op de box hihi

En de kamer blijf dicht ;)

17. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Nee idd! Vanaf het moment dat de babykamer klaar is gaat die deur dicht en hebben ze niets meer op die kamer te zoeken.
    De box kan ik denk ik niet helemaal voorkomen maar zal ze er iig wel uithalen als ik ze het zie doen!

18. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Geloof dat die tip zo ongeveer van mij kwam ;) Of iig ben ik '1van de' die het zo gaat doen ;)

19. Dagdag

Dagdag Actief lid

May 30, 2006
    467
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    Nog een andere goede tip om katten uit het bedje/box te houden: doe er vanaf het moment dat het er staat allemaal ballonnen in. Als de katten er dan in proberen te springen dan kan je je voorstellen wat er gebeurt en dat vinden ze helemaal niet leuk. Ik heb er verder nog geen ervaring mee, maar het schijnt te werken!

Liefs,

DAGDAG :)

20. manon

manon Bekend lid

Dec 27, 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    hihi ja ballonnen maar ik denk niet dat dat hier gaat helpen :)

Als mijn zoontje jarig is moet ik de ballonnen hoog hangen anders reden ze de volgende dag niet :)

Share This Page