ik heb even een vraagje... mijn zwager heeft ons uitgenodigd om morgen naar de efteling te gaan.. dat lijkt me heel erg leuk maar ik ben op dit moment ruim 8 weken zwanger, is het wel verstandig om daarheen te gaan en zijn er dingen waar ik niet in mag? misschien een domme vraag maar ik zou het echt niet weten.. groetjes petra
je kan wel naar een pretpark gaan, maar je mag in een hele hoop dingen niet. Ik zou het dan niet doen, want ik vind het heel erg duur. Maar je kan natuurlijk gewoon gaan je moet allen opletten waar je in gaat. gr tascha
Volgens mij mag je gewoon overal in hoor. Pas als je echt een buik begint te krijgen kan het een probleem worden.
volgens mij gaat het om de klappen die je beuk opvangt als je bijvoorbeel din een achtbaan zit, maar ik kan het mishebben hoor.
Maar als je net 8 weken zwanger bent zit je baarmoeder nog veilig verstopt achter het schaambeen. Dus denk dat je in het geval van de topicstartster je gewoon lekker mag uitleven hoor
Het heeft ook iets met adrenaline te maken dat je niet in sommige atracties mag. Zoek eens op dit onderwerp, want volgens mij heeft een van de VK's hier ook geantwoord op zo'n zelfde vraag.
Speciale openingsdag of zo? (Door een bedrijf gehuurd bedoel ik dan) Want volgens mij is de Efteling nu al dicht (tot de winter efteling).
De efteling is inderdaad niet open morgen de eerst volgende keer is 9/12 de dingen waar je niet in mag als je zwanger bent staat het bij aangegeven groetjes petra
Ik had zelfs begrepen dat je tot drie maanden gewoon zelfs mag bungee jumpen.....niet dat ik dat zou durven of doen als ik zwanger ben. Maar ik zou gewoon naar mijn gevoel volgen, als je twijfelt of bang bent of je krijgt misschien spijt achteraf....dan moet je het gewoon niet doen. Ook al zegt iedereen dan dat het geen kwaad kan, ik zou vooral kijken naar hoe je er zelf tegenover staat.
Hallo, Wij zijn afgelopen weekend naar Walibi geweest en ik mocht daar bijna nergens in. Er stond bij iedere atraktie een bord met niet geschikt voor zwangere vrouwen. Het enige waar ik in mocht waren de ronde bootjes op het water en het reuzerad. Het is dat we gratis kaarten hadden anders waren wij ook niet geweest. groetjes, Gisimino
er staan overal borden waar je wel en niet in mag. je mag niet in de achtbaan, niet in de houte achtbaan niet in de vogelrock dat weet ik in ieder geval zeker. en het maakt niet uit hoever je je heeft geloof ik te maken met G krachten.
Ben ook nog naar een pretpark geweest maar wist toen nog niet dat ik zwanger was. Werd in de eerste atractie zo beroerd dat ik nergens meer in wilde en heb de hele dag al draaiende op een bankje doorgebracht. Achteraf werd dus duidelijk waarom ik zo misselijk was! Wij gaan wel vaker heen en er staan bij de attracties waar je als zwangere echt niet in mag wel borden waar dit op staat. Ik zou zelf al te veel slingerende en botsende attracties vermijden en alleen in rustige dingen gaan (zoals rondvarende bootjes enzo). gr. Naja