oorzaak/redenen van zware baby babies?

Discussion in 'Zwangerschap' started by lovekisses, May 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lovekisses

lovekisses Bekend lid

Oct 24, 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi meiden!

Heb vannacht gedroomd dat ik moest bevallen, en er was een 5 kilo zware baby uitgekomen haha. Nu zit het lemaal in me hoofd dat ik een zware baby ga krijgen haha!

Nu was ik nieuwsgierg naar de dames die een zware baby hebben gehad, wat daarvan de reden of oorzaak was..

Ik zelf ben iets stevig, maar niet lang. Mijn partner gewoon slank en ook niet lang. Beide egzond en ik eet gevarieert met af en toe wat slechte dingetjes haha.
    Bepaald dat wat of niet?

Ben benieuwd naar jullie reacties!

2. sunset88

sunset88 Bekend lid

May 17, 2011
    566
    0
    16
    He
    Ik was ook erg bang voor een grote baby. Ik was zelf 9 pond en mijn moeder had me al bang gemaakt ( niet met opzet natuurlijk) dat ik ook een grote baby zou krijgen.. ik ben zelf 1.75 en normaal weeg ik ong 75 kg. Ik ben niet dik..maar ook niet de slankste. Gisteren is ons ukje op 3175 geschat.. dus geen hele grote baby maar gewoon normaal formaatje.
    Denk niet dat je je druk moet maken daarober. En ow, ik eet ook regelmatig patatjes en pizza hihi.

3. lovekisses

lovekisses Bekend lid

Oct 24, 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha oh dat is goed om te horen!
    Mijn vriend en ik waren beide rond de 4 kilo..
    Dus het hoeft ook niks te zeggen..

Maar vroeg me drm af of en baby misschien sneller dikker word als je veel vet enzo eet

4. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik heb 2x een grote baby gehad. Bide keren weinig aangekomen, geen suikerziekte. Gynaecoloog vertelde dat we grote kinderen kregen, mist mijn man lang is maar vooral nadat ik veel ruimte, goed werkende placenta en een hoop vruchtwater had.
    Oudste was 4685 gram bij 40+ 3 en jongste 3910 gram bij 38+ 3. Oudste is geboren met een spoedks, nadat e niet bleek te passen. Jongste is gehaald meteen geplande keizersnede, omdat ze nog groter zu worden dan haar grote zus als ze tot 40 weken bleef zitten....

5. Melief

Melief Niet meer actief

Ik eet redelijk gezond en ben nog maar weinig aangekomen maar ons kleintje wordt toch geschat op 3700 gram bij de geboorte.
    Je kan er niks over zeggen.

6. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,819
    19,138
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Onze zoon was 4170 gram (40+1) Binnen onze familie (vrouwelijke kant) is dat een lichtgewichtje, haha. Bij mij is het dus echt iets erfelijks, volgens mij.

Maar een zware baby hoeft niet per se te betekenen dat je ook een zware bevalling hebt hoor. (Een kind met flaporen is in dat opzicht erger. ;) :D)

p.s. Voor ik boze reacties krijg: ik ben DOL op flaporen, die zitten ook bij ons in de familie.

7. lovekisses

lovekisses Bekend lid

Oct 24, 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha zie het al voor me met een kindje met flaporen!
    Is het overigens dan niet zo dat een bevalling met een grotere baby, zwaarder is? Wat is jullie ervaring?

8. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

#8 MamaPeetje, May 2, 2013
    Last edited by a moderator: May 2, 2013
    Over het algemeen krijgen zware mama's (dus met overgewicht) VAAK ook grote kindjes. Hoeft niet zo te zijn maar is vaak wel zo volgens mijn arts. Je ziet zelden een tengere vrouw met een grote 9-ponder.

Heb zelf trouwens ook overgewicht (BMI 31 en bij de 1e zwangerschap zelfs een BMI van 45 zoiets) en 2x zware baby van 8,5 en 9 pond.

9. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

Aug 2, 2012
    1,613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Hoi hoi,

Mijn dochter was 2920 bij de bevalling en was een hele slanke baby, dat is ze trouwens nog steeds! Mijn broertje en ik waren ook vrij klein. Ik ben zelf maar 1.68 en woog 47 kg in het begin (erg ondergewicht toen door stress) nu weeg ik 51/52 en mijn vriend is kleiner als de vader van mijn dochter maar wel veel breder gebouwd. Dus ben benieuwd :p
    Volgens mij is het echt heel erg veschillend en bij iedereen weer zoveel anders

10. collo003

collo003 VIP lid

Feb 12, 2009
    7,802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik ken wel een paar echt tengere dames met erg stevige baby's 8-9 pond.
    Zelf (behoorlijk stevig) heb ik een kindje gehad van 2970 gram bij 36 weken, 3375 gram bij 37 weken en nu 4370 gram bij ruim 39 weken. Ze worden bij mij dus steeds zwaarder.
    Moet overigens zeggen dat de bevalling van de lichtste of zwaarste geen verschil was hoor. Had deze keer wel meer hechtingen, maar deze knalde er ook in 8 minuten uit.

Was ook best wel bang voor een groot kind, maar alle zorgen waren onterecht. Het is een heerlijk beertje van een zoon, met heerlijke spekkies om in te knijpen.

11. collo003

collo003 VIP lid

Feb 12, 2009
    7,802
    1
    0
    Oeteldonk
    Mijn verloskundige zei trouwens dat suiker ws de oorzaak is van veel zware kindjes. Kan in mijn geval best kloppen....:)

12. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,819
    19,138
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Mijn moeder is dus één van die zeldzame gevallen. Mijn broer was bijna 10,5 pond en ik ruim 9,5 pond. En mijn moeder is echt slank. Ik ben ook redelijk slank, maar toch een kindje van 8,5 pond. Ook mijn oma, tante, achternicht zijn allemaal (lange) slanke dames met kinderen van 9 pond of meer.

Zelf heb ik altijd het idee dat het vooral erfelijke aanleg is, zolang je het inderdaad niet 'zelf' beïnvloed door een hoog BMI of door veel te roken bijvoorbeeld.

13. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83

Vaak wel maar het hoeft echt niet zo te zijn.

Hier beide kids 7 pond en deze baby is zelfs wat klein nu met 31 weken 1300 gram zal een 3100 gram zijn bij de geboorte gaan ze van uit.

Ik denk dat het te maken heeft met ruimte en optimale omstandigheden en erfelijkheid

In mijn familie zitten echt hele kleine kids ik zelf was 2400 gram. Mijn man zijn kant alleen maar grote kids beginnend vanaf 3980 gram.

14. Nummertje4

Nummertje4 Actief lid

Jul 18, 2012
    319
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben zonder problemen bevallen van alledrie de kleinste 6 pond was de eerste, de tweede 9 pond en derde 8 pond langste bevalling was 3,5 uur ! En persen 10 min zonder scheurtje ! En bij alledrie had ik ongeveer hetzelfde startgewicht, stevig maar niet dik! Dus zegt allemaal niets, ook nummer 4 word weer een stevig mannetje.
    Overigens heb ik nu allemaal groei echo's gehad en bij de meiden nooit ze zijn er nu veel alerter op!

15. lovekisses

lovekisses Bekend lid

Oct 24, 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat leuk om dit allemaal te lezen.. het zegt dus niet altijd wat..

Wat me wel opvalt is dat het bij de meeste meer erfelijk is dan dat je het zelf bepaalt..
    Bij mij en mijn vriend in de familie worden allemaal gemmidelde kids geboren.. dus misschien moet ik daar voorlopig maar vanuit gaan..

Maar buiten de bevalling, maakt het mij niet uit of ik een lekkere spek baby krijg of een slanke den.. vind het allebei erggg leuk!

16. lovekisses

lovekisses Bekend lid

Oct 24, 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff word alweer helemaal ongeduldig!! Ondanks dat ik heel erg geniet van mijn zwangerschap, ben ik ergggg blij als ze er eenmaal is.. maak me alleen maar druk of alles goed blijft gaan en kan gewoon niet wachten om haar vast te houden!

17. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

Jun 29, 2008
    5,767
    423
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Ik had zwangerschapsdiabetes. Ze zeiden toen dat ik daardoor een grotere kans had op een zware baby. Ik moest me ook aan een bepaald dieet houden. Uiteindelijk beviel ik 2 weken te vroeg en had ik een heel klein slank meisje in mijn armen. Ze woog 3060 gram.

18. Tinkelbel

Tinkelbel Actief lid

Sep 4, 2008
    253
    0
    0
    Heb zelf een normaal postuur en mijn man ook. Kindje van 9 pond en ander 10 pond. Beiden bij 40+ wkn. 10 pond was ook spoedkeizersnee door o.a. gewicht na eerst t/m persen gewoon te hebben proberen te vallen. Bevalling was niet zwaarder door zware kindjes. Ik had wel een hele dikke buik bij beiden. Gynaecoloog gaf aan dat de kindjes het goed hadden in buik met veel vruchtwater.

19. Corry

Corry Bekend lid

Aug 14, 2012
    622
    0
    0
    ik denk vooral erfelijke aanleg! Ikzelf was een 9 ponder, mijn man woog 5,5 pond.. Mijn moeder heeft een normaal postuur en de moeder van mijn man heeft ernstig overgewicht...
    Maar nu is het zo dat ik met de echo bij 35 weken en 2 dagen te horen kreeg dat ons kindje nu al bijna een kilo voor ligt! :$
    Thuis bevallen moeste we maar uit ons hoofd zetten....
    En ik heb geen suiker, en ik heb absoluut geen overgewicht. Wel heb ik vanaf het begin een grotere buik dan gemiddeld (de vraag of er echt geen tweeling inzit is meer regel dan uitzondering)

20. lovekisses

lovekisses Bekend lid

Oct 24, 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha woow nu al een kilo voor op schema! Bij deze heel veel succes haha!

En bij de dames die een wat zwaardere baby hadden.. hadden jullie dan aitomatisch een hele grote buik of zegt dat ook niet echt wat?

Share This Page