Raadsel....toch zwanger, buitenbaarmoederlijke zwangerschap of alsnog een miskraam

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 78Sandra, 19 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Na eerder geschreven te hebben over de krampen en bloedverlies van maandagavond vandaag dus de gyn aan de telefoon gehad over de uitslag van het bloedprikken van dinsdag middag en vanmorgen vroeg. Het is dus ruim verdubbeld.....het schijnt dinsdag middag rond de 700 te zijn geweest en vanmorgen was het ruim 1800.

Maar....op de echo was niets te zien, lege baarmoeder en dun slijmvlies......nu maandag weer een afspraak om 12:10 uur voor weer een echo om te kijken of we misschien te vroeg hebben gekeken en er alsnog iets zit of dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is. Dat laatste hoop ik toch echt niet...

Ik was al helemaal uitgegaan van een volledige miskraam :( en nu dit....ik hoop maar dat het goed komt....krampen hebben gister niet echt doorgezet, allen af en toe even een flinke steek in mijn schaamstreek, vandaag echter al bijna de hele dag een soort van misselijk gevoel en een buikpijn achtig gevoel in mijn buik, alsof me er iets dwars zit...zucht....

2. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.253
    13
    38
    Als het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is vind ik wel dat maandag laat is voor een afspraak.. Er kan zoveel met je misgaan als je er te laat bij bent met buitenbaarmoederlijke zwangerschap...

3. Celien22

Celien22 Actief lid

14 jan 2013
    452
    32
    28
    Onbekend
    Hoelang zal je nu ongeveer zwanger zijn volgens je eigen berekening?

Ik heb een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. Eind september 2012 kreeg ik serieuze krampen en bloedverlies in het weekend. Ik voelde me echt niet goed. Die maandag toch maar de vk gebeld en ik kon er diezelfde dag nog terecht. Daar bleek er niks in mijn baarmoeder te zitten en volgens deze vk had ik dus dan een miskraam gehad. ( ik had alleen helderrood bloed verloren, geen propje o.i.d.)

2 weken lang heb ik me niet 100% fit gevoeld...beroerd..hoofdpijn en steeds krampen. Op 5 oktober had ik een drukke dag gehad. Eerst gewerkt, toen op verjaardag bij mijn broertje en vervolgens nog een verjaardag bij vrienden. Ik werd daar ineens niet goed... Extreme krampen en had het heeeeel warm. Overgeven van de krampen etc etc. Dus met vriend in de auto gestapt om naar huis te gaan. In de auto voelde ik een warme gloed in mijn buik. Ik dacht dat ik weer ongesteld werd en dat dit dan heftiger was omdat ik die miskraam had gehad. Halverwege het ritje naar huis heb ik tegen mijn vriend gezegd dat ik wel kon doorrijden naar de spoedeisende hulp. Ik trok de pijn echt niet.

Op de SEH werd ik in eerste instantie niet serieus genomen, maar ik rilde inmiddels van de pijn en was helemaal in mezelf gekeerd. Uitslag van het bloed zei niks, maar ik was zwanger. SEH arts wou op dat moment de gyneacoloog hiervoor niet bellen en ik werd naar huis gestuurd met een afspraak voor die zondag ochtend 10 uur.

Die nacht geen oog dicht gehad...vreselijk veel pijn. Het werd zo erg dat de pijn naar mijn schouders trok en zelfs ademen pijn deed. Om 10uur bij de gyneacoloog aangekomen kreeg ik een inwendige echo. Dit deed zo'n pijn dat ik bijna flauw viel. Ik had een enorme hoeveelheid bloed in mijn buik, dankzij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap in mijn linkereileider. De embryo was gaan groeien, maar dat kon mijn eileider niet aan en deze is dus gewoon geknapt. Een half uur later lag ik op de operatie tafel.....en wat was ik opgelucht. Het enige wat ze hebben verwijderd was mijn linker eileider. De rest was godzijdank nog intact.

Ik wil je absoluut niet bang maken, integendeel zelfs. Maar zorg ervoor dat je voor dit weekend nog een inwendige echo hebt gehad. En dat je zeker weet dat er niks in je eileiders of eierstokken zit. Bij mij is het goed gekomen want ik beval bijna van een dochter. Maar niet iedereen heeft dat geluk.

Sterkte!

4. Celien22

Celien22 Actief lid

14 jan 2013
    452
    32
    28
    Onbekend
    P.s het gekke is dat ik al voordat ik bloed verlies en krampen had, al gegoogeld heb naar buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Vertrouw op je gevoel ;)

5. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Volgens mijn eigen berekening zou ik aanstaande maandag 6 weken zwanger moeten zijn, dus zit nu op 5,5 week.....

6. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Celien, hoeveel weken was je zwanger toen het uiteindelijk tot de 'uitbarsting' kwam?

7. Celien22

Celien22 Actief lid

14 jan 2013
    452
    32
    28
    Onbekend
    Weet het niet precies, maar tussen de 7 en 8 weken ongeveer.

8. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

Het is zeker geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap, dan gaan je waardes omlaag.
    Ik had exact hetzelfde verhaal als jij bij deze zwangerschap.
    Na drie spannende weken was er eindelijk wat te zien en vorige week een mooie echo met 9 weken gehad. Volgende week nog een.

Ik hoop dat bij jou de kramp ook niks zegt en dat het gewoon een innestelingspijn is ofzo.
    Spannend hoor! Sterkte!!

9. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik hoop ook op een goede afloop. Wordt een spannend weekend! Wellicht ben ik gewoon minder ver dan gedacht?

Als dit innestelingspijn is, dan is het wel erg heftig hoor.....:)

10. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

Oh meis, ja ik had ook echt pijn vooral bij de eierstokken.
    Bij mij was het een late innesteling waarschijnlijk.
    Ik ben nu een week minder ver dan wat ik dacht en had extreem vroeg getest. Dus hou nog een klein beetje hoop!

11. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gaan je hcg waardes wel degelijk omhoog!
    Ik zou zeker een echo willen vóór maandag.
    Succes!

12. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Het is niet waar dat bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap het hcg niet stijgt hoor!
    Ik hoop op een zo goed mogelijke afloop voor je.
    Als je je niet goed voelt dit weekend zou ik wel direct naar de huisartsenpost bellen. Of morgen nogmaals met de gyn overleggen over hoe je dit weekend ingaat.

13. Smnee

Smnee Niet meer actief

Bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap stijgt je hcg juist WEL! Ik zou echt aandringen op een inwendige echo, en wel morgen. Als er iets in je eileider zit dat knapt, kun je serieus doodbloeden.

Ik wil je zeker niet bang maken, zeker niet. Maar ik had door aanhoudend bloedverlies m'n derde echo bij precies 7 weken, niks te zien. Bloed was al geprikt vanwege bloedingen, en ik kon me de ochtend erna al met spoed melden bij de gynaecoloog voor een inwendige echo.

Echt meisje, aandringen! Ik vind dit zo eng, en ik vind het heel raar dat ze er zo laks mee omgaan.

14. Celien22

Celien22 Actief lid

14 jan 2013
    452
    32
    28
    Onbekend

Ik weet niet waar je dit vandaan hebt, maar je waardes gaan wel omhoog:(

15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.933
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    #15 RoGiJuLi, 20 sep 2013
    Laatst bewerkt: 20 sep 2013
    Ik zag dat je op 11 september een lichte cb had... dat resultaat lijkt alsof je toen nog voor je nod zat ipv erna (ik had dat redultaat 6 dagen voor nod namelijk).... stel dat je pas op 13 sept je nod had... dan zou je vandaag pas 5 weken zijn! Op de dag van de echo was je dan net 4+4 weken!! Een echo is dan veel te vroeg!
    Als op 10 sept je nod was dan ben je vandaag pas 5+3 weken ..en was je op de dag van de echo 5 weken. Ook nog veel te vroeg.

Ik zie geen reden aan te nemen dat dit fout gaat.
    De bloedingen kan van een innesteling zijn en de krampen/steekjes het groeien van je baarmoeder.

16. sabrinab1986

sabrinab1986 Fanatiek lid

9 okt 2012
    1.180
    278
    83
    NULL
    NULL
    bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gaan je waardes helemaal niet omlaag ik ben pas met 11 weken met spoed geopereerd had een waarde van 8 duizend hij zakt alleen af als je lichaam het zelf oplost!!!woon verweg van het ziekenhuis en was een tikkende tijdbom een half uur rijden had ik niet gered gelukkig is een eileider trechter vorm en zat het vruchtje in het wijde stuk maar we wisten met 5 weken al dat het mis was dacht miskraam maar later liepen mijn testen op en had de eerste weken niet erge buikpijn werd niet gelooft in het ziekenhuis was een hel 1 eileider kwijt maar nu dik 21 weken zwanger van een baby girl mijn verloskundigen hebben het er ook zeker niet bij gelaten!

wil je veel succes en sterkte wensen

17. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

Hmm das raar dan:(
    Mijn gyn heeft mij dat verteld. Omdat mijn waardes heel hard stegen was hij ervan overtuigd dat het geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap was.
    En dat klopte dus idd....

Ts, hoe gaat het nu?
    Hoop op een goeie afloop voor je!!

18. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Momenteel gaat het goed met me.....nog wel steeds licht bloedverlies bij toiletbezoek en last van rommelende darmen.

En...een zeurende rechterheup....weet niet hoe ik moet zitten....lopen doet wonderen, dan heb ik namelijk geen last ervan. Alleen bij lang zitten....erg lastig als je aan het werk bent.....zal blij zijn als het maandag is...wat meer duidelijkheid....

19. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

Nou kan ik me voorstellen!
    Balen dat je nog steeds wat bloedverlies hebt!
    Wat gaan die dagen dan langzaam he?

Sterkte dit weekend!!

20. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Hoe is de echo geweest meis?

Deel Deze Pagina