Wat moet ik doen?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door LisavB, 13 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LisavB

LisavB Lid

10 apr 2014
    19
    0
    0
    Dag dames!

Ik ben vrij nieuw hier, heb me aangemeld omdat ik nog nooit eerder overtijd was en dacht dat ik hier misschien het een en ander zou kunnen lezen en vragen voor het geval dat het echt raak zou zijn deze keer.

We proberen al 11 maanden zwanger te worden en ik ben nooit overtijd, mijn menstruatie komt altijd stipt op de dag, misschien wel een dag heen en weer, maar nu zit ik al op 4 dagen, bijna 5. Mijn NOD was 9 of 10 april.

Ik ben even erg in de war, juist omdat mijn cyclus zo precies op tijd is.
    Ik heb een test gedaan op mijn NOD-dag, dat was 10 april, een de dag erop op 11 april en deze ochtend ook nog een (13 april).
    Alle 3 testen zijn negatief.

Ik ben erg vermoeid, mijn vriend zei gisteren nog, "je bent wel erg veel moe de laatste dagen."
    Ik ga s' middags naar bed om een uur te slapen. Heb best wel pukkels gekregen, heb veel trek in fruit, wijn wil ik niet, soms voelt het alsof ik verhoging heb, heb erg veel knuffels nodig ;), moet meer plassen dan normaal en mijn borsten zijn wat voller.
    Beeld ik me alles in? Had ik gewoon ongesteld moeten worden en het blijft uit, de eerste keer in mijn hele leven?

Kan het dus zijn dat ik mijn menstruatie heb overgeslagen?
    Of moet ik gewoon nog wachten?
    Of raden jullie mij aan naar de HA te gaan voor een bloedtest?

Ik lees zo veel dat bij veel vrouwen het HCG hormoon pas laat meetbar is.
    Maar wat is laat en kan een bloedtest preciezer meten? Heeft het überhaupt nut?
    Misschien moet ik nu gewoon even een paar dagen niet testen en het aankijken voordat ik naar de HA ga?

Wat denken jullie?

Heel erg bedankt voor jullie antwoorden!
    Groetjes Lisa

2. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Spannend! Wat voor test heb je gebruikt? En misschien een keer proberen weinig te drinken en overdag te testen met een goede test?! Hoop het voor je!

3. LisavB

LisavB Lid

10 apr 2014
    19
    0
    0
    Hi Sallie!
    De eerste test was van de etos, die ik van een vriendin kreeg, die zwanger was geworden, de tweede van prodictor en de derde van vanochtend van de kruidvat (2 voor 5).
    Die schijnen best gevoelig te zijn, maar ik zie niets...
    Ai ai, misschien beeld ik me toch alles in?
    Wat zou jij doen?
    Welk merk is een goede test dan? Ik zou dan zo een overgevoelige moeten nemen. Die bestaan, toch?
    Groetjes!

4. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Jeetje, wat spannend voor je, zeker omdat je je ook echt wel anders voelt! Inderdaad, ik heb verhalen gehoord van vrouwen die pas een week na NOD positief testten! En er zijn ook vrouwen bij wie HCG in de urine gewoon moeilijk meetbaar is. Ik zou deze week, als je ongi uitblijft en de testen negatief blijven, een bloedtest aanvragen bij de huisarts. Het lijkt me vrij stug dat dit nog ontpillen is, al is dat niet onmogelijk. Een bloedtest meet precies hoeveel HCG er in je lichaam zit. Een urinetest meet alleen óf er HCG aanwezig is, niet hoeveel. Een bloedtest geeft wat meer zekerheid denk ik!

Succes, ik duim voor je dat het raak is!

5. LisavB

LisavB Lid

10 apr 2014
    19
    0
    0
    Ontpillen kan niet, ik had een koperspiraal, maar die heb ik al 1,5 jaar geleden eruit laten halen!
    Ik denk ook, dat ik het dan maar nog even aankijk en anders eind van de week een bloedtest laat doen bij de HA.
    Oeeehhh, spannend! Het zou zo mooi zijn :)

6. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Niet te lang wachten hoor, want het duurt ook even voordat je de uitslag hebt. Ik meen 3-5 werkdagen via de huisarts. Via het ziekenhuis kun je het dezelfde dag weten, maar dat is alleen als je CITO mag prikken (zeg maar spoed). Anders duurt het 1 dag, want het lab is natuurlijk in het ziekenhuis dus is het administratief ook sneller verwerkt en hoeft het bloed ook niet opgestuurd te worden.

7. LisavB

LisavB Lid

10 apr 2014
    19
    0
    0
    Ik zal maandag dan even naar de huisarts gaan. Je hebt gelijk, dan zie ik het wel.
    Of wanneer mag je CITO prikken? Heeft dat te maken met je verzekering?

8. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Ik mocht het omdat ik in de mmm zat en de artsen snel uitslag wilden hebben, zeker rond de miskramen en bbz. Als het niet nodig was, dan moest ik "gewoon" prikken hoor.

In jouw geval denk ik niet dat je CITO kunt prikken. Maar je kunt ervoor kiezen om bloed te laten prikken in het ziekenhuis waar de HA het naar op zou sturen, dat scheelt weer een dag wachten omdat het niet getransporteerd hoeft te worden!

9. LisavB

LisavB Lid

10 apr 2014
    19
    0
    0
    Ah oké, dankjewel! Ik ga gewoon braaf naar de HA, een dag heen en weer maakt ook niet meer uit ;)
    We zullen zien!

10. LisavB

LisavB Lid

10 apr 2014
    19
    0
    0
    Hoi DPBovenkamp,

ik heb vanochtend de HA gebeld maar helaas, mag nog niet komen. 5 dagen overtijd is nog te vroeg. Nou, dat zei ze niet expliciet, maar wel dat sommige vrouwen pas later HCG testen en ik eerst nog even zou moeten wachten. Als ik twee weken overtijd zou zijn, zou ik weer kunnen bellen...najaaaa zeg.
    Ik weet ook niet of het zo ver komt, ik meet -stom genoeg pas sinds 2 weken- mijn temperatuur en die viel vanochtend van 37,1 op 36,7.
    De zwangerschapsyndromen zijn ook minder voelbaar. Heb wel nog een opgeblazen gevoel en wel het idee, dat iets in mijn buik zit.

Ik stel me er maar op in dat het niets wordt, maar 5 dagen overtijd dat is nog nooit gebeurd in mijn hele leven niet...
    Vanmiddag nog een test doen met middagurine. En dan laat ik het maar voor even rusten.

11. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Het kan ook zijn dat "gewoon" je eisprong later is geweest deze maand. Dat kan altijd wel een keer gebeuren ook al is je cyclus normaal gesproken regelmatig.
    Ik hoop het voor je dat het raak is.

12. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    ik zou nog even wachten met testen, en pas morgen of woensdag nog wen testje doen.
    als je idd een laat ei gehad hebt, ben nu nog misschien nog niet overtijd, maar zit je nog maar voor, of net op je nod..
    Misschien fijner als je nog heel even geduld kan opbrengen, en misschien overmorgen wel een positieve test hebt!

13. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Ik had ook altijd een regelmatig cyclus en zonde reden ben ik ook wel eens flink overtijd geweest. was toen niet zwanger. Snap best dat je ha nog niks wil doen want al zou je zwanger zijn dan is maar heel pril.hoe vervelend ook kan je alleen maar afwachten. Succes

14. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Erg jammer dat je huisarts niet mee wil werken! Ik heb verhalen gelezen van meiden die om "minder" een bloedtest kregen... Balen voor je meid:( Nu blijft die onzekerheid zo hangen, bah!

Mij is in het ziekenhuis wel eens verteld dat een vrouw gemiddeld 2x per jaar een afwijkende cyclus heeft, zonder zwanger te zijn. Heb je nu geen bal aan natuurlijk. Ik hoop voor je dat het toch raak is!!!

Deel Deze Pagina