Hallo allemaal! Ik heb een vraagje en misschien kunnen jullie mij helpen? Ik heb op 6 juni een positieve ovulatietest gehad, ik en mijn vriend zijn aan het werk gegaan in de hoop dat het lukte. Nu 11 dagen later ben in ongesteld. Ik heb gelezen en gehoord dat je altijd 14 dagen na eisprong ongesteld word. Klopte mijn ovulatietest dan niet (van clearblue) ? Of kan er iets anders zijn? Alvast bedankt voor de reacties! Meisjeeigenwijsje!
Ben je al lang van de pil of andere hormonale anticonceptie? Kan even duren voordat je cyclus goed loopt namelijk. Ook kan dit eenmalig zijn, is ook geen probleem.
Ja k denk ook wel dat 't echt m'n ongi is maar omdat er op internet staat dat 't altijd 14 dagen na eisprong was vroeg k me af hoe dat dan kwam..
Nee hoor, 14 dagen is ook weer een gemiddelde. Net als een 28 dagen cyclus, een eisprong op dag 14, enz. De LF (luteale fase = de fase tussen eisprong en menstruatie) ligt -dacht ik- tussen de 12 en 16 dagen, met 14 dagen als gemiddeld. Maar korter of langer kan ook voorkomen. 11 dagen is wel kort, maar niet abnormaal.
Ik heb 9’dagen na m’n eisprong m’n menstruatie, altijd, elke maand. Tussen 8-18 dagen is normaal. Dus jij zult denk ik, net als ik, een korte luteale fase hebben
Nee is niet altijd hoor is een gemiddelde. Bij de ene is het 12 dagen, de ander 15. En ook al heb je altijd 13 dagen ertussen, dan nog kan er een maand zijn waarbij het ineens anders is. Gaat om de tijd tussen de eisprong (dus niet positieve ovulatietest, eicel moet nog springen) en menstruatie. Maar na hormonale anticonceptie kan het gewoon even duren voordat het lijf weer mooi opgestart is en goed werkt.
Ps. Positieve ovulatie op 6 juni is eisprong 7 of 8 juni. 8/9 juni is dan dag 1 na eisprong. Je zit dan nu 9-10 dagen na eisprong
Dit kon ik dus niet op internet vinden, wel van de menstruatie cyclus maar niet van de ovulatie tot menstruatie.. Daar kon k alleen "altijd 14 dagen" vinden maar het is geruststellend dat dit niks ernstigs is en 't gewoon aan m'n culyclus ligt
Dat hoeft niet altijd 14 dagen te zijn. Bij mij zijn het er vaak maar 8 à 9 dagen na de eisprong voor ik ongesteld word