zwanger en kinderboerderij

Discussie in 'Gezondheid' gestart door happyglow, 7 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Papaver

Papaver Niet meer actief

Het gaat om q koorts dat afwijkingen en miskamen kan veroorzaken. Niks aanraken en goed je handen wassen naderhand. Ikzelf zou niet gaan, maar ja ik at ook geen 'verboden' dingen enzo

2. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Happyglow dat briefje hangt er altijd... ik wist precies welke je bedoelde toen je het had over alles loopt door elkaar.. midden in de winter, de zomer.. het maakt niet uit..

Ik persoonlijk denk dat een gewaarschuwd mens voor twee telt.. en nu dus even niet aan de dieren likken;)

3. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Snap niet goed waarom je het risico zou willen nemen als ze er voor waarschuwen? Zou ik persoonlijk iets anders leuks verzinnen!

4. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Hebben jullie ook zo'n kinderboerderij of hebben we het over dezelfde haha. Het briefje is me nooit opgevallen maarja ik ben dan ook niet iemand die met 5 kinderen rustig een briefje ga lezen. Voor ik met mn ogen knipper zijn er 3 foetsie hahaha ik was toevallig een keer alleen met mijn zoontje en zag hem ineens hangen.

Misschien dat ik ze even op bel ofzo... ben nu wel heel nieuwsgierig hoe "hoog" het risico is bij hun.

5. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Zo min mogelijk zelf de dieren aaien.. En goed je handen wassen!

Dan kun je makkelijk naar de kinderboerderij! Geen probleem

6. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Het werd mij door zowel de fertiliteitsarts en de gynaecoloog echt afgeraden om tijdens de zwangerschap naar de kinderboerderij te gaan. Dit heeft inderdaad met Q koorts te maken.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.968
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik ben nu voor de vierde keer zwanger. Helaas twee keer mis gegaan. Ik ben een 'schijterd' en houd me wat eten betreft keurig aan de adviezen van het voedingscentrum. En ga nu dus ook even niet naar de kinderboerderij. Iedereen moet het voor zich weten, maar zeker tijdens de lammertijd vind ik het onverstandig om op de kinderboerderij en dan met name in de (lammer-)stal te komen.

Ik wil punt 1 natuurlijk niet weer een zwangschap verliezen. Maar ten tweede wil ik gewoon dat als er toch iets mis gaat, dan ik dan niet hoef te 'wat-als'-en.

8. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Mee eens!

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.968
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het probleem is dat er tijdens de lammertijd ook gevaarlijke bacteriën in de kucht zweven, die je dus inademt. Daar helpt handenwassen niet tegen.

10. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Hier hangt ook een bordje bij de geitenwei bij de kinderboerderij met 'verboden voor zwangere vrouwen'. Iets met een bacterie/virus dat een miskraam kan veroorzaken. Ik denk dat het allemaal wel meevalt als je na het bezoekje goed je handen wast. Maar toch ben ik er niet meer in geweest sinds ik dat bordje heb gezien haha.

11. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Echt waar joh? Dan is zo'n bordje bij alleen de geitenwei ook best nutteloos, op de rest van het terrein 'mag' je wel gewoon komen als zwangere hier.

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.968
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    In de buitenlucht zal de concentratie wel lager zijn dan in de stal, dus dat ze in de stal extra waarshuwen is wel goed.
    Ik geloof dat de bacteriën van Q-koorts tot 1,5 km ver door de lucht zweven. (Vandaar dat er in de Q-koorts-gebieden ook veel burges besmet zijn die nooit op een boerderij kwamen.) Nu zou ik daar bij een kinderboerderij minder bang voor zijn hoor. Die dieren zijn niet voor de commerciele fok en worden -denk ik / hoop ik- toch beter in de gaten gehouden. En doordat het minder grote kuddes zijn ook wat minder kans op ziektes, denk ik.

Zelf neem ik liever geen risico's, ook al is de kans klein. Een ander moet gewoon z'n eigen keuze maken. Maar ik vind het wel goed dat er meerr nformatie komt, zodat je in ieder geval weet waar je voor kiest.

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.199
    16.537
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Vorig jaar was ik ook zwanger en toen heerste er het Schmallenberg virus en hing er ook een briefje bij de kinderboerderij.Ik ben toen niet gegaan.Ik zou het mezelf nooit vergeven hebben als ik daar iets zou oplopen.Ik ben toch al niet zo dol op een kinderboerderij dus ik vond het allang best.

14. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik ben vorige week nog bij een open boerderij dag geweest en de week ervoor bij de kinderboerderij. Heb bewust geen dieren geaaid (hou ik toch al niet zo van) omdat ik ooit weleens iets gelezen had erover, wist niet meer wat het nou was, maar dacht kan het dan beter maar niet doen voor de zekerheid. Ik heb er wel in de geitenwei gelopen en er waren pasgeboren lammetjes.
    Had ik dit geweten dan was ik misschien wel niet gegaan. Voorlopig ga ik dus maar even niet..

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.968
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @cupcakes: Q-koorts komt niet in alle delen van Nederland voor. En in een aantal gebieden is vaccinatie al verplicht, waardoor de kans op besmetting alweer kleiner wordt. Zit er dus niet te veel over in dat je er geweest wordt.

16. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hier een boerin. Wij hebben melkvee en ik verzorg elke dag onze kalfjes. Het zou wat zijn zeg, als ik me 9 maanden op moet sluiten in huis!:$
    Ik verzorg elke dag onze kalfjes, het is gewoon een kwestie van extra goed handen wassen en werkkleding dragen. Eventueel handschoenen aan als ik in contact moet zijn met een kalf wat bv diarree heeft.
    Ik loop ook gewoon tussen de koeien en kom ook gewoon in de melkstal. Maar je moet gewoon extra oppassen met urine en mest wat soms rondspetterd;) Ook als ik een enkele keer meehelp met melken dan draag ik handschoenen.
    Heb in begin van zwangerschap aan onze vee-arts gevraagd wat voor risico's ik loop, hij zei dat risico op iets gevaarlijks bijna uitgesloten is. Ook zei hij dat ik doordat ik hier al jaren woon en werk heel wat antistoffen heb aangemaakt.
    Naast koeien hebben we ook nog onze hobbydieren, kippen en konijnen. Ik knuffel gewoon met onze konijnen hoor, maak de hokken schoon enz. Ook onze hond haal ik gewoon aan, hoewel hij niet in mijn gezicht mag likken, aangezien hij dag en nacht op ons erf losloopt en overal in zit met zn neus.

Je kan dus gewoon een bezoek brengen aan de kinderboerderij hoor!

17. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
  18. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    maar we hebben het nu toch over zwangeren? geen kinderen?

ik zelf wil nu niet naar de kinderboerderij, volgend jaar weer, maar ik wil ook het risico van "wat als" niet lopen.
    Je wordt er vast niet voor niets voor gewaarschuwd!

19. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik heb nog nooit zulke lariekoek gehoord vind het erg raar...

20. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Het is een stelling, geen wetenschappelijk onderzoek he:) Maar ik ben het er wel mee eens. Boeren kinderen zijn ook vaak wat harder opgevoed en zijn veel buiten. Ook met een griepje moeten de koeien gemolken worden 's morgens dus met "ik heb buikpijn" komen ze echt niet onder hun schooldagje uit. Ze zien het om hun heen ook en vaak zijn het sowieso wat minder "klagers".

Ik ben midden in het bos opgegroeid en daar merk je hetzelfde. Ravotten in het bos, hutten bouwen (ook ondergronds) je bent elke dag buiten en dat is gewoon gezonder. Ik moest of heel erg pijn hebben of koorts hebben wilde ik thuis mogen blijven dus schoolziek ging niet werken in mijn jeugd. mijn dochter heeft in het bos gewoond tot ze 1,5 was en sinds dien in de stad en nu in een hoekhuis in een dorp. Ze klaagt wat meer dan wij vroeger en is wat meer verwendheid gewent. Ik vertroetel haar graag en ze maakt er dankbaar gebruik van (zou ik ook doen als ik de kans kreeg:D)

Dus of het echt iets genetisch is denk ik niet, ik denk dat het een instelling is die je mee krijgt vanuit huis. "niet klagen, doorgaan" ipv "oh lieverd wat is er mis?";)

Deel Deze Pagina