zwanger en kinderboerderij

Discussie in 'Gezondheid' gestart door happyglow, 7 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Papaver

Papaver Niet meer actief

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik heb het van de vlk ook nooit gehoord dat ik niet op een kinderboerderij mocht komen ( terwijl ik 2 weken terug nog aankaartte dat ik er elke dag kom )

Overigens als er Q-koorts geconstateerd word hier op de kinderboerderij gaat ie helemaal dicht ( vorig jaar mee gemaakt )

3. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Snap eigenlijk niet dat je gewoon Filet American durf te eten in een zwangerschap, en nu moeilijk ga doen over een kinderboerderij? :(
    T zal wel aan mij liggen hoor, weet t niet.....

Dus, lekker gaan meid, geen dieren aflikken idd, en ook niet op t stro van t geitenhok gaan liggen.

4. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, ik begrijp dit eigenlijk niet zo goed wat je nu eigenlijk wil horen. Nav onderzoek en bepaalde statistieken geven mensen die bekend zijn met gevaren voor zwangere adviezen af. Een kinderboerderij waarschuwt niet voor niets. Dat zijn ze verplicht vanuit de overheid en het RIVM. Check maar op google.

Verloskundige en het voedingscentrum geven adviezen over het eten dat een risico vormt voor zwangere.

Blijkbaar wil je het niet horen en probeer je hier medestanders te vinden om iets dat wetenschappelijk aantoonbaar is te ontkrachten, omdat je het zo gezegd niet voor 9 maanden kunt laten.

Dat zou ik anders doen. Je zal altijd verschillende meningen krijgen. Ik ga liever af op de adviezen van mensen die er "verstand" van hebben. Maar dat moet je dus zelf beslissen

5. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik heb daar eigenlijk ook nooit over nagedacht of gehoord, ben altijd met de kids naar de kinderboerderij geweest, ook toen ik zwanger was.

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.966
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Toch gek dat er zo verschillend mee omgegaan wordt. Bij "onze" kinderboerderij hangt een waarschuwingsbord bij de ingang. Ik ging er eigenlijk vanuit dat dit overal zo zou zijn.

7. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Nou toevallig vandaag precies in deze situatie gezeten. Ik loop op de boerderij, ik aaide wat geitjes en we gaan weg.

Bij de ingang valt mijn oog op een bord: let op zwanger! Je mag geen geiten aaien, niet in de geitenstal.. Nou de rest heb ik niet gelezen. Er was daar een kraan, heb mijn handen grondig gewassen en ik ga er van uit dat er niets is

8. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Maar ik kijk nu wel beter uit!

9. WeEsJe24

WeEsJe24 Bekend lid

20 jun 2010
    599
    0
    0
    Wist het ook niet hoor, ben ook geweest terwijl ik zwanger ben. Er hangt bij ons geen bord.
    Een x bij een andere kinderboerderij geweest en daar hing wel een bordje dat het voor zwangeren afgeraden werd de geitenwei in te gaan , dus dacht dat er dan vast een ziekte was ofzo..dan ist logisch maar verder zal het toch niet veel kwaad kunnen?

10. Imensa

Imensa Niet meer actief

Je eet die drollen toch niet op? Likt je handen toch niet af. Wast je handen toch gewoon?

11. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Wat een rare reactie zeg! Ik wilde gewoon weten waarom dat briefje er hing en welke risico's eraan verbonden waren aangezien ik er al 25 weken kwam zwanger en wel zonder dat ik wist dat er uberhaupt risico's aan verbonden waren. Ga lekker je humeur ergens anders op afreageren.

12. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Ik wist de risico's van filet american, ik wist de risico's niet van de kinderboerderij. Daarom durf ik wel filet american te eten en wilde ik graag wat meer informatie over de risico's van de kinderboerderij.

Het is niet zo dat ik dagelijks filet op mn brood deed, maar over de hele zwangerschap heb ik zeker 4 a 5 pistoletjes op. zo erg is dat niet hoor... Het is pas bij grotere hoeveelheden dat het schadelijk KAN zijn.

Ik vind een ziekte dat tot de dood van je ongeboren kind leidt toch wel een tikkeltje anders dan brood beleg waarvan afgeraden word te eten en schadelijk KAN zijn bij grotere hoeveelheden. (zo werd mij dit uitgelegd bij de VK)

Ik ga blijf wel naar de kinderboerderij gaan maar verminder mijn bezoekjes en zoek daarbij andere bezigheden die de kids leuk vinden, aai geen dieren meer en informeer van te voren bij de beheerder over eventueel heersende ziektes die bekend zijn. Grondig mijn handen wassen deed ik al. daarnaast heb ik ook altijd alcohol (doekjes) mee. Werk met kinderen dus als ik er onderweg een moet verschonen vind ik het wel fijn om mijn eigen handen ook te ontsmetten na het verschonen. Die vind je bij mij dan ook altijd naast de billendoekjes.

Ik ben ook opgegroeid tussen de dieren (paarden, schapen, honden en katten grotendeels) en zal daar vast wel een paar antistofjes van meegekregen hebben (aangezien ik vroeger wel met mijn handen in mijn mond zat en ze echt niet altijd waste als kind)

13. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Apparte VK heb je dan gehad. :(

De bacterie Listeria monocytogenes of de parasiet Toxoplasmosis gondii kunnen een miskraam of vroeggeboorte veroorzaken. Maar ook de baby kan er schade van ondervinden. Gevolgen kunnen zijn: afwijkingen aan hersenen en ogen, stuipen, blindheid, aangeboren aandoeningen, ontwikkelingsstoornissen en doodgeboorte.

14. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    kennelijk kun je er niet tegen als mensen je topic kritisch bekijken. ik zou het risico niet lopen. maar jij slaat deskundig advies in de wind. dat snap ik gewoon niet. als je geen kritiek wil moet je het niet vragen. dat ik het niet met je eens ben heeft niks met mn humeur te maken.

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.966
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het risico van filet americain is dat er in rauw vlees een bacterie (toxoplasmose) kan zitten die erg schadelijk is voor je ongeboren kind. Die bacterie kan in elk bakje filet zitten. misschien eet je 10 broodjes en is er niks aan de hand omdat je het geluk had dat die filet niet besmet was. Maar als er maar 1 keer besmette filet bij zit, loop je al een risico. En dat kan even goed op het eerst als op het 10e broodje zitten. het risico van toxoplasmose staat -bij mijn weten- los van de hoeveelheid.

Waarmee iedere zwangere nog steeds helemaal zelf moet weten of ze rauw vlees eet of niet. We nemen allemaal wel eens risico's in het leven. Maar het is denk ik wel goed dat je de juiste infornatie hebt zodat je zelf kunt inschatten hoe groot een risico is en of je de moeite wilt nemen om een risico te vermijden of niet.

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.966
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Excuus. Ik schreef toxoplasmose, moet listeria zijn. Zwangerschapsdementie. ;)

17. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Toevallig liep ik van de week ook tegenaan.. Ik las ook opeens een bordje. het zijn schijnbaar vooral de hokken met geiten die je moet vermijden.. Buiten kan het geen kwaad lijkt me.

18. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik heb niet alles gelezen, misschien is het wel genoemd, maar volgens mij gaat het bij een kinderboerderij vooral om Q-koorts. Geiten of schapen kunnen die overbrengen op mensen. Voor zwangere vrouwen is dat gevaarlijk (miskraam, doodgeboorte mogelijk als je ziek wordt). Tegelijkertijd zijn ze bij kinderboerderijen wel verplicht om de dieren in de eten tegen Q-koorts. Echter, dat is niet 100% waterdicht. Theoretisch kan er dus toch nog een dier ziek worden. De kans is echter klein.

Ik heb zelf bij de kleine kinderboerderij in de buurt hier gevraagd of de dieren wel ingeënt zijn tegen Q-koorts. Hier staan maar een paar geiten, die geen jonkies krijgen. (Vooral bij geboortes en miskramen van de geiten komen veel Q-koorts virussen vrij). Ik ga niet naar de grote kinderboerderij, waar wel jonge dieren worden geboren.

19. AKB3

AKB3 Actief lid

6 jun 2012
    309
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat kinderboerderijen vooral ivm aansprakelijkheid zo'n bord hebben staan, zodat ze later niet aansprakelijk gesteld kunnen worden als er wat gebeurd.
    Verder kunnen schapen en geiten ook de brucella-bacterie bij zich dragen die inderdaad een miskraam kan veroorzaken. Al zijn gevallen daarvan zeer zeldzaam en wordt er jaarlijks preventief bloedonderzoek gedaan vanuit de overheid. Dit door bedrijven steekproefsgewijs aan te wijzen dat ze onderzocht moeten worden.

20. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    Gossie ik had nog nooit gehoord dat je als zwangere beter niet naar een kinderboerderij kan gaan. Ga elke week met mn jochie naar de kinderboerderij en heb er ook nog nooit een briefje zien hangen. Hmm maar eens nadenken wat ik nu ga doen....

Deel Deze Pagina