Hallo, Ik heb sinds vandaag een glucosemeter gekregen alleen als ik mijn glucose wilt meten staat er ´3 2´in het beeld en dan knipperend. Normaal moet die dan aftellen maar doet hij niet. Ik moet straks weer prikken alleen wat moet ik dan doen? Weten jullie hoe ik het probleem kan oplossen met de glucosemeter, ik heb er nog geen ervaring mee. De eerste keer ging goed maar nu ineens niet meer. gr.
Dat is mijn oude meter zelf heb ik dit probleem nooit gehad. Wel andere en ik haalde de batterij eruit en vaak was het probleem verholpen. Wat het ook kan zijn is dat de druppel bloed niet genoeg is, dan kan die ook niet aftellen of dat de strip er niet goed inzit
Nee, het is pas een week bekend dat mijn glucosegehalte te hoog is. Ik heb morgen, maandag en dinsdag een afspraak in het ziekenhuis. Maar ik weet niet hoe het verder zit of ik wel of niet insuline moet gaan gebruiken.
Wat is jullie eetschema op een dag? Ik eet namelijk helemaal niet veel zoete dingen, maar mijn suiker gaat wel snel omhoog.
Ik heb een koolhydraatspreidend dieet. Heb een heel mooi schemaatje gekregen van de dietiste in het zh en daarin kan ik zien welke dingen veel koolhydraten bevatten en welke ik prima kan eten. Het gaat niet alleen om de suikers maar ook producten die je lichaam omzet ik suikers.
Oei, dat is inderdaad hoog voor een zwangere Diabetes heeft niets met zoete dingen te maken, maar met koolhydraten. Vraag of je langs mag bij de dietiste zij kan je precies uitleggen hoe het zit met de koolhydraten en waar je op moet letten..... Fruit laat bijv ook je waarden stijgen, omdat hier veel koolhydraten inzitten
En nog een tip. Heel goed je handen wassen met zeep voor je gaat controleren. Doe je dit niet dan zijn je waardes ook hoger dan het in werkelijkheid is.