eigenlijk simpel vraagje.

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Fayy, 16 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fayy

Fayy Niet meer actief

Hallo

wij zijn nu al een tijdje zwanger! al in week 33!
    en mn cyclus is na me mk helemaal door de war gegaan.
    toen ik 27sept een positieve test heb gehad ben ik ook meteen de vk gaan bellen.
    die kwam uit op 1 juni.. na 2 echo's bleek toch echter dat ik 10 juni uitgerekend ben.. dus dacht ik..wat is me cyclus dan..
    heb alleen de 16e en 26ste sept sex gehad dus inprincipe moet het makkelijk uit te rekenen zijn..
    de vk ging uit van een cyclus van 28 dus 1 juni uitgerekend + 9 = 10 juni dus dat maakt 28+9=37 kan ik dan zeggen dat ik een cyclus van 37 heb gehad?
    als ik dat in de calculator uitrekent is 14.15 en 16 mn vruchtbaarste dag geweest! dus eigenlijk klopt dat dan precies!!
    nu heb ik met een aantal echo's te horen gekregen dat ons meisje een weekje achter loop kwa groei.. nog wel in de curve hoor!! dus niet iets ergs.. haar buikje loopt wel steeds
    precies goed.. en soms denk ik van.. kan ik niet korter zwanger zijn ..dat t wondertje gemaakt is op 26 sept.. maar dat zou toch niet kunnen als ik 27 sept een heeeel licht streepje had en 28ste ook..en 29ste een knaller? of kan het wel omdat de innesteling daarna was.. (lijkt me sterk maar vandaar ook deze vraag
    als ik uitga van een cyclus van 37 had ik op 1 okt een thuis test kunnen doen.. natuurlijk eerder getest want die testen van kv 2 v 5 eu die zijn gewoon hartstikke gevoelig.. maar toch op 1 okt een testje gedaan van CB en daar stond 1-2 dus als ik zo terug reken kom ik op 17 sept ongeveer uit + de 2 weekjes die ik extra krijg dus 3sept.
    dus dan moet het eigenlijk wel kloppen..
    eigk is deze vraag omdat onze meid ietwat op achter loopt.
    maar wat denken jullie? een cyclus van 37 is het toepasselijkst.. want 1 dag na sex kan je niet positief testen.. alhoewel .. kan wel zoals t blijkt maar t kan niet die dag van te voren "gemaakt" zijn.

de vraag:
    dus eigk kort samen gevat.. het is op 16 sept verwekt.. want 26 is onmogelijk?
    hebben 6,16 en 26 sept sex gehad verder niet!

heb hier trouwens al eerder een vraag gesteld dat omdat ik echt NIETS meer wist hoe k moest rekenen maar nu heb ik dus gwn 9 dagen opgeteld omdat als ik een cyclus van 28 zou hebben t dan 1 juni is maar dat is nu 10 :D

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Fayy.

Als je een positieve test hebt ben je ongeveer 2 weken zwanger. Dus een positieve test op 27 sept, is het niet verwekt op 26 sept. Want dan word er nog geen HCG uitgescheidt door jou lichaam. Want de eicel en zaadcel zijn dan nog bezig met elkaar te vinden of de bevruchting.

Dat er nu naar voren komt dat jullie meisje iets kleiner is dan gemiddeld heeft niks te maken dat je korter zwanger bent maar dat ze gewoon iets kleiner dan gemiddeld is, dus waarschijnlijk meer 6-6,5 pond bij de bevalling dan 7,5 pond.

Groetjes Ineke

3. Fayy

Fayy Niet meer actief

dus ik kan mn berekeningen gwn op 16 sept zetten zoals de calculator mij ook hielp hihi. dus t heeft allemaal niets met me kaar te maken okee :D. ja heel belangrijk is het niet maar vind het fijn dat ik weet hoe en wat :) beetje controlefreak.

dankjewel!!:)

Deel Deze Pagina