'baby-schopjes' gevoel in maag

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Alisha, 12 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alisha

Alisha Lid

1 mei 2013
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo dames,

ik ben momenteel 6 weken zwanger van mijn 2e kindje... maar sinds een paar dagen voel ik zoiets raars... op de plek van m'n maag heb ik een heel raar gevoel ... het enige gevoel waarmee ik het kan vergelijken is baby schopjes .... heel zachtjes .... als ik mijn vingers tegen de plek aandruk voel ik dat soms ook echt aan de oppervlak .... ik dacht eerst aan m'n hartslag ofzo die ik daar voelde maar er zit echt geen ritme of iets in....

wie herkent dit? zou het iets met de zwangerschap te maken hebben of zou het iets zijn wat nu per toeval op komt zetten?

2. ydNEW84

ydNEW84 Actief lid

19 sep 2015
    326
    1
    0
    misschien zijn het je darmen, die ploffen ook wel eens. dat lijkt op het trappen van babyvoetjes :)

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Dat is het kloppen van je bloedvaten/circuleren van je bloedsomloop :D

Als ik op die plek met mijn doppler luister hoor ik mijn hartslag namelijk heel erg duidelijk ;)

4. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Hier heb ik ook een topic over geopend. Ik dacht ook aan schopjes. Maar kon ook niet gezien termijn net als bij jou, 6weken is helemaal nog een koffieboon. Tot ik het gevoel in mijn bil voelde, nou was er vrij zeker van dat dat geen baby was:p
    Is zo'n "kikker spier", even een samentrekken, niet zo regelmatig als het hart, lijkt echt net op schopjes. Inmiddels voel ik de baby dagelijks en kan ik het goed onderscheiden van bewegingen van de baby.

5. tosti123

tosti123 Actief lid

8 jan 2014
    470
    0
    0
    NULL
    NULL
    De baby begint pas te bewegen in week 9 dus lijkt me heel sterk!

6. Alisha

Alisha Lid

1 mei 2013
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor de reacties dames...
    het zal dan inderdaad wel de bloedsomloop zijn.... darmen denk ik niet omdat het echt m'n maag is... vrijwel direct onder m'n borstbeen ...

Deel Deze Pagina