hoi ik ben nu 17 weken zwanger en mijn buik/baarmoeder groeit niet, met 14.4 weken was alles prima volgens de vk baarmoeder was toen N+ maar dat is volgens mij nu nog steeds, nou ben ik bang dat dit niet normaal is en dat mijn kindje niet meer groeit? over 3 weken kan ik pas weer naar mijn vk maar ben zo ongerust ik hoop dat u mij kunt helpen. ook ben ik steeds duizelig als ik op sta of als ik lang sta is dit normaal? alvast bedankt.
Hallo, Ik kan zo niet vertellen of het goed groeit, weet je zeker dat je baarmoeder N+ stond bij 14,4 weken is het niet S+, want N+ staat voor bovenrand navel en daar verwacht je de baarmoeder pas rond 20-24 weken. Neem even contact met je verloskundige op, om je zorgen te uiten en extra controle te hebben, dat is de enige manier waarop jij gerustgesteld kan worden, want ik kan zo je buik niet beoordelen. Duizelig worden bij op staan en lang staan komt door een lage bloeddruk, heel normaal in de zwangerschap, want deze daalt in begin van de zwangerschap. Rust opstaan, niet te lang stilstaan dus blijven bewegen en op tijd eten, en extra zout kan geen kwaad. Groetjes Ineke