zwanger en kotsmisselijk, emefasene helpt niet...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Selena149, 8 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Onder het kopje Gezondheid bij Zwangerschap is trouwens ook een topic voor vrouwen met hyperemesis gravidarum (=extreme misselijkheid), misschien kun je daar nog tips krijgen.

2. Tienus26

Tienus26 Actief lid

29 sep 2011
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat rot zeg! Ik weet helaas hoe je je voelt. Ben zelf net op de helft en tot nu toe ook erg veel ziek geweest. Bij mij hielp Emesafene ook niet. Terwijl dit het bij de eerste zwangerschap wel deed.Daarna Primperan gekregen. Hielp wel maar kreeg er helaas rare bijverschijnselen bij. Dus als laatste redmiddel idd Zofran gekregen. Helpt bij mij erg goed. Maar ze geven eht idd pas als echt niets anders meer helpt. En ik ging uitdrogen dus had helaas geen keus. En als je dan nog meer kindjes rond hebt lopen is het inderdaad erg zwaar.
    Als je medicijnen wat gaan helpen (deze of andere) zorg dan inderdaad dat je geen honger krijgt. Dat is bij mij zo. Krijg ik honger, Dan ga ik weer overgeven. En veel proberen te drinken.
    Heel veel sterkte!

3. IJsthee

IJsthee Bekend lid

23 feb 2014
    711
    0
    0
    Ah wat naar is het he. Hoop voor je dat het over een paar weken goed afzakt. Hier ook de eerste vier maanden beroerd geweest en veel spugen, soms de hele dag door. Emesafene hielp alleen als ik het drie tot vier keer per dag innam. Wat bij mij goed binnenbleef was aardappelpuree; dik, en met toch veel vocht erin.

4. Selena149

Selena149 Niet meer actief

Helaas, het lijkt nog niet te helpen. De Liga is er na 2 uur weer uitgekomen, en ook de yoghurtdrink en het broodje wat ik om 18:00 probeerde ligt er weer uit. :( Mijn keel is dik, mijn borstbeen doet pijn; zo wil/kan ik toch niet verder... Bij mijn dochters was ik ook wel misselijk maar lang zo erg niet als nu. :( Ik leef al een week in pyjama op de bank/bed omdat ik alleen nog maar kan kotsen. Op deze manier wil ik niet eens meer zwanger zijn. :( De kinderen hoeven maar te gillen of om me heen te gaan hangen en het is alweer teveel prikkels (--> kotsen).

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Zorg dat je (kleine slokjes) bouillon drinkt, zout op peil houden is erg belangrijk.
    Meerdere keren kleine beetjes proberen te eten.

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Vriendin is opgenomen in zh nadat na een urinetest bleek dat ze aan het uitdrogen was. Ik zou morgen meteen de huisarts bellen.
    Zij is na infuzen helemaal opgeknapt!

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Idd niet doorlopen zo! Laat je urine checken vanmorgen en vraag om andere medicatie!

8. potjesoep

potjesoep Bekend lid

13 apr 2014
    713
    0
    0
    naar je vk bellen of arts en om het andere middel vragen hoe die heet weet ik helaas niet emesefine werkt ook pas echt na een week gebruik standaard om de zelfde tijden innemen of inbrengen , probeer inderdaad mini slokjes water te nemen , ook al wil je nietttt ( ik weet het soms lukt het gewoon weg niet ik had het ook heel erg ) de andere medicatie werkt vaak wel als emesefine niet werkt en dat hooop ik zo voor je heb je weer een beetje leven in je

bellen dus en niet mee door lopen

9. Selena149

Selena149 Niet meer actief

Ik zit inmiddels aan de 1e zetpil primperan. Hiermee 2 dagen aankijken en alshet dan niet beter is volgt er overleg met het zh over er evt. nog andere medicatie
    of in ergste geval opname... Ben benieuwd. :S

10. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    Hey wat naar ik heb geen tips hier werkte ook niks.Ene keer bleef dit binnen dan dat ik heb een maagbeschermer dagelijks maagzuur speelden hier ook grote rol bij het spugen en misselijk voelen zodra mijn maag leeg is spuug ik nog meer maar dan is het gal.Het is puzzelen en primperan kan werken hier hielp het tot ik een allergische aanval erdoor kreeg.. Sterkte hopelijk word het beter

11. liz84

liz84 Actief lid

6 nov 2012
    296
    0
    0
    inderdaad werkt emesafene pas na een paar dagen als je het op vaste tijden inneemt. Ik ben ook altijd erg misselijk en slik 2 x daags emesafene, savonds voor slapen gaan en smorgens voor opstaan. op dagen dat het heel erg is, neem ik primperan zetpil. en echt blijven eten en drinken na iedere kots beurt!

veel sterkte! je moet erdoorheen, hoe vervelend ook. toen ik 6 weken zwanger was, was ik er ook even helemaal doorheen. (iedere 15 minuten kotsen) maar het is tijdelijk! weet dat er betere tijden aankomen!

Deel Deze Pagina