Lieve meiden, Na 5 jaar proberen, een miskraam en vervelende ziekenhuisonderzoeken ben ik nu 8 weken zwanger. In eerste instantie in een jubelstemming maar die is nu omgeslagen.... En waarom, ik weet het niet! Ik heb ieder jaar last van de "vallende blaadjes". Een soort van winterdip. Volgens mijn moeder al sinds ik klein ben. Ik heb een week van verkoudheid en koorts achter de rug en de hele week in bed gelegen. Tijd genoeg dus om te piekeren. Volgens mij versterken mijn hormonen dit gevoel nog eens extra en ben ik dus somber. Nergens zin in en geen fut voor! Nu is mijn vraag of jullie dit herkennen of dat ik mij "zorgen" moet maken.... Liefs, Snoopy32
heel normaal, geen zorgen om maken. Het is logich dat je nergens zin in hebt en futloos ben , ik heb ook een dikke week griep gehad 4 weken geleden en ben nu eindelijk zover dat ik kan zeggen dat ik er geen last meer van heb. Je lijf heeft al zoveel te doen en het duurt dus ook 3 x zolang totdat je weer de oude bent. Gewoon rustig aan doen en luisteren naar je lijf.
En luister naar je hoofd. Een beetje somber is niet erg maar het moet niet heel lang duren. Het is trouwens wel normaal in een zwangerschap op je af en toe wat somber te voelen. De hormonen versterken dit. MAAR! Het moet niet te lang duren en geen ernstige vormen aannemen. Meldt het bij je verloskundige en laat iemand even met je 'meekijken'. Je moet je met een paar weken wel weer (wat) beter gaan voelen. Mocht dit nu lang aanhouden (langer dan een week of 2 - 3) ga dan eens naar je huisarts. Hij / zij kan je helpen ook als je zwanger bent! Somber voelen is niet erg maar ook niet nodig! Sterkte!
Hey naamgenootje Allereerst onwijs gefeliciteerd dat het voor jullie eindelijk zover mag zijn! Dat je je nu zo voelt zal een combinatie zijn van een winterdip en je hormonen denk ik. Van een winterdip schijnen wel meer mensen last te hebben, sommige mensen hebben echt zonlicht nodig. En je zit nu in een periode van je zwangerschap die voor jou/jullie heel erg spannend is. Het moment van een gat in de lucht springen en helemaal in de wolken zijn omdat je nu eindelijk zwanger mag zijn slaat om in angst en onzekerheid. Iets waar we denk ik allemaal last van hebben gehad maar zeker gezien je verleden is het niet gek. Probeer ondanks alles toch een beetje te genieten en ga leuke dingen doen,uitwaaien op het strand, filmpje pakken, shoppen iig iets waarbij je negatieve gevoelens niet de overhand krijgen. Suc6!
Zoals je al schrijft, je hebt last van je hormonen en de na-griep, terwijl je altijd sowieso al last hebt van de herfst... Dus: geen zorgen maken: je krijgt nu gewoon 3 dingen over elkaar heen.... Wat ik me even afvraag: heb je ooit lichttherapie gehad voor je najaarsblues? En zou je dat nu anders kunnen krijgen? Beter dan een pilletje, zeker als je nu zwanger bent, lijkt me...