hallo allemaal ik heb al een aantal echo;s hegad de laatste tijd, voor de groei van het kindje. ons kindje is wat kleiner ( niet erg) maar heeft wel hele korte bovenbeentjes er zit bijna 5 wken verschil in. nu wisten we dit al een tijdje. maar vandaag was ik weer bij een andere gyn en die begon over dat er een kans in zit dat het kindje het down syndroom heeft. nu maak ik mee heel veel zorgen . ik heb ook twee vaten in de navelstreng maar bij de 20 weken zeiden ze dat alles gewoon goed was. ze heeft ook naar het neusbotje gekeken vorige week en dat was ook goed ( bij down kindjes vaak niet ) wie heeft dit ook mee gemaakt die korte beentjes of 2 vaten ?
Lieve Karola, Ik wil je niet ongerust maken. Helaas moet ik je vertellen dat wij het meegemaakt hebben.... En onze dochter had een zeer ernstige afwijking(erger dan Down). Wij hebben onze dochter helaas niet bij ons kunnen houden. Hoever ben je nu? gaan ze nu geen verdere onderzoeken aanbieden? Wij hebben een vruchtwaterpunctie laten doen toen bleek dat er maar 2 bloedvaten bleken ze zijn en de bovenbeentjes kort waren. Ik zou je aanraden om onderzoeken te laten doen zodat je het zeker weet. Ik hoop niet dat je door mijn verhaal helemaal van streek raakt. Hou je me op de hoogte? Je kunt me alles vragen en ik wil je heel graag helpen. Veel sterkte meid! Liefs
hallo ik ben nu al bijna 36 weken. en met de 20 weken echo was alles egenlijk goed afgezien van die navelstreng. nu bij de echo is voor de rrest ook alles wel goed alleen die beentje. ik kan nu ook niet echt verdere onderzoeken doen het is al zo laat nu . een week of 3 geleden zei een andere gyn dat zij zich echt geen zorgen hier overmaakte , dus deed ik dat eigenlijk ook niet. maar nu toch wel een beetje
Hoi Karola, wat vervelend dat je nu eigenlijk niets weet. En natuurlijk maak je je zorgen. Als ik jou was zou ik morgen toch even bellen hoor. Misschien kunnen ze je toch gerust stellen. Als er wel iets met je kindje aan de hand is kunnen ze in ieder geval rekening houden dat er een kinderarts klaar staat bij de bevalling. In ieder geval heel veel sterkte.
wat vreemd dat er verder niets is onderzocht. ik kreeg na de 20 weken te horen dat ze het vermoeden hadden dat onze baby een verkort bovenbeentje had. dat was de enige afwijking. toch is toen alles al in gang gezet en heb ik een aanvullende medische echo gehad bij een gyn van het academisch ziekenhuis maastricht. er werd me ook gelijk verteld dat bij bevestiging van een verkort bovenbeen direct onderzocht zou worden op andere afwijkingen. later bleek alles goed te zijn, gelukkig. mijn vlos vertelde me dat indien het verkorte bovenbeen had bestaan met nog een andere afwijking, zoals maar 2 vaten in de navelstreng dat kon duiden op afwijking zoals het syndroom van down en er dus meer onderzoek gedaan zou worden. daarom vind ik het wel heel vreemd dat er bij jou zo luchtig over gedaan wordt.
dat komt misschien omdat er bij mij bij de 20 weken echo nog niks te zien was over die beentjes, het kindje is ook helemaal wat kleiner. en alle organen enzo waren goed. ook het neusje zag er goed uit .