Hallo, Ik ben ruim 26 weken zwanger en ik wilde graag het volgende weten. Mijn schoonmoeder heeft een longontsteking en mijn vriend wil graag bij haar langs gaan. Ik wil graag weten of dit problemen kan geven met mijn zwangerschap. Alvast bedankt voor de snelle reactie! Groetjes, Qwizzle.
Longontsteking wordt veroorzaakt door een bacterie, volgens mij. Maar ik heb begrepen dat je alleen longontsteking kan krijgen wanneer je weerstand sterk verminderd is. Ik ben vorige week nog bij iemand geweest die longontsteking heeft en ik heb nergens last van. Dus volgens mij valt het wel mee. En ik denk ook altijd maar zo: Er werken ook zwangere verpleegkundigen enzo in ziekenhuizen (wat voor risico's moeten die dan wel niet lopen)
Hoi Chacha, Bedankt voor je snelle reactie! Ik heb op internet gekeken en vond daar terug dat het soms door een bacterie en andere keren door een virus veroorzaakt wordt. Ik ben dus helaas nog niet helemaal gerust gesteld... Is er misschien iemand anders die mij gerust kan stellen?! Alvast bedankt! Qwizzle. P.s.: Ik ben heel erg blij dat ik niet in een ziekenhuis werk....
anders even artsenpost bellen en daar de vraag stellen weet niet wanneer je langs wilde gaan en anders je eigen huisarts je VK kan het je ook vast vertellen
Dat is misschien wel een goed idee, ik denk dat ik dinsdag maar even bel met de vk, dan weet ik het iig zeker!
Ik zou het niet doen.. kheb ook longontsteking gehad tijdens mijn zwangerschap, (slechte weerstand) en das echt geen pretje, aangezien je maar een paar soorten antibiotica mag hebben.. En tis indd wel besmettelijk..
Hoi Senna, Weet je misschien of mijn vriend het ook mee terug zou kunnen brengen en mij daarmee zou kunnen besmetten?
Pcies weet ik het niet maar weet wel dat het in het ene geval wel besmettelijk is en in het andere geval niet, dat ligt er maar net aan wat de verwekker van de longontsteking is. (dus door welke virussen de longontsteking is veroorzaakt) Maar ik zou je vriend gewoon laten gaan, de kans dat hij het meeneemt is altijd aanwezig, maar tja hij kan het van buiten ook meenemen. Zou alleen zelf niet gaan.
Ja, maar dat weet je (gelukkig) nooit. Nu is het wel erg duidelijk dat je het mogelijk mee terug kan nemen. Ik heb idd besloten om zelf niet te gaan. Ik zal morgen eens met de vk bellen om te vragen hoe zij daar over denkt.
Oké als ik dit zo lees heb ik dus wel geluk gehad dat ik geen longontsteking heb opgelopen....Ik dacht dus echt dat je het alleen kon krijgen als je een sterk verminderde weerstand hebt. Laat je nog even weten wat de verloskundige er over zei?
Ik heb nog niet gebeld met de vk. Gelukkig gaat het nu weer wat beter met zijn moeder en wil hij er nu niet meteen meer langs. Ik mag aanstaande maandag weer op controle en zal het aan de gynacoloog vragen (als ik het niet vergeet!!) Liefs, Qwizzle.
Nou, ik ben net bij de gynacoloog geweest.. alles is goed met ons kindje, dus ik ben weer super blij!! En ik ben niet vergeten om te vragen hoe het zit met een longontsteking. Ze vertelde me dat ik er gewoon naartoe kon gaan. De kans op een griepje is wel aanwezig als ik bij mijn schoonmoeder op bezoek ga, omdat er toch wel wat virusjes rond kunnen hangen.... Aangezien wij zondag naar Kreta gaan, lijkt me dat dus niet echt handig!!! Vrijdag vieren we mijn vriend zijn verjaardag en ik denk dat ik maar niet ga kussen....... Liefs....
Gelukkig valt het dus allemaal mee met de besmettelijkheid van longontsteking! Bedankt voor het navragen en een hele fijne vakantie op Kreta (ik ben jaloers)