hallo, Ik ben jenny en ben ongeveer 5 weken zwanger... Ik heb de resultaten van mijn bloed gekregen en heb dus negatief getest op toxoplasmose... ik vind het zo moeilijk om nu iets te eten, overal zoek ik het klein detail waarom ik het niet zou mogen eten... ik eet nu alleen nog varkensgebraad tussen mijn boterham... Melk bv, gewoon melk mag ik dat van uit de frigo drinken of moet ik die opwarmen... chocomelk van cecimel, mag ik dat zo drinken of moet ik dat ook opwarmen, philadelphia smeerkaas is dat met rauw melk gemaakt of mag ik dat eten? Garnalen en scampi's is dat ook verboden? of mag ik dat eten? Ik weet het totaal niet meer... ik durf niets meer te eten uit schrik voor die bacteriën, bestaat er soms een lijstje (in detail) wat informatie kan geven wat wel en niet mag... ik overdrijf misschien maar voel me zo onzeker... en heb pas afspraak voor mijn eerste echo op 11/07/2006. Kan iemand mij helpen. Bedankt bij voorbaat... Groetjes Jenny
Meis, al die dingen die je opnoemt mag je gewoon eten hoor. Melk in de winkel is allemaal gepastureerd/gesterriliseerd. Zo ook met chocomel. Als iets met rauwe melk gemaakt is staat dat er op (au cru lait). Het gaat met name om aparte kaasjes, dus niet de gewone kaas uit de winkel, maar brie en dergelijke. Als je even zoekt met de zoekfunctie op eten, dan vind je ook een hoop discussies. Verder moet je rauwe groenten gewoon goed wassen, maar dat mag je allemaal wel hebben hoor. Eigenlijk valt het best mee, met wat je niet mag eten. Dus rauwmelkse kazen en rauw vlees mag niet. Vlees dus goed doorbakken. Verder geen alcohol natuurlijk en oppassen met cola en koffie ivm cafeïne. Smakelijk eten hoor!
Sluit me hier bij aan. Verder kun je ook via GOOGLE veel vinden. Tik gewoon zwangerschap en voeding of iets dergelijks in en je vindt allerlei sites met info. Ik kan je ook het volgende boek aanraden (ik heb hem uit de bibliotheek maar hij is ook via internet te bestellen bij bijvoorbeeld BOL.COM) Titel: Zwanger Worden, Handboek voor kinderwensers en twijfelaars. Auteur: Mariel Croon ISBN: 90-808113-1-9 uitgeverij: Thoeris Veel suc6 en laat je niet zo gek maken joh, je bent zwanger geniet ervan!
Zoals ze hierboven al zeggen, maak je maar niet te druk hoor. Je mag gewoon bijna alles eten. En gewoon logisch nadenken. Groente en fruit is altijd goed. Als je het niet vertrouwt, dan gewoon niet eten bijv. vlees wat niet goed genoeg doorbakken is of zo. Je kunt ook nog op de site van het voedingscentrum kijken. Daar staat ook diverse info op. Geniet lekker van je zwangerschap en af en toe onzeker zijn is helemaal niet erg, dat hebben we allemaal. Groetjes Vera
Hier nog eventjes een link waar nog enkele dingen vermeld staan wat je niet mag eten: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... angerschap Gebruik anders ook nog eventjes de zoekfunctie, ik ben er zeker van dat je nog onderwerpen zult vinden die gaan over wat je wel en niet mag eten tijdens je zwangerschap.
Hier nog even een linkje met veel info En verder kun je ook op deze site wel ff rondkijken. Er zijn diverse topic's over geweest.