hallo ik heb een vraag! ik ben 33 weken zwanger en moet over 3 weken naar de verloskundigen voor een extra groei echo. nu is het zo dat ik de laatste 8 weken ziek ben geweest en veel ben afgevallen ipv aangekomen. ik weeg 59 kilo. de baby is gecontroleerd en zat met de groei op het randje. daarom die extra echo. nu is de vraag wat als me kindje nog niet genoeg is gegroeit ? gaan ze het dan inleiden ? word ik opgenomen in het ziekenhuis ? ik moet meer eten alleen dat gaat niet ben te misselijk en lijk wel de hele dag vol te zitten!! bij me dochter had ik dit niet. dus weet verder ook niet hoe of wat. ben bevallen met 39 weken bij haar en alles verliep prima maar ze woog maar 2700 gram. graag uw mening hierover , groet saphira
Hoi saphira, Jij maakt blijkbaar geen grote kindjes! Dus geen zorgen, op het randje is nog precies goed! Als het kindje aan de kleine kant is gaan ze kijken of daar een oorzaak voor te vinden is,bijvoorbeeld bij de placenta. Dat jij niet goed kan eten door de misselijkhied hoeft geen invloed op je kindje te hebben die pakt van jou, daarom val je ook af. Bewust lijnen is iets wat je niet moet doen in de zwangerschap, dus probeer altijd iets te eten al is het maar een beetje. Ze zullen je dan rust adviseren dit kan zelf in extreme mate door je op te nemen voor bedrust! Alleen als er een medische oorzaak is voor de groeiachterstand kan een reden zijn voor inleiden. Dus nog even afwachten! Imke