Er zijn al een hoop goede ideeen hier geopperd, die van de 20 weken echo eventueel begeleid als het niet anders kan zou wel heel speciaal zijn denk ik. Hoop dat het allemaal goed uit gaat pakken en jullie met deze alternatieven toch samen iets meer kunnen genieten van de zwangerschap.
Nou, eerder verlof is geen optie. Meemogen naar de 20 weken echo ook niet. Doppler mee naar binnen nemen ook niet. Zelfs aan de buik voelen mocht afgelopen dinsdag niet! Nu is ook nog afgelopen maandag mijn oma overleden, mag hij niet bij de crematie zijn. Onmenselijk...is het enige woord wat ik ervoor heb.
Ik zou het ook gewoon zeggen....wat is er niet eerlijk aan. Hij zit nu in de bak en dat heeft niet alleen nu gevolgen dat je zwanger bent, maar ook voor zijn verdere leven! Ik zou het toch maar doen hoor!
Ik vind het ook raar dat je er niet alles aan doet om hem vrij te krijgen aangezien hij onschuldig is. Heel veel dingen in het leven zullen problemen opleveren als je een strafblad hebt. En bovendien mist ie heel de zwangerschap. Maar goed je zegt dat ze onmenselijk zijn maar vind het eigenlijk normaal dat het daar geen luxe leven is en ze beperkingen hebben. heel lullig voor je vriend die onschuldig is maar andere gasten die daar zitten zijn wel schuldig en hoeven niet als koning behandeld te worden en ze kunnen geen uitzondering maken voor je vriend. Veel sterkte
Pff wat is dit moeilijk. Spijt dat ik dit topic heb aangemaakt aangezien ik nu meer dingen moet gaan vertellen dan ik in 1e instantie wou. Mijn vriend heeft al een strafblad, van vroeger, dus dit zal hem niet achtervolgen hoor. En gelukkig zal mijn familie/schoonfamilie/vriendenkring en dergelijke hem hierop niet aankijken dus waarom zouden wij ons verlagen en dus alles haarfijn boven tafel halen terwijl wij dat zelf niet zo willen en het op een andere manier willen oplossen? Ik snap best dat dat voor een buitenstaander moeilijk te begrijpen is, maar het is zo en zo blijft het. En met onmenselijk, bedoel ik dat hij niet naar de begrafenis van me oma mag. Al was het maar onder begeleiding ofzo dat maakt mij niet uit maar op zulk soort momenten heb je je geliefde gewoon nodig..
Ik sanp wel dat het voor jou heel moeilijk is maar ze kunnen toch niet iedereen op begleid verlof sturen. Ze moeten ergens een grens trekken en die zal voor jullie wel hard zijn. Mara het is wel een hele lastige situatie. Ik hoop dat het voor jullie hierna ook voorbij is ook voor jullie kindje toch wel fijn als ze een papa heeft die er is
We kunnen gelukkig met zekerheid zeggen dat begin december alles voorbij is. Laat even duidelijk zijn dat dit nog een oude 'straf' was en dat ik en mijn vriend in Duitsland zijn gaan wonen om een nieuwe start te maken en dat mijn vriend dus geen crimineel is ofzo.
Jammer dat mensen die in een tbs kliniek lopen wel op verlof mogen voor van alles en nog wat en er dan tussen uit knijpen. Terwijl jou man niet eens naar zijn oma's crematie mag of naar een 20 weken echo (eventueel met begeleiding). Mag je je telefoon wel mee nemen soms? Anders zou ik een filmpje maken op de telefoon van de echo (maar een telefoon mee nemen zal wel niet mogen)
Nee het enige wat mee naar binnen mag is wat kleingeld en het sleuteltje van je kluisje waar je dus alles in moet achterlaten.
Ik vindt het erg jammer dat er wordt gereageerd over dingen waarom je niet hebt gevraagd. Wat je ook nadrukkelijk hebt aangegeven. Aangezien hij ook niet mee kan op puf curses of zich op internet kan verdiepen in de bevalling heb je ook nog een boekje wat heet Duik in je weeen. Is misschien ook wel wat voor hem, hij kan daaruit halen hoe hij je tijdens de bevalling kan steunen. (p.s. ik heb dat boekje misschien wil je hem overnemen) Verder zou ik zoveel mogelijk boeken over zwangerschap e.d. kopen en die aan hem geven zodat hij veel erover kan lezen. Kamertje en kinderwagen let wel op de levertijden want idd die zijn erg lang en zeker met de feestdagen die er aan gaan komen. Verder wil ik je veel succes wensen en gecondoleerd met je oma!!
Tsja, dat noem ik niet onmenselijk, maar normaal, hoe lullig het ook voelt. Hij zit er in de ogen van de rechterlijke macht immers niet onschuldig. Maar hoe dan ook, het is wel klote en gecondoleerd! Wat ik wél raar vind is dat hij niet eens je buik mag aanraken. Wat kan daar nou voor kwaads mee geschieden?? Heeft hij geen verlofdagen, waarop je een pretecho zou kunnen plannen?
Heeft hij ook geen playstation oid op cel? Daar kan hij namelijk ook dvds op kijken. Waarschijnlijk hebben ze op de groep wel een dvd speler, misschien mag hij daar een keer de echo bekijken. Ik neem aan dat ze binnen de PI ook bzt toe staan? Dan heb je volgens mij een uur samen en dat mag eens in de zoveel tijd. Dan heb je ook wat meer kans dat hij jullie meisje voelt. Crematies e.d. krijgen ze geloof ik alleen verlof voor als het 1e graads is. Dus bijv. wel als het zijn oma zou zijn geweest. Succes met de situatie.
Nee op cel heeft hij helemaal niks. Mag niet daar:S Echt heel vreemd...maar goed. Ik heb gelukkig nu kunnen regelen dat ik hoogstwaarschijnlijk boeken mee naar binnen mag nemen zodat we tijdens bezoek de kinderkamer kunnen uitzoeken. De kinderwagen doen we over 1.5 maand als hij op weekendverlof is. Ik ga toch eens vragen of ze op de afdeling misschien een dvd speler hebben oid. En BZT mag niet daar, aangezien we niet getrouwd zijn. Dit is overigens niet in elke gevangenis zo hoor maar in deze toevallig en jammer genoeg wel.
Nou dat is idd vreemd. Ik heb 2,5 jaar in een PI gewerkt en daar konden ze zelfs dames van plezier laten komen.... Daar moesten ze dan wel een verhaal om heen verzinnen waarop het leek dat dit hun vriendin was maar die konden op een gegeven moment ook BZT met hun krijgen. Erg vreemd.
hallo, wat een rot situatie waar jullie inzitten zeg,en vooral nu jullie zwanger zijn van jullie eerste wondertje.. wat je zou kunnen doen is een cassete laten inspreken door papa,dat de kleine toch dagelijks zijn stem hoort. in een "normale" situatie is dit zo,en nu mist hij/zij hem. je zou dan elke avond het bandje afdraaien,net zoals sommige dat met een muziekdoosje doen. Ook zou ik elke week een mooie foto van mijn buik laten maken,en dagelijks opschrijven hoe jij je voelt,en wat er lichamelijk en emotioneel met je gebeurd. Lijst een mooie echo foto in,vergeet niet ze te kopieeren,want ze vervagen vrij snel door het papier waar ze opgedrukt zijn. ik wil jullie veel sterkte en geluk wensen,en jullie komen er samen wel doorheen,het zal vaak klote zijn,maar ik lees nu al hoe sterk jullie zijn.. liefs petra
Ja ik vond het ook al heel erg vreemd! Maar volgens mij ligt dit aan de afdeling... Hij word als het goed is 1 deze dagen overgeplaatst naar een andere unit en daar mag hij 2 uur bezoek hebben elke week, en kan hij ook BZT aanvragen. Maar op deze afdeling mag hij alleen BZT als hij kan aantonen op papier dat ik bij hem hoor, nu heb ik wel de zwangerschapsverklaring maar daar gaan ze niet mee akkoord.
hai gecondoleerd met je oma! en wat een rot situatie! ik snap wel dat je geen andere mensen wil verraden en zeker niet nu jullie een kleine krijgen!! maar als ik het goed begrepen heb, wonen jullie in duitsland toch? maar waar zit hij dan vast? in nl of in duitsland? en echt super bizar dat hij geen playstation heeft en dat hij niet naar de crematie mag??!! zelfs de grootste moordenaars mogen dat! ik hoop dat hij snel overgeplaatst kan worden en dat jullie dan langer tijd samen hebben... alle ideeen die ik kan verzinne zijn al gezegd dus daar heb je niet zo veel aan... ik wil jullie allebei suc6 wensen en ik hoop (ook voor mezelf) dat het snel december is
nog een vraagje bestaat er een kans dat hij bij goed gedrag eerder vrijkomt of is dat alleen in films en ik weet natuurlijk niet hoe erg het is (hoef je uiteraard ook niet te vertellen, vin het al heel wat dat je heb geschreven dat hij vast zit!) maar waarom kunne ze hem dan geen huisarrest geven? dat zou in jullie situatie wel fijner zijn denk
Sorry, vind het een beetje naief om te denken dat mensen voor een begrafenis wel uit detentie zouden mogen. Het is een vrijheidsstraf, waar de meeste (helaas ook uitzonderingen!) mensen nou eenmaal niet voor niets zitten om de maatschappij te beschermen. Hopelijk kan je vriend naar half open of open, zodat hij wat meer buiten kan zijn!
Volgens mij zit je in Nederland niet zomaar vast en al helemaal niet zolang. Dus hij zal vast wel iets op z'n kerfstok gehad hebben, kunnen we lang of kort over lullen, maar je kan het niet goed praten. En hoezo onmenselijk dat hij niet naar een begrafenis mag? Het is inderdaad een vrijheidsstraf, anders heeft dat ook weinig zin. Maar ik wens je veel succes en wellicht kan je een dagboek bij houden!