Hoe is het toch mogelijk dat sommige mensen het voor elkaar krijgen om voor een dubbeltje op de eerste rang te (willen) zitten. Ofterwijl alles willen zonder daar maar iets voor te hoeven doen. Niet worden gecontroleerd door de arbodienst in ziekteperiode die al langer dan 10 maanden duurt, dus zonder reïntegratie proces tot nu toe. Gezellig geld vangen, op vakantie gaan, en naar eigen zeggen het wel makkelijk is om betaald bij de kinderen te kunnen zijn. Gratis schoonmaakhulp via de kerk krijgen, terwijl je man 2 halve dagen en het weekend vrij is. Je zo slecht naar je eigen lijf kan luisteren dat je daardoor letterlijk je eigen herstel in de weg staat, maar wel hele dagen achteraf kan klagen en iedereen je maar ter hulp schiet.. Even ter verduidelijking, dit is niet mijn perfecte plaatje dus jaloerzie is niet het juiste woord. Maar ik wordt wel kriegel van het feit dat sommige mensen zo vreselijk misbruik maken van dingen!
Tja,zulke mensen zul je altijd houden.. Ik vind het ook belachelijk maar ach,ik weet dat wij allebei hard werken voor alles wat we hebben en ben daar trots op! Iemand die alleen maar profiteert heeft niets om trots op te zijn..
ja zo is het wel! ik werk ook liever hard voor de dingen die ik graag heb/doe dan dat ik er op zo'n manier aan moet komen. (even offtopic:TS das best heftig als ik je onderscrift zo lees, hoop dat je kleine meid zich er goed doorheen zal slaan)
maartt ik ben het met je eens en ik snap heel goed wat je bedoeld. Maar ik geloof ook zeker in karma. En dat mensen die misbruik maken van een situatie of van anderen of wat ook, het ook terug op hun bord krijgen. Uiteindelijk zullen ze er niet beter van worden. Daarnaast vind ik voor degene die wel hun steentje bijdragen en hard werken voor wat ze hebben, die met opgeheven hoofd mogen lopen en trots zijn op wat ze hebben (al zou het niet veel zijn, het is wel zelf verdiend en daar heb ik respect voor) Trouwens over karma gesproken: Ik werkte jaren geleden in de horeca. Daar moest ik mijn fooi inleveren en zouden we het onder alle personeel eerlijk verdelen. Maar... uiteindelijk gebeurde dat steeds niet en mijn baas hield de fooi zelf. Maar tijdens een lezing bij een paragnost had de paragnost verteld over oneerlijkheid over geld en dat hij er niet rijker van zou worden. "Ik zie ook brand" zij ze. Ik denken, brand...brand.... Nee hoor zijn zaak staat nog overeind. "Nee, zei ze, er is brand geweest" en na verder nadenken wist ik het weer..... Zijn frietkar was toen idd 2x afgebrand. Dus idd, karma bestaat en je wordt er echt niet beter van
Tja ik ken ze ook, om er maar 1 te noemen: 2 jaar alleenstaande moeder,kinderen HELE dag op school,ze hoeft ze niet te halen en te brengen,HOEFT niet te solliciteren van de Soos(dan kun je het toch gewoon doen lijkt me)heeft hulp in huis met huishouding en als soort gezinscoach,maakt gebruik van de Voedselbank, klaagt dat ze 't niet breed heeft maar WEL een auto onder d'r kont.
Hij moest die frietkar natuurlijk 2 x terugbetalen ... Wat een ongelofelijke flapdrol! Ik geloof ook dat tijd zijn werk wel doet en iemand uiteindelijk zichzelf wel tegenkomt..
Kijk,ik wil mezelf niet schoonpraten,ik maak er zelf ook gebruik van. Zo'n pakket heeft toch een waarde van ongeveer 10 Euro,dus die bespaar je dan weer,maar ik bleef na mijn scheiding wel met 2 maanden huurachterstand zitten,die ik nu aan het afbetalen ben,in oktober het laatste deel van de KB,en dan hoop ik het niet meer nodig te hebben. Een uitkering hebben is 1,maar onder je plichten vandaan komen...bah. (ik begin over 3 weken met mijn opleiding)
Daar is de voedselbank voor bedoeld! En je zegt het al zelf.. je hoopt het straks niet meer nodig te hebben. Je bent zelf hard bezig om je situatie te verbeteren RESPECT!! Ik hoop dat je opleiding bevalt en je snel uit de narigheid bent.. Go girl
Je hebt werkpaarden en sierpaarden. Momenteel zie ik het ook gebeuren. 2 uit mijn omgeving krijgen een wajonguifkering, en ze mankeren haast niets! (lichamelijk helemaal niets en geestelijk zitten ze op mbo2 niveau, ze zijn alleen iets trager van begrip) En ik word telkens afgewezen. Ik kan me er zo aan irriteren! Mensen die gebruik en misbruik van alles en nog wat maken! Bah!
Dankje, Ook mijn kinderen zijn de hele dag van huis,dus wat moet ik nog langer thuis dan Ik ga 1 dag naar school en daarbij 4 dagen stage lopen. Heb er onwijs veel zin in(ondanks de omstandigheden met m'n vader,want zou hij het ook gewild hebben )
Ik ken ook zo'n gezin uit mijn omgeving. Zij werken wel maar doen vele dingen zooo fout waar ik me kapot aan erger. Onverzekerd rondrijden in een niet apk gekeurde auto met kids, de belastingdienst oplichten, bergen schulden hebben maar daar niet naar omkijken dus ze blijven maar kopen kopen kopen.. Voor zichzelf dan...bah wordt daar zo boos van! Ik heb zelf een tijdje als alleenstaande moeder in de bijstand gezeten en kon ook prima rondkopen en heb zelfs nog kunnen sparen en zij maken er een potje van ten koste ook van de kinderen..Triest