Gezond eten

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Allahinkulu, 24 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    3
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik heb een probleem...

    Ik ben een hele slechte eter...lust veel groente niet..en ik lust de kaas en de melk niet die hier in Turkije verkocht wordt. Ik slik wel extra vitamine pillen die ik van de dokter heb gehad..maar ik maak me echt zorgen.
    Ik eet wel veel fruit, aardbeien, sinaasappels, appels, banaan.

    Wie o wie heeft hetzelfde als ik? En hoe lossen jullie het op?
    Heeft iemand nog tips..en of lekkere groenten recepten waar ik wat mee kan.

    Wat ik bijv. nu wel doe is de spinazie bladen in de salade gebruiken inplaats van sla.

    Wie heeft er nog tips voor mij?
     
  2. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Mischien kun je eens andere groenten proberen ? Je hebt vast nog niet alle groenten geprobeerd.
    En anders eens met een sausje proberen, of eens anders klaarmaken ? Wokken, koken, stomen, salade.
    En voor de melk mischien sojamelk ?
     
  3. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    3
    38
    Vrouw
    Turkije
    Nouja ik woon in Turkije...ik heb geen wok..zou niet weten waar ik die moet vinden...en soja melk? wat is dat precies?

    Nouja als men dus tips heeft hoe ik groenten op een andere manier kan klaar maken...dan kan ik dat eens uit proberen..
     
  4. senseemillia

    senseemillia VIP lid

    20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    ik zou ook zeggen wokken! en daar hoef je echt niet per se een wokpan voor te hebben hoor. wij wokken ook wel eens in een diepe hapjespan (als de wok in de vaatwasser zit).

    en misschien bij het ontbijt al lekker tomaat en komkommer nemen of op je broodje ofzo?
    succes groetjes senseemillia
     
  5. Duimelijntje

    27 jul 2005
    37
    0
    0
    Directie Secretaresse
    Arnhem
    http://www.soya.be/nl/sojamelk.php
    ik weet niet of je hem kan openen in turkije :)

    moeilijk hoor misschien een idee om even te vermelden wat je wel lust aan groentes dan kunnen we vast wel eens gluren voor je naar recepten :)
    valt niet mee he voedsel in het buitenland maar je lust dus geen feta (jammer) want daar kan je veel lekkers mee maken
     
  6. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    3
    38
    Vrouw
    Turkije
    Hmm ziet er gezond (sojamelk) maar vies uit hahaha :)

    Nou om eerlijk te zijn lust ik hier in turkije meer als ik Nederland. Ik houd eigenlijk absoluut niet van het standaard Nederlandse eten waar dus absoluut geen smaak aan zit. Dus puur de groente en daarnaast de aardappels en dan prakken maar. Gats :)

    Even denken groenten die ik lust, ik heet sowiezo alle fruit, daarbij eet ik tomaten, komkommers, wortels, sla, bruine bonen, witte bonen, sperziebonen, doperwten, aubergine, courgette.
    Verder komt er even niets in me op :)

    Boerenkool (wat hier toch niet is), spinazie (gekookt), witte kool, rode kool (wat hier wel in de salade wordt gegeten en zo eet ik het wel), broccolie, bloemkool dat eet ik allemaal niet :D
     
  7. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Hierbij wat suggesties voor de groenten die je noemt:

    Aubergines kun je lekker in plakken snijden bestrijken met wat olijfolie/zout/peper en dan in de oven grillen. Lekker met rijst en kip.

    Sperzieboontjes kook ik ook wel eens, dan laten afkoelen en dan aanmaken met een beetje yoghurt/mayonaise/knoflook en een gesnipperd uitje.

    Kommkommer in dunne plakken raspen en dan aanmaken met wat dragonazijn en peper.

    Courgettes kun je ook lekker roosteren en dan een prutje maken met tomatenblokjes. Lekker over rijst.

    Een groente die je niet noemt maar waar je ook wel lekker mee kunt roerbakken is paksoi. Groene groente, dus gezond!

    Smakelijk!

    Pim
     
  8. bar

    bar Fanatiek lid

    1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    ook even een vraagje,

    waarom mag je geen brie als je zwanger bent?
    en als je het wel eet terwijl je nog niet weet dat je zwanger bent, kan dat dan erge kwaad?
     
  9. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    3
    38
    Vrouw
    Turkije
    geen brie?
    Ik eet wel gewoon brie hoor..wist niet dat dat niet mocht.
     
  10. Duimelijntje

    27 jul 2005
    37
    0
    0
    Directie Secretaresse
    Arnhem
    ivm de schimmel kan je het beter niet doen maar of het nu echt zo gevaarlijk is weet ik niet
    ik denk wel eens die mensen in frankrijk dan eten die het dan ook niet?
    die krijgen toch ook kindertjes

    maar gulay kan je niet een site vinden met recepten over de turkse keuken? staan er genoeg.
    weet niet of er iets tussen staat natuurlijk maar je weet maar nooit

    veel kook plezier :)
     
  11. Nala

    Nala Fanatiek lid

    29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Je mag alleen brie die van gepasteuriseerde melk is gemaakt. Dat staat meestal wel op de verpakking. Als er au lait cru op staat, is het van rauwe melk gemaakt en moet je het niet nemen. Dan kan de listeria bacterie erin zitten en dat is niet goed voor je kindje.
    Als er niets op de verpakking staat, neem ik het zelf niet. In Nederland staat het meestal wel op de verpakking, maar ik zou niet weten hoe dat in Turkije zit...
     
  12. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Het enige wat m'n kind niet voldoende binnen zou hebben gekregen is melk en boter, was dat lust ik niet.
    m'n vk zei dat dat niet erg was.
    ik neem voldoende zuivelprodukten.
     

Deel Deze Pagina