beste , ik maak me heel hard ongerust ; toen ik vanacht op mijn buik voelde, voelde ik de hele tijd een regelmatige klop. het leek wel een hartslag, maar dan de helft zo traag als mijn eigen hartslag. ik had het enkel op delinkerkant van mijn buik, en das nou toevallig de plaats waar mijn gyn naar de hartslag van mijn baby luistert. ik maak me nu ongerust of dat dit de hartslag van mijn kindje was? dat zou toch wel heel traag zijn voor zo'n kleintje? ik weet ook wel dat het niet de hik was, dat mijn kleuintje had, want dat voelde heel anders aan . je kan het echt vergelijken met het gevoel wanneer je in je eigen hals naar je hartslag voelt. ik hoop dat ik mij maar weer eens onnodig ongerust maak. oja, ik ben nu 36 weken zwanger en heb het gevoel dat mijn kindje minder gaat bewegen? komt dat omdat hij minder plaats heeft om te bewegen nu? ik hoop het. alvast bedankt liefs natasha
hoi Natasha, ik weet niet wat je hebt gevoeld, maar de hartslag van je baby kan het eigenlijk niet zijn, die gaat inderdaad veel sneller dan die van jou. Dus ik denk toch de hik, of misschien je eigen hartslag, die kan 's nachts wel heel rustig zijn. Als je het niet meer meemaakt zou ik me geen zorgen maken. Je kindje zal inderdaad minder bewegen omdat er minder plaats is in de buik. Het wordt meer schuiven in plaats van het uitstrekken van de ledematen. Dit isnormaal. Je moet hem aleen wel elke dag blijven voelen. Mirjam