Beste verloskundige, Ik ben 1,5 maand geleden met de pil gestopt. Het lijkt erop dat ik meteen een normale cyclus had, want na 27 dagen ongesteld. Rondom mijn vermoedelijke eisprong 1 had ik grote slijmproppen en ook veel witte vloed. Nu rondom vermoedelijk eisprong 2 heb ik wederom veel slijm. Ik kan van dit vrij taaie slijm - beide keren - wel draden trekken, maar het is absoluut niet kleurloos (als rauw eiwit). Het is namelijk slechts half transparant met een iets oranje-achtige kleur. Voor de rest van de maand lijkt mij afscheiding wel zoals in de boekjes. Klopt die slechte kleur afscheiding tijdens mijn vermoedelijke eisprong wel? Kan ik wel vruchtbaar zijn met zulk gek slijm? (Ben onzeker omdat ik vroeger te dun ben geweest en een tijd niet ongesteld, kinderarts zei toen echter dat ik later gewoon vruchtbaar zou zijn.) Ik denk overigens dat ik nu een beetje een blaasontsteking ofzo zou kunnen hebben (prikt iets rondom mijn vagina), maar hier had ik vorige maand zeker geen last van.
hoi het slijm kan ook deze kleur hebben, dat zegt niets over vruchtbaarheid. Als je twijfelt over blaasontsteking dan moet je wel je urine laten nakijken ja. succes met zwanger worden, neem je foliumzuur? reken erop dat het heel normaal is als je er een half jaar tot jaar op moet wachten voor je zwanger bent hoor, dat is niet gek. Mirjam