Ik heb voortdurend irritaties onderaan. Volgens mij geen schimmelinfectie, maar geïrriteerd doordat ik nogal veel vocht/wit verlies en heel vaak met een nat broekje/inlegkruisje loop. Het begint dan echt te jeuken en te schuren. 's nachts slaap ik nu zonder broekje, maar helpt nietveel. Welk middeltje is goed en efficiënt? Wat gebruiken jullie of raden jullie aan?
Irritant zeg! Ik heb niet zoveel ervaring met echte schimmelinfecties, maar had toen ik de pil nog slikte vaak last van bacteriële vaginose ( verstoring van het evenwicht). Ik gebruikte hiervoor actigel, dat hielp goed. Maar geen idee of je dat ook tijdens de zwangerschap mag gebruiken...
Ik herken het wel, en volgens mij komt het bij ook inderdaad door de inlegkruisjes. Ook mijn liezen beginnen echt te irriteren. Ik gebruik sudocreme dat helpt wel goed. Verder goed schoonhouden met gewoon water onder de douche en regelmatig inlegkruisje verschonen...als je twijfelt of het een schimmel is kan je altijd even naar de huisarts
Heel vervelend! Herkenbaar! Ik heb vooral zere liezen. Gebruik savonds na het douchen zinkzalf. Dit doe ik al jaren direct na het scheren tegen uitslag maar nu dagelijks. Verder inderdaad lekker laten luchten snachts.. Als het echt jeukt en brand misschien toch even laten testen op schimmel.
Het kan een schimmelinfectie zijn daar heb ik ook erg last van steeds nu ik zwanger ben. Ik gebruik miconazolnitraat zalf kan je bij de apotheek kopen dat is een anti schimmelzalf. Ook kan je je huisarts bellen voor een zalf maar die zal waarschijnlijk hetzelfde voorschrijven, in ieder geval die van mij wel en dit mag in de zwangerschap gebruikt worden wel had ik het alleen uitwendig.
ik heb het ook en is naar mijn weten niet een echte schimmel. ik gebruik hydrofiel creme van kruidvat. 1 x smeren en het is weer over
Ik zou niet zelf aan klooien met spullen vd kruidvat enzo.. Sommige middeltjes maken het namelijk alleen maar erger.. Echt even naar de huisarts..
Had dit even geleden ook! Werd er gek van.. elke ochtend en avond na het douchen beetje sudocrem erop en binnen een paar dagen had ik nergens geen last meer van.
Als sudocreme helpt, zal het wel geen schimmeltje zijn (hoewel het voor mij wel zo klinkt), maar als het averechts werkt, zal het wel een schimmeltje zijn (denk ik, maar ik ben ook geen arts hoor) en moet je even de huisarts bellen. Krijg je zo'n irritant "ei" of zalf en eventueel een herhaling en is het weer weg.... (heb helaas net 2 van die kuurtjes gehad, omdat ik er direct na antibiotica last van heb Ben echt heel opgelucht dat het nu weer over is...)
Ik heb het ook heb ook vreselijk veel afscheiding! Inlegkruisje krijg ik alleen maar meer jeuk en branderig gevoel van. Ik douche nu elke avond en zet er even de kraan op zodat ik iniedergeval zonder rot gevoel kan gaan slapen. Ook slaap ik inderdaad naakt zodat het kan ademen. Hier geen schimmelinfectie of blaasontstekening gewoon een naar symptoom denk ik..
Ik had hetzelfde bleek toch een schimmel te zijn. Ben langs de huisarts gegaan kreeg een cremetje en binnen een pasr dagen was het over. Dus ik zou je aanraden toch even naar de dokter te gaan.