Zwanger en Methformine

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nathazzz, 16 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nathazzz

Nathazzz Lid

24 nov 2009
    44
    0
    0
    Secretaresse
    Oude Tonge
    Hoi,

Mede door de PCOS heb ik een insulineresistentie en daar slik ik 3 maal daags Methformine voor. Mijn gynaecoloog heeft gezegd dat ik dit minimaal tot de 12 weken moet slikken en dat doen we nu dan ook braaf. Als ik vrijdag een goede echo heb gehad maak ik ook gelijk een afspraak met de internist. Zij gaat mij dan verder begeleiden voor de insulineresistentie.

Zijn er meer meiden die Methformine slikken/geslikt hebben tijdens de zwangerschap, en wat kregen jullie na de 12 weken? Niks of moest je insuline gaan spuiten?

Groetjes,

Nathasja

2. Nathazzz

Nathazzz Lid

24 nov 2009
    44
    0
    0
    Secretaresse
    Oude Tonge
    Ben ik nu zo bijzonder dat niemand anders dit heeft (gehad)? :)

3. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ik heb het de hele zwangerschap van de jongste geslikt.
    Heb ook geen begeleiding van een internist hiervoor gehad. Ik gebruikte trouwens 2x per dag.

4. Nathazzz

Nathazzz Lid

24 nov 2009
    44
    0
    0
    Secretaresse
    Oude Tonge
    Okay, en jouw zoon heeft er niets onder geleden? Want in de bijsluiter staat namelijk wel dat je het niet tijdens je zwangerschap mag slikken dus daar maak ik me wel een beetje zorgen over.

5. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ik heb geen zoon ;)

Mijn dochter is kerngezond, mijn gyn vertelde toen dat de dosis die je slikt erg laag is.
    Voor een diabeet is het schadelijk voor de baby want die slikt een veel hogere dosis. Daarbij heeft een diabeet kans op sterke wisselingen in de suikerspiegel, daar heb je met pco en insulineresistentie geen last van.

6. Nathazzz

Nathazzz Lid

24 nov 2009
    44
    0
    0
    Secretaresse
    Oude Tonge
    Huh, hoe kom ik nou weer op n zoon :( Niet helemaal goed opgelet, sorry!

Goed om te weten in ieder geval, voor ik met Methformine begon was mijn suiker nuchter 10,2, 2 weken geleden was hij netjes 5,7.

Bedankt voor je reactie.

7. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ja, ik heb bij no 3 en deze de hele zwangerschap metfin gebruikt (voor diabetes) en ook insuline. Tijdens de zwangerschap van no2 heb ik zwangerschapsdiabetes ontwikkeld en toen heb ik ook vanaf week 30 denk ik metfin geslikt.
    Mijn gyn en endocrinoloog zeggen dat het veilig is.

8. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Ik slik dit sinds een paar weken vanwege zwangerschapsdiabetes, de gyn en de internist zeggen beiden dat het geen kwaad kan.

Deel Deze Pagina