32,4 dagen zwanger beweging

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door medinalil, 16 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    is dit normaal? normaal gesproken is de kleine heel erg druk, en als ik me hand op me buik leg ga die meteen trappen, maar nu doet die dat niet en is die zeer rustig, heb hem nog maar 2x gevoeld vandaag?!

2. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Hij kan een groeispurtje hebben en daar zijn energie voor hebben gebruikt.
    Maar altijd naar de vk of gyn bellen als je het niet vertrouwd, jij weet het zelf het beste of het wel of niet goed voelt.
    Wij kunnen het van hieraf niet zien/weten.
    Mijn gyn zegt je kunt/moet dag en nacht bellen als jij het niet vertrouwd, daar zijn we voor. Stress is namelijk ook niet goed voor de baby.

3. Saffron88

Saffron88 Actief lid

28 okt 2012
    313
    1
    0
    Regio Rotterdam
    Inderdaad bellen als je het niet vertrouwt! Het bewegingspatroon kan veranderen omdat je baby steeds minder ruimte overhoudt om te schoppen.

Wat de vk vaak aanraadt is om een uur rustig te gaan liggen met je handen op je buik. Dan moet je de baby minimaal wel een keer voelen.

Maar nogmaals, als jij duidelijk verandering merkt en het niet vertrouwt, moet je altijd aan de bel trekken! Vinden ze niet raar of vervelend, maar juist fijn. Zo kunnen ze jou en de baby goed in de gaten houden!

4. Meliszy

Meliszy Actief lid

30 dec 2012
    454
    0
    16
    Vrouw
    Verpleegkundige kraamafdeling
    provincie groningen
    Als je minder leven voelt direct bellen en dan leggen ze je even aan het ctg! Gewoon doen hoor! Zijn ze alleen maar blij om.

5. liniej

liniej Actief lid

12 dec 2012
    396
    0
    0
    inderdaad bij minder beweging direct bellen! zeggen mijn vk altijd.. voor zulke dingen kan je gewoon dag&nacht bellen.
    wil je niet ongerust maken want is heel goed mogelijk dat het veranderd door bv groei wat de andere dames zeggen. maar voor de zekerheid bellen

6. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Ik merk ook dat Uk minder actief wordt in m'n buik, nu ben ik op het moment ook erg verkouden en aan het hoesten, dus het kan ook zijn dat ik bewegingen niet door heb.
    Als je je zorgen maakt moet je zeker even bellen, bij mij zeiden ze als me het kindje een stuk minder voelt als normaal, of 24 uur niet voelt je altijd moet bellen!

7. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Mijn vk zegt dat ik al moet bellen als ik hem niet vaker dan 10x per dag voel.. Dus ik zou zeker even bellen, beter 1 x te vaak dan 1 x te laat ;)

8. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Inderdaad vk bellen als je je kindje zo weinig voelt op een dag.
    Hoe is het nu?

9. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    bedankt voor de reacties!! ik heb inderdaad een hele tijd op me buik gewreven en uiteindelijk ging die schoppen, vanacht 2x gevoeld en vanmorgen was die wel aanwezig, ben benieuwd hoe die het vandaag verder gaat doen,vind het toch een beetje apart eerst hele dagen super druk en nu aan de matige kant

10. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Mij is verteld als je aktief bent is de baby rustig en als je gaat zitten of liggen komt het in aktie.

daarbij krijgen ze minder ruimte
    En er kan een dag bij zitten waarbij de baby lui is
    Vorige zw schap was het juist snachts of na 00:00 uur meest actief en op de dag juist rustig

als je het niet vertrouwd bellen!!

Deel Deze Pagina