tips voor een a.s.moeder

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door woezeltje, 9 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. woezeltje

    woezeltje Fanatiek lid

    2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    hallo,
    ik heb even een vraagje voor mijn mijn stiefdochter
    gisteren heeft zij onverwacht een positieve test gekregen.
    het vermoeden was er wel en aangezien ik nog testjes hier had liggen heeft zij een test gedaan.
    zij is 19 jaar en weet niet zeker of zij bij de vader wilt blijven.
    zij woont op een kamer en heeft een wajong uitkering.
    hebben jullie tips hoe zij dit aan moet pakken?
    wie kan haar hierbij helpen?
    graag wilt zij dit kindje houden.
    ikzelf was 27 toen ik zwanger raakte en alleenstaand was dus hier heb ik geen ervaring mee.
    alvast heel erg bedankt
    liefs kristy
     
  2. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Ik zou dit eens gaan navragen bij de gemeente.
    Ik kreeg van hun destijds ook veel tips, die mij geholpen hebben.
    via: http://www.hetjl.nl kun je ook kijken waar je recht op hebt, en hoe je het moet gaan aanpakken ( vaak is e-mail sturen voldoende).

    Ook kan ze zich gaan aanmelden bij CWI, en evt. een ww- uitkering gaan aanvragen bij de UWV ( mits ze minstens een half jaar in loon-verband heeft gewerkt). en evt. als ze nu nog werkt, een aanvullende uitkering aanvragen ( via Cwi).

    Ik hoop je een beetje op weg geholpen te hebben.
     
  3. woezeltje

    woezeltje Fanatiek lid

    2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    dank je wel loran.
    helaas werkt ze zo af en toe.
    dus denk dat een uitkering er niet in zit en een wahjong is geen vetpot + dat ze onder toezicht staat.

    op dit moment zit ze de dvd van MvM te kijken.
    ze heeft totaal geen idee wat er in haar lichaam gebeurt,wat ze moet laten en wat ze juist moet doen.

    morgen doet ze nog een test en dan zal ze echt goed na moeten gaan denken wat zij wil.op dit moment is ze leeg van binnen wat ik heel erg goed kan begrijpen.

    liefs kristy
     
  4. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Via het CWI, kan ze ook een aanvullende uitkering aanvragen ( bij de gemeente).
    Die Moeten je bij betalen, als je en onder het min. loon zit, of als je onregelmatig werkt.

    ( heb dit dinsdag nog weer nagevraagd bij hun!)

    Alleen zou ik dan wel hier snel werk van gaan maken, aangezien het toch wel 12-16 weken duurt voordat ze het verwerkt hebben.
    (ik zat helaas ook met dat probleem, alleen heb ik doordat ik 'hoogzwanger' ben, een snellere procedure gehad :Wink: )..

    En natuurlijk met haar mee gaan, en de situatie, wat 'ernstiger' maken, dan kunnen ze wel snel ;) ( want ze gaan dan vragen: of jij haar nuiet kan onderhouden..).
     
  5. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    sory maar ze kan die aanvulling niet aanvragen met een wajonguitkering.
    ik ontvang zelf ook wajong en dat werkt weer allemaal net even anders.

    ik zou sowieso ff contact opnemen met de fiom want die kunnen haar helpen met allerlei dingen.

    sterkte.

    ps was zelf 20 en alleenstaand,woonde ook op een kamer en alles is op zijn pootjes terecht gekomen.

    je mag me een pb sturen als je wilt.
     
  6. woezeltje

    woezeltje Fanatiek lid

    2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    meiden,

    heel fijn hoe jullie reageren.
    ruby ook fijn om te zien dat jij wel goed terecht bent gekomen.

    mijn stiefdochter ziet helaas alleen dat zij een babytje krijgt en wat het met zich meebrengt wilt ze niet zien.
    alcohol,roken zelfs blowen moet nog steeds allemaal kunnen.
    zo onverantwoordelijk.
    alle babyspulltjes komen gewoon aanwaaien en kosten niets(volgens haar)
    een beeb is leuk,lief en kan je lekker vertroetelen.

    ik vind het allemaal heel rot en had haar graag geholpen maar met zo'n instelling lukt me dat niet.
    haar moeder vind alles prachtig en is het helemaal met haar dochter eens terwijl haar dochter vanaf haar 5e uit huis geplaatst is.

    graag wil ik hier een slotje op om de reden dat het mijn stiefdochter helaas niet interesseert.

    meiden allemaal bedankt
     
  7. loopy

    loopy Fanatiek lid

    23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    hallo Kristy, ik wilde je even veel sterkte wensen.

    Ik heb geen idee wat een wajong uitkering is, maar het klinkt allemaal niet zo rooskleurig in mijn oren.

    Tussen de regels door lees ik dat ze dus bijna niet werkt, en maar een beetje blowt, rookt en drinkt, ondanks dat ze zwanger is. Ik kan daar slecht tegen. Kinderen verdienen beter (is mijn mening!)

    Ik ben blij dat jij wel erg verantwoordelijk klinkt en dat je je in ieder geval wel zorgen maakt om het kindje. De baby mag straks blij zijn met zo'n jonge oma!
     
  8. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Het ligt er natuurlijk aan waarom ze die wajong-uitkering heeft.
    Als het iets psychisch is vraag ik mij af of het gebrek aan besef wat jij schrijft wel ooit zal komen?
    Hoe zal het leven van haar kindje gaan worden?
    Maar dit zijn dingen die ik niet kan weten, ligt aan de handicap die ze heeft. Dat kun jij beter beoordelen.
    Hopelijk levert het niet veel stress op ivm je eigen zwangerschap.
     
  9. Winter

    Winter Actief lid

    5 dec 2006
    307
    0
    0
    Psychologie, Filmmuziek, Rusland
    Geen idee hoe ze zich eruit moet redden. Ik wens haar veel sterkte maar toch moet ik zeggen dat ik het niet goed snap.
    Waarom kiezen meiden altijd voor zo'n situatie's. Waarom niet eerst voor stabiliteit in een relatie en zeker voor stabiliteit qua inkomen enzo.
    Sorry maar da snap ik echt niet.

    Winter
     
  10. Modigliani

    Modigliani Actief lid

    4 jan 2007
    173
    0
    16
    Toneel- en dansdocente, theatermaakster
    Zuid-Holland
    Tja, Winter,

    Ik hoop dat je wel snapt dat het leven niet altijd loopt zoals je zelf van te voren had bedacht...Ik vind het jammer te merken dat je reactie nogal zwart-wit is en daardoor dus weinig genuanceerd terwijl 'zo'n situatie' juist bijna altijd met enige voorzichtigheid benaderd moet worden. Want weet jij hoe ze in deze situatie terecht gekomen is? Ken jij het complete verhaal? De stiefmoeder vertelt natuurlijk ook lang niet alles dus een volledig beeld wordt niet geschetst.

    Ik ben van mening dat jouw opmerkingen in dit geval volledig ongepast zijn. Vooral met de vraagzin "Waarom kiezen meiden...?" ben je wel erg sterk veralgemeniserend en stigmatiserend bezig en geen enkel mens verdient het om daar de dupe van te worden, al helemaal niet op dit forum. Erg jammer. Ik verzoek je om je vooroordelen ergens anders te spuien.

    Mensen zijn geen voorgeprogrammeerde wezens die zich altijd en overal netjes binnen de gebaande paden begeven...
    .
    Dat moge duidelijk zijn.

    Modo
     
  11. Winter

    Winter Actief lid

    5 dec 2006
    307
    0
    0
    Psychologie, Filmmuziek, Rusland
    [/quote]

    Mensen zijn geen voorgeprogrammeerde wezens die zich altijd en overal netjes binnen de gebaande paden begeven...
    Dat moge duidelijk zijn.
    Modo[/quote]

    Yep daarin heb je wel gelijk! maar ik bedoel het nu ook weer niet zo zwart-wit en t is niet de bedoeling om iemand te beledigen. Ik vind het gewoon jammer dat haar zoiets overkomt al snap ik het niet (en daar blijf ik wel bij) Ieder zijn mening hé. Ik hoop dat ze veel hulp krijgt en eruit leert.

    Winter
     
  12. Modigliani

    Modigliani Actief lid

    4 jan 2007
    173
    0
    16
    Toneel- en dansdocente, theatermaakster
    Zuid-Holland
    Ik vind het gewoon jammer dat haar zoiets overkomt al snap ik het niet (en daar blijf ik wel bij) Ieder zijn mening hé. Ik hoop dat ze veel hulp krijgt en eruit leert.

    Winter[/quote]

    Ik hoop met je mee. Steun is nu het belangrijkste.

    En inderdaad, ieder zijn/haar mening. Sommige dingen moet je zelf eerst (bijna) meegemaakt hebben wil je een specifieke situatie kunnen begrijpen.

    Nog een fijne zwangerschap toegewenst aan iedereen.

    Modo
     
  13. woezeltje

    woezeltje Fanatiek lid

    2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    meiden,
    bedankt voor al jullie berichtjes.
    gelukkig is zij ongesteld geworden.wel heel erg dus ik denk aan een mk.
    wat ik wel heel erg jammer vind is dat ze helaas weer zo snel mogelijk zwanger wilt raken zonder verder te informeren naar het hoe en wat.
    ik zou zo graag willen dat ze eerst goed weten waar ze aan beginnen want een kindje krijgen is super maar het is geen huisdier die je evt.weg kan doen.

    hoe lang je met elkaar samen bent zegt helemaal niets maar weten waar je mee bezig bent vind ik toch wel heel erg belangrijk zeker als je bewust een kleintje wilt.een ongelukje kan gebeuren maar als je dan op dit forum kijkt willen de meiden bij wie dit zo is meteen informatie hebben en gaan er heel verantwoordelijk mee om.

    zelf ben ik een alleenstaande moeder geweest en mijn zoontje heeft geen contact met zijn vader.dus ik weet heel goed waar ik over praat en ik was heel blij dat ik een vaste baan had. wij hadden besloten met de pil te stoppen.paar maanden erna had ie een nieuwe vriendin.daarna bleek ik zwanger te zijn en wou hij een abortus...nou echt niet!wij waren 5 jaar samen.
    mijn man en ik zijn gek op mijn zoontje en is op papier erkent door mijn man.

    liefs kristy
     
  14. Miszmii

    Miszmii Actief lid

    18 aug 2006
    321
    0
    0
    Hattem
    Als ze niet zeker weet of ze bij haar vriend wilt blijven, moet ze het uitmaken. Of tijdelijk tijd voor haarzelf nemen om alles op een rijtje te zetten. Maar ze moet zeker niet bij hem blijven voor haar kind!
     

Deel Deze Pagina