Au, weet iemand wat dit kan zijn?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door demi123, 26 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. demi123

demi123 Bekend lid

29 jun 2007
    820
    0
    16
    Al een paar weken heb ik pijn als mijn vriend en ik vrijen. Vooral als het te lang duurt gaat het zeer doen. We hebben het erover gehad en zorgen ervoor dat het vooral niet te lang duurt en ook zijn bepaalde standjes beter dan andere. Dit ging een tijdje goed maar als we nu gevreeën hebben dan heb ik 2 dagen vreselijke pijn. De pijn voel ik in mijn kruis (schaambot) en ook in (meestal 1 van) mijn billen. De pijn vanuit mijn bil straalt uit naar mijn been. Wanneer ik dan met de hond wandel heb ik er vreselijk last van en gaat lopen moeilijk. Stevig doorwandelen gaat beter dan langzaam lopen of stilstaan. Tot nu toe ging dit na een dag of 2 vaak zo goed als over, maar nu blijft het hangen... Ik heb vandaag al de hele dag pijn in mijn onderrug en rechterbil. Weten jullie misschien wat dit zou kunnen zijn? En of ik er iets aan kan doen?
    Wat ik ook af en toe heb, vooral als ik lang heb gestaan op een dag, is een soort kramp in mijn been. Ik beschrijf het maar als soort groeipijn wat je vroeger ook wel in je benen kon hebben. Dit doet vreselijk zeer en alleen een beenmassage (vooral mijn kuiten) verlicht een beetje. Hier heb ik ook heel erg last van gehad tijdens mijn eerste zwangerschap alleen begon het toen pas vanaf week 35 ofzo. Is ook hier een naam voor?

Alvast bedankt!!

2. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ik had het niet na het vrijen, ik durfde niet eens te vrijen vanwege de pijn, maar ik ben naar de huisarts gegaan, omdat het ook doorstraalde vanuit mijn bil helemaal tot naar mijn voetzool.

Die stuurde me door naar een fysio bekend met zwangerschap fysio en daar kwam uit dat mijn SI gewricht los zat en daardoor een heel erg lang technisch verhaal.
    Komt er op neer dat het een bekkenprobleem is en ik zit nu gewoon vast aan fysio en rekening houden met.

Hij zei ook dat gewoon normaal vrijen (vrouw onderop) het meest pijnlijke standje was en beter vermeden kon worden, ik weet niet of je dat herkent?
    Maar zal in ieder geval even je vk en desnoods huisarts raadplegen.

3. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Het klinkt idd als bekkenklachten of bekkeninstabiliteit. Ik zou even een doorverwijzing vragen naar de fysio, die kan heel makkelijk testen of het dat is...

4. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel

Ook het eerste wat ik dacht.
    Het kan goed zijn, dat je door de bewegingen die je maakt tijdens het vrijen de boel een beetje 'triggerd' ofzo. Herken het zelf ook wel een beetje, alleen is de pijn bij mij gelukkig niet blijvend.

5. Alita

Alita Niet meer actief

dacht eigenlijk dat het gewoon je spieren zijn?

Deel Deze Pagina