Iets tegen een vreselijke hoest?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door annick1984, 3 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    In een ander onderwerp hier heb ik al een klein verhaaltje geplaatst over het feit dat ik sinds afgelopen zaterdag zo ontzettend moet hoesten.

Heb wel eens vaker hoestbuien gehad, maar ik lijk nu net een kettingroker (die toch echt al zo'n 17 jaar geen sigaret meer heeft aangeraakt :p;)).

't Is op z'n ergst als ik wakker wordt. Dan "blaf" ik de longen uit m'n lijf.

Is hier ook iets 'natuurlijks' aan te doen? Want morgenavond halen we onze nieuwe auto op, en a.s. zaterdag hebben we eerst een verjaardag en vieren we Sinterklaas met de familie, en dan zou iets minder hoesten toch wel prettig zijn...

(de verkoudheid -die ik ook nog heb- boeit me niet, maar die ellendige hoest..!)

2. mamamama85

mamamama85 Actief lid

5 aug 2014
    281
    0
    0
    honing!!! verzacht de keel en de hoestprikkel.

3. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Weet niet of het bestaat, maar is er ook honing drop oid? Want honing zelf is niet echt mijn ding, en vind het zonde om het weg te moeten gooien omdat ik het verder niet eet.

4. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    ja je hebt honingdrop!!!!

5. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Heb er al om gevraagd of me vriend ze mee wil nemen als hij boodschappen doet! En dan maar hopen dat het een beetje snel z'n werk doet.

6. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    flink stomen onder de douche wil ook nog wel eens helpen.

7. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Heel "grappig", maar heb gisteren en eergisteren (om mij hopelijk even wat lekkerder te voelen) ook even gedoucht.

Helaas was mijn lijf het daar niet mee eens. Ik stond door de griep te trillen als een juffershondje en was blij dat ik daarna weer aangekleed was!

8. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik vind de keelpastilles van het Kruidvat merk zelf wel prettig moet ik zeggen, zit ook honing in verwerkt en ze zijn niet zo enorm duur als Strepsils :D

9. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    Ik heb pas ergens gelezen dat je vicks onder je voeten kan smeren dat het helpt tegen hoesten, dat was in ieder geval voor de droge hoest waar je vaak wakker van word. Maar dit klinkt meer als slijm hoest, je hebt wel middeltjes voor vastzittend slijm zou daar gewoon eens naar kijken als ik jou was!

Deel Deze Pagina