ik heb sinds 2 a 3 weken tandvlees problemen. het korstje van mijn boterham hoeft maar net iets te scherp te zijn of hoppa het bloed meteen. ik merk ook erg dat mijn tandvlees geirriteerd is. hebben jullie hier ook last van en zoja wat hebben jullie er aan gedaan of wat kan ik er tegen doen??
Ik heb er al last van sinds het eerste trimester. Ook ontstekingen. Erg vervelend! Belangrijk is om goed te blijven poetsen, juist ook op de plekken waar het bloedt. Ik poets nu ook elektrisch, heb het idee dat dat ook weer scheelt. Verder spoel ik met kamillethee wanneer ik erge last heb.
Naar tandarts/mondhygiëniste... Het bloedt bij mij ook al een tijd makkelijker, maar dacht het zal wel... Poetste al wel elektrisch maar niet bepaald systematisch en stokeren deed ik vrijwel nooit. Vorige week tandarts controle gehad, doorgestuurd naar mondhygiëniste. T is nog niet rampzalig maar ook niet best zeg maar... Waar het eerst best redelijk was met mn tandvlees, heeft de combinatie met de hormonen gezorgd dat ik nu wel echt ontstekingen en te diepe pockets (ruimte tussen tand en tandvlees) heb. Ze maakt nu de boel schoon en ik moet nu heeeeel hard mn best doen met heel systematisch uitgebreid poetsen, stokeren en spoelen met perio-aid en dan kan ik hopelijk voorkomen dat ik echt parodontitis krijg en hele dure tandvleesbehandelingen moet krijgen om erger te voorkomen... Hopelijk is het bij jou minder erg als bij mij, maar zou toch afspraak voor reiniging maken en samen met mondhygiëniste kijken hoe je beter kan poetsen en stokers gebruiken en dergelijke.
Inderdaad naar de tandarts/mondhygiëniste! Ik doe sowieso bij iedere controle die combinatie, maar nu is het echt een must! Ik poets ook met een elektrische tandenborstel en probeer zoveel mogelijk te rageren tussen mijn tanden met van die borstel ragertjes. Ik was vorige week op controle en bij de mondhygiëniste merkte ze al dat mijn tandvlees ook van slag was. Mijn hele mondflora overigens, ik had ook al een tijdje een droge mond, dit heeft te maken met onbalans van je mondzuren door de zwangerschaps hormonen. Ik heb moeten beloven veel te drinken en moest bij de apotheek een spoelmiddel (fluoride) halen, deze moet ik de gehele zwangerschap en daarna nog gebruiken en moet zeggen dat de droogheid al is afgenomen. Ik hoop dit keer zonder al te veel schade aan mijn gebit door de zwangerschap te komen. Je hebt zo al aardig wat tips gehad, heel veel succes en ik hoop dat je het ook vrij simpel onder controle kan houden!
bedankt voor de tips. hier heb ik zeker wat aan. moet zeggen dat het met tijden is zeg maar en nog niet heel erg maar het is meer een vervelend gevoel. nogmaals bedankt dames!
Ik was voor mn zwangerschap al gevoelig voor tandvlees problemen bij lage weerstand etc. En sinds een paar weken wisselt het helemaal steeds, tandvlees begint wat op te trekken op sommige plekken en blaasjes. Wat mij altijd goed helpt is paradontax! En dan met name op de pijnlijke plekken toch even de mentale tanden op elkaar en op die plekken toch even extra goed poetsen. Is bij mij 2 dagen en dan helemaal over! Nu ook maar besloten 1x per dag met paradontax te blijven poetsen en moet zeggen.. (even afkloppen ) dat het nu al een paar weken goed gaat!