Hallo mensen, ik ben nu 10 weken en 1 dag zwanger en heb morgen mijn 2e echo. Bij de 1e echo was de baby niet goed uitwendig te zien en heb toen een inwendige echo gehad. ik was toen 7 week en 2 dagen. de hartactie van de kleine was gewoon goed en ik zag m op de echo ook goed kloppen. nu lees ik heel veel horror verhalen van vrouwen waarbij het hartje zomaar was gestopt en dat ze geen symptomen meer hadden. nu vraag ik mij af; hoe was jullie 10 weken echo? (als jullie die hebben gehad) en of het goed zat, en als het niet goed zat, wat waren volgends jou achteraf de symptomen dat het hartje van je kindje gestopt was? Ik weet dat ik gewoon af moet wachten tot morgen maar het is ook een fijner gevoel vind ik om met een opgelucht hart heen te gaan. Alvast heel erg bedankt!
Ik had gisterochtend mijn echo met 10.4 weken. Waar ik al weken wist dat ik op deze termijn moest zitten werd ik bij 2 vorige echo's (ivm eerdere miskraam) steeds 5 dagen terug gezet. Gister was alles goed te zien en bleek het idd 10.4 te zijn. Alles was goed! Eerst uitwendig maar m'n darmen lagen er een beetje voor, vk zag alles maar om het voor ons wat mooier te maken werd het ook nog inwendig. Kindje bewoog flink. Symptonen...ben al weken misselijk en heb emesafene wat gelukkig wel wat helpt. Pijnlijke borsten zijn sinds een week minder, daar maakte ik me zorgen over maar nergens voor nodig dus. Het wel of niet hebben van kwalen zegt blijkbaar weinig...als het nu mis blijkt te zijn heb je nog steeds veel hormonen in je lijf die dus kwalen kunnen geven. Kortom, pin je niet vast op het wel of geen symptomen hebben. Veel succes bij je echo!!
Het is alweer een paar maanden geleden maar de mijne was goed. Behalve een beetje moe zijn had ik nergens last van. Symptomen willen helemaal niks zeggen hoor. Succes morgen
Met 10 weken hadden wij een echo en daar zag je een mini mensje met stompjes haha. Nog geen duidelijk handjes en voetjes.
dankjewel voor jullie reacties! Echt fijn om deze positieve verhalen te horen. Het komt ook allemaal wel goed. Ik heb zelf nog wel last van pijnlijke tepels, moe en misselijk sochtends, al neemt die misselijkheid soms een dag wat af en de volgende dag is het gewoon net zo hard weer teruggekomen haha!
Afgelopen weekend dacht ik dat de misselijkheid eindelijk voorbij was, kon zelfs zonder medicijnen. Maar zondagavond hing ik weer lekker boven de pot Kortom, symptomen komen en gaan
Ik had gister mijn termijn echo met 10+3, echo via de buikwand (ik was van inwendig uitgegaan, dus dat viel mee!). Goede echo, buikwandje was nog niet gesloten, maar daar hoefde ik me geen zorgen om te maken zei de scopiste. Ik ben in de eerste welen snel misselijk geweest, maar nu alleen moe, dus weinig symptomen. Succes bij je echo! Is vast allemaal goed. De kans oo een miskraam nadat je het hartje hebt zien kloppen is minder dan 3% dus de kans is echt heel klein
Ik had mijn termijnecho met 11 weken, maar voelde me op dat moment echt niet zwanger. Niet moe, geen misselijkheid. Je hoeft niet altijd wat te voelen. Ik hoop dat je morgen een goede echo hebt!
Dankjullie wel voor de reacties! en wat een goed nieuws voor jullie gefeliciteerd! Ik laat morgen na de echo ook nog even weten hoe het gegaan is
Ik was alleen misselijk en vanaf week 10 moest ik starten met het welbekende elastiekje bij de knoop van.mijn broek en bestelde ik de eerste zwangerschapsbroeken. De 10 weken uitwendige echo bleek toen uiteindelijk 9.5 te zijn.
Ik heb 2 ervaring bij de 10 weken echo. 1e zwangerschap een echo bij 10.1 en toen bleek het vruchtje gestopt met groeien te zijn bij 7.6. Was dus een missed abortion. 2e zwangerschap een echo bij 8.5 gehad, kloppend hartje en met 10.2 weer een echo (combinatie test) en toen klopte het hartje ook nog. Bij 1e zwangerschap vollop symptomen, namen ook niet af dus, en 2e zwangerschap kwam ik er en later achter dat ik zwanger was en had ik minder symptomen + bloedverlies rond de 7.5 weken. Je kan er dus echt geen pijl op trekken. Enige wat je kunt doen is veel geduld hebben tot de echo. Gelukkig heb je die morgen al. Succes!!
ik heb ook 2 verschillende 10 weken echo's gehad bij onze 1ste dochter liep ik mooi op schema dus was alles in orde. bij mijn 2de dochter liep ik een week achter (met een hele regelmatige cylus) dus na 2 weken terug en toen bleek ze een open schedeltje te hebben dus hebben we de zwangerschap afgebroken. en nu bij de 10 weken echo weer alles in orde! symptomen had ik bij allemaal misselijk misselijk misselijk haha veel succes bij je echo morgen!
Ik heb ook verschillende scenario's meegemaakt. Bij m'n eerste deden ze nog niet aan vroege echo's, dus was de eerste met 10,5 week en die was prima. Bij m'n tweede was de echo met 8 weken goed en die met 11 weken ook. Bij m'n derde was de echo met 7,5 weken goed en zei de vk dat de kans dat t nog mis zou gaan 1 op 80 was. De echo erna met 11,5 weken was er geen kloppend hartje meer te zien, was gestopt met 8,4 weken. De vk die die echo maakte zei juist dat tussen de 7 en 10 weken net zo'n cruciale fase is als de fase waarin het kloppend hartje ontstaat. Iets met chromosomen. Ik begrijp dus niet dat ze zeggen dat de kans zoveel kleiner is na een kloppend hartje gezien te hebben. Het kan de eerste 10 weken gewoon elke week net zo hard misgaan. Daarna is de kans wel echt stukken kleiner. Ik merkte bij de derde dat ik na 9 weken minder misselijk werd, terwijl dat bij de eerste twee pas na 11 weken was. Ook had ik een week voor de tweede echo een beetje bruinverlies. En nu bij m'n vierde zwangerschap waren beide echo's weer goed en was ik ook langer misselijk. Hopelijk is je echo goed morgen! Blijft spannend hè, zulke momenten?
Spannend ik hoop voor je op een mooie echo . Het blijft spannend . Ik krijg vandaag ook een echo en onze dochter gaat mee ze weet nog niet dat we zwanger zijn . Vind het dood eng ...
Succes vandaag! En hopen op een mooie echlo Afgelopen maandag de 10 weken echo gehad, zag er eerst ook aardig tegen op omdat ik 2,5 week echt heel beroerd ben geweest en niks binnen hield. Dat was bij week 9 opeens een stuk minder! En ik had het idee dat mijn borsten minder gespannen waren. Maar toch bleef ik erin geloven en we hebben afgelopen maandag een hele mooie echo gehad en ben zelfs 5 dagen vooruit gezet! Dus symptomen zeggen echt niks, maar snap je onzekerheid!
Maak je geen zorgen meis! Het is allereerst normaal dat je zo vroeg in je zwangerschap een inwendige echo krijgt. Het is in elk geval een goed teken dat het hartje toen al klopte! Het komt best veel voor dat de symptomen na 10 weken minder worden. Je lichaam raakt gewend aan de hormonen. Dus het hoeft absoluut geen slecht teken te zijn! Ik was ook heel zenuwachtig voor de 10-weken echo, maar denk dat dat altijd blijt totdat je de baby gaat voelen. Ik ben nu 16 weken zwanger en heb vandaag een pretecho en twijfel ook weer aan alles. Je wordt gewoon onbewust toch al een bezorgde moeder
Succes vandaag! Wij hebben morgen de 10 weken echo. Dan ben ik exact 10 weken. Ik herken de spanning, maar probeer van het positieve uit te gaan. En als het niet goed mocht zijn, dan verander ik er toch ook niks aan.