Zwanger en MRSA?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Boney, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Dat heb ik weer. Zie voor mijn verhaal bij het onderwerp voorstellen.

Ik word vanmorgen gebeld door mijn collega of ik met spoed naar het werk wil komen ivm een mogelijke MRSA besmetting op de afdeling. Ik moest getest worden.
    MRSA is de ziekenhuis bacterie.
    Nu heb ik ff gegoogled, maar ik lees heel tegenstrijdige dingen. Kan iemand mij vertellen of ik gevaar kan lopen tijdens mijn zwangerschap? De testen zijn vanmorgen al naar het lab gegaan dus over een paar dagen de uitslag. Nu hoop ik maar dat ik negatief test dan hoef ik mij natuurlijk geen zorgen te maken. Maar anders.... Ik weet het niet.

Op mijn werk kon ik het nog niet vragen, ze weten het nog niet dat ik zwanger ben. Wil ook eigenlijk nog ff m'n mond houden.

Alvast bedankt.

Groetjes Maria

2. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    ik heb geen idee wat voor gevolgen maar zou wel aangeven dat je zwanger bent, is wel nodig denk ik. Kun je het niet aan 1 persoon vertellen en dat die zich nog even stlhoudt?
    Vel succes ermee!en sterkte

3. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    kheb dit ergens gelezen op andere forum

MRSA schijnt niet schadelijk te zijn voor de baby. De verloskundige vertelde me echter dat jij als zwangere er wel vatbaar voor bent omdat je een verminderde weerstand hebt. Het vervelende is dat als je het krijgt dat het bijna niet te behandelen is... MRSA is resistent tegen de meeste anti-biotica. En degenen die wel mogen zijn niet zo goed tijdens de zwangerschap. Dus blijf je waarschijnlijk MRSA houden en kun je tijdens/na de bevalling je kindje ook besmetten met MRSA. Is dan vaak niet levensgevaarlijk voor je kindje, maar wel heel vervelend omdat het zo moeilijk te behandelen is,

4. patrien

patrien Niet meer actief

ik heb MRSA maar dan wel de dierlijke variant.
    het is heel tegenstrijdig maar bij mij doen ze er niks aan.
    het kan (deze variant, de andere weet ik niet) volgens de dokters en verloskundige geen kwaad voor het kindje alleen als het geboren wordt en ik dus bloed-bloed contact krijg. het kindje wordt schijnbaar na de geboorte getest maar voor als nog kan het geen kwaad.

5. Hoi,

Ik werk zelf ook in een ziekenhuis en heb o.a. een opleiding gevolgd in de microbiologie.

MRSA is gevaarlijk omdat bij een infectie met deze bacterie deze nauwlijks te bestrijden is. In Nederlandse ziekenhuizen wordt nog steeds geprobeerd om deze bacterie buiten de deur te houden. Dat wordt steeds moeilijker. In bijv. Belgie, Frankrijk en Engeland is de bacterie in de ziekenuizen altijd aanwezig.

De bacterie is gevaarlijk voor mensen met een hele lage weerstand (bijv. ernstig zieken op een IC). Als deze mensen een infectie krijgen met deze bacterie is deze nauwlijks te bestrijden.

Als je drager bent is er eigenlijk niks aan de hand. Niet voor jezelf en niet voor de kleine. Werk je in een ziekenhuis dan vorm je een risico voor de kwetsbare patiënten. Vandaar ook het onderzoek ernaar. Het dragerschap gaat over het algemeen vanzelf weer over.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes Misoh

6. Mahicary

Mahicary Actief lid

23 feb 2007
    171
    1
    0
    Belgisch Limburg
    ik werk in een rust-en verzorgingstehuis en heb in het begin van mijn zwangerschap ook navraag gedaan ivm MRSA omdat we daar ooit wel mee te maken krijgen.. ik ben sindsdien al vaak in contact geweest met besmette bewoners, maar ook mij hebben ze gezegd dat het totaal geen kwaad kan voor je ongeboren kind. wel heb ik horen zeggen dat het na 6 maanden wel meer kwaad zou kunnen, maar ervoren zeker niet! hoop allessinds dat je negatief bent want is maar nix als je zo een hele procedure moet ondergaan als je positief bent..

Deel Deze Pagina