goedemiddag, ik heb eigenlijk 2 vraagjes waar ik me zorgen om maak. ik ben morgen 22 weken zwanger en heb al vanaf het begin steeds klachten van blaasontsteking. de dokter controleert mijn urine op bacteriën en de test staaf geeft niks aan maar onder de microscoop wel.n dus krijg ik steeds keuren. nu moet ik ook steeds een kweek maken en die zijn steeds negatief hoe kan het dat ik wel klachten heb? heb nu dus ook een zeurende buikpijn en soms steekjes wat zou het kunnen zijn? kan dit kwaad? moet ik mn verloskundige bellen? die kan ik bellen tussen 8 en 9 in de ochtend en alleen voor spoed gevallen andere tijden. dus dit is geen spoed. de dokter gaf aan als de klachten nu blijven of terug komen moeten we meer onderzoek gaan doen... dan mijn 2de vraag. ik voel sinds een paar weken mn kleintje duidelijk bewegen maar sommige dagen ook bijna niet. ook niet als ik een uur ga liggen en soms zachtjes in mn buik duw kan dit kwaad? de verloskundige verteld dat ik pas met 27 weken de baby 10 per dag moet voelen. maar toch maak ik me er soms druk om. hoop dat jullie me iets meer kunnen vertellen?
Hallo, Als je deze klachten blijft houden zou ik opnieuw contact opnemen met je huisarts, zodat ze verder onderzoek kunnen doen. Maar het kan ook komen door het groeien van de baarmoeder en de banden. Het is heel normaal dat je met dit termijn je baby niet dagelijks voelt, dit komt doordat jullie kleintje nog te klein is zodat je dus ook niet elke beweging voelt. Ook is het afhankelijk hoe de baby ligt, ligt hij/zij richting je rug te trappen voel je dat niet. Het zachtjes duwen in je buik kan geen kwaad. Groetjes ineke