niet zo best nieuws, wat moet ik doen???helpp

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ella22, 24 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ella22

ella22 Lid

3 jul 2012
    11
    0
    0
    ik werk in de zorg
    dicht bij apeldoorn
    Hallo allemaal

Momenteel 10 week en 5 dagen zwanger. Gister waren we voor een echo inhet ziekenhuis. Als snel was het duidelijk dat het deze keer niet goed is. Het hartje klopt heel slecht het stopte soms 10 tot 30 sec en toen ging het weer even goed. Ik schok ontzettend en ook de verloskundige en mijn man liep even weg met tranen in zijn ogen. Daarna een gesprek nog gehad, wat kan het zijn. Waarschijnlijk heeft het kindje iets met het hartje. Vrijdag krijg ik een inwendige echo. Ik heb al 2 miskramen gehad.

Ik voel me nog steeds zwanger, heb nog steeds veel klachten. Als het vrijdag nog steeds niet goed is mag ik er over na denken wat we gaan doen.. ik twijfel zo.
    Laten we het weghalen of gaan we hopen dat na de geboorte wat gedaan kan worden
    Gister hebben we het wel onze ouders vertel die steun hebben we nuhard nodig.
    Vandaag goed met me ouders gepraat... wij twijfelen en hebben veel verdriet.

Wat zouden jullie gedaan hebben??

En tot onze schik zijn we gister de echo vergeten mee te nemen..

Xx ella

2. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ohh wat verschrikkelijk voor jullie! Ik duim heel hard dat het helemaal meevalt!!! Dikke knuffel!

3. dido

dido Actief lid

3 apr 2012
    363
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat erg!:( sterkte! Ik zou vrijdag afwachten en laat dan je hart spreken! Niemand kan dan beter beslissen als jullie gevoel.. Liefs

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hoop dat het toch nog goed komt!

En ik persoonlijk zou niet nu al kiezen voor een curretage ofzo als het hartje nog klopt.. Dan zou ik liever zelf wachten tot het stopt met leven
    Of als er later duidelijk word dat er echt geen mogelijkheid tot een redelijk normaal is leven is kan je het ook nog af laten breken.. Lijkt me wel eeel moeilijk.. Dus dat is dan een 'risico' wat je zou moeten nemen..

Maarja goed ik zit niet in de situatie, dus lastig oordelen..

Succes!

5. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ohh oh oh wat verschrikkelijk zeg!!
    Dit is een hele heftige keuze die je moet maken.
    Heel veel sterkte ermee en ik hoop op het beste voor je kindje!

6. Bentje

Bentje Actief lid

2 apr 2012
    279
    0
    0
    DH
    Vreselijk heel veel sterkte!.

Bij mijn vorige zw klopte het hartje ook niet goed. Vrijdag echo gehad zondag is het eenn miskraam geworden.. Heel erg maar misschien maar beter.

Als ik jullie was zou ik nog even een tijdje afwachten.
    heel veel sterkte nogmaals!

7. Immmie

Immmie Lid

15 dec 2011
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat verschrikkelijk! Heel veel sterkte!

8. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Wat vreselijk. Heel veel sterkte met t maken van deze keuze.
    Hoop voor je dat t allemaal nog goed komt.

9. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    Wat een vreselijk nieuws :( . Heel veel sterkte, en doe wat je hart je ingeeft.

10. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    pff wat een moeilijke keuze
    ik zou mij iig heel goed laten informeren bij de artsen wat de kansen zijn

een kindje baren wat al helemaal af is, en te moeten begraven is een hel, ik heb er 2 begraven, en dit wil je gewoon niet mee maken.

mijn nichtje heeft hier ook voor gestaan alleen dan bij een echo bij 20 weken
    zij heeft het doorgezet en het kindje is 7 weken na de bevalling overleden, zij wist de risico's want de artsen hadden deze duidelijk verteld

dus nogmaals, ik zou de kansen vragen bij de artsen, wat is mogelijk en hoe veel kans is er überhaupt....

maar het is hoe dan ook hartstikke moeilijk, sterkte

11. Jel

Jel Niet meer actief

Heel veel sterkte. Wat jullie moeten doen kunnen alleen jullie beslissen. Die beslissing kunnen wij niet voor jullie maken.

12. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Wat erg, sterkte.

13. 0o0sabbie0o0

26 sep 2008
    95
    1
    8
    kassiere/medewerker binnenbeplanting/decoratie (tu
    Den Helder
    Wat heftig! Ik ben zelf zwanger van een meisje met een hartafwijking, gelukkig kunnen ze tegenwoordig erg veel! Wacht vrijdag af en luister naar je gevoel, en praat goed met elkaar dat helpt echt!

14. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Zolang het hartje nog klopt, zou ik nog helemaal niets beslissen. Vertrouw op de natuur: óf het gaat goed, óf niet.

Mocht er inderdaad sprake zijn van een hartafwijking waarbij je voor een verschrikkelijke keuze komt te staan, dan is dat op een later tijdstip ook nog zo.

Sterkte in deze onzekere tijd.

15. tulip

tulip Niet meer actief

Heel veel sterkte, dat ten eerste.

Persoonlijk zou ik niks doen mocht het hartje vrijdag nog steeds kloppen. Ik zou wel informeren of je in een academisch zh terecht kan voor verder onderzoek. Misschien betekend dit wel niet dat het misgaat, maar dat het kindje een (kleine) afwijking in het hartje. Wie weet wel iets waar prima iets aan te doen is...ik zou iig alles willen laten onderzoeken.

16. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Jeetje wat verschrikkelijk!

Ik denk dat wij eerst af zouden wachten tot we meer zekerheid zouden hebben van artsen. Als hun aangeven dat het kindje niet of heel kort na de geboorte zou leven kan je de eslissing altijd nog maken maar wie weet zijn er wel goede overlevingskansen.

Heel veel sterkte!

17. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Wat een kl*te nieuws! Kan me voorstellen dat je even niet meer weet van hoe of wat. En wat te doen... wacht eerst de echo van vrijdag af. Je weet haast nog niks, dus eigenlijk kan je nog geen beslissingen nemen en misschien hoeft dat ook niet, al snap ik dat er allerlei scenario's door je hoofd heen vliegen.
    Ik hoop echt dat ze jullie duidelijk kunnen vertellen wat er aan de hand is en hoe zich dat gaat ontwikkelen, want die onzekerheid is nog het ergste van alles.

Heel veel sterkte!

18. Hilse

Hilse Niet meer actief

Hey meid,

Wat erg!! Hoop voor jullie dat het toch nog goed mag komen!

En dan even over de kansen die de artsen je geven..
    M'n zus was zwanger en ze vertelden haar dat het kindje 99% kans had te overlijden..
    Nu is het meisje gister geboren en is alles goed!!!
    Zo kan het ook.. Ook zij hebben op het punt gestaan het weg te laten halen, maar telkens zei iets in hun dat het niet moest..

19. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    ik wil je heel veel steun en sterkte wensen deze dagen en ik hoop dat alles toch goed komt....

20. ella22

ella22 Lid

3 jul 2012
    11
    0
    0
    ik werk in de zorg
    dicht bij apeldoorn
    Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reactie's. Het doet me erg goed.
    Er zijn al veel tranen gevallen hier. Steeds komt de vraag wat komt er uit. Wat zijn de kansen.. heel moeilijk allemaal. Vrijdag word heel moeilijk we wachten af.

Groetjes ella

Deel Deze Pagina